BFA-programmet i nutidens smykke- og smykkedesign
ALCHIMIA Contemporary Jewellery School
Nøgleinformation
Campus placering
Florence, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 25.864 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* For EU-studerende er den samlede pris € 25.864. For udenlandske internationale studerende er den samlede pris € 30.744. Alle priser er inklusive moms
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Det toårige BFA-program tilbyder en omfattende grundforbindelse i nutidige smykker og kropsudsmykninger til dem uden forudgående erfaring eller besiddelse af smykker-making færdigheder på en relativt kort tid.
Kurset begynder med traditionelle teknikker og færdigheder i konstruktion og design af smykker og introducerer derefter eleverne til ny teknologi, kreativ ressourceudnyttelse og materialeudtryk for originalitet i design.
Programmet er opdelt i seks 14-ugers moduler, der giver en afbalanceret kombination af praktiske og teoretiske principper gennem en udfordrende, men organisk fulddybningsproces.
I vejen til Alchimias filosofi fremmer programmet en tilgang til læring, der sammenfletter den teoretiske, den pragmatiske og den erfaringsmæssige for at udvikle tillid, dygtighed, kreativitet og fantasi. Det er skræddersyet til hver enkelt elev, med lærere, der yder personlig coaching, og bygger på en række forskellige faglige oplevelser, herunder omhyggeligt udvalgte studieture både lokalt og i udlandet.
Disse to år kan fungere som et selvstændigt program for dem, der er interesserede i at opnå højt niveau resultater på kort sigt, og / eller forberede sig på optagelse til et kandidatuddannelse i smykkedesign.
Hovedområderne er som følger:
Første år
Kunsthistorie - Disse kurser giver et bredt overblik over kunsthistorie med særlig fokus på europæisk kunst og kostume. Kendskab til disse fag er afgørende for at arbejde som designer og juveler. Lektionerne gør det muligt for eleverne at udvikle et kritisk og beskrivende sprog for designets historie. Det giver også mulighed for at sætte spørgsmålstegn ved både faglige og personlige forståelser af genstande, emner og miljøer ved at besøge museer, udstillinger og andre historiske miljøer.
Gemologi - Gemmology til juvelerer giver en introduktion til verden af sten, der anvendes i smykker. Studerende vil lære om egenskaberne af ædle og halvædelsten, deres oprindelse, markeds- og symbolsk værdi, stenskæringens historie og den mulige nutidige brug i smykkerproduktion. Der lægges særlig vægt på det etiske spørgsmål vedrørende brug og minedrift af ædelsten.
Kreativ proces - Disse kurser er de første skridt i generation, udvikling og kommunikation af kreative ideer gennem en række visuelle fænomener, præsentationsformer og kunstnerisk produktion. Søgningen efter inspiration til at udvikle individuelle projekter, overførsel af koncept fra et medium til et andet vil føre til erhvervelse og anvendelse af viden og færdigheder, der præsenteres i en betydelig portefølje af arbejde ved årets udgang. Lektionerne introducerer eleverne til metodologiske tilgange, der anvendes i den kritiske analyse af produktion, repræsentation og forbrug af design og materiel kultur og vil tilskynde til en historisk bevidst tilgang til forståelse af design og materiel kultur i det forløbne århundrede.
Goldsmith and Jewellery Lab - Disse kurser er grundlaget for smykker fremstilling og vil lære de væsentlige teknikker til at arbejde med metal. Færdighed i praktiske færdigheder opnås gennem gentagelse og fortrolighed med en proces, materiale eller teknik, der kræver betydelig tid og engagement i værkstedet og studiet. Navnlig får eleverne midlerne til at anvende grundlæggende teknisk viden og værkstedskompetence i smykkeskonstruktion, lære at arbejde sikkert og passende med specialmaskiner og udstyr og begynde at forstå egenskaber og kvaliteter af materialer og finish.
Teknologi - Dette afsnit er et teoretisk og praktisk kursus i metallurgi. Studerende vil få en grundlæggende forestilling om den fysiske og kemiske opførsel af metalliske elementer, der almindeligvis anvendes i smykker, deres intermetalliske forbindelser og deres legeringer. Kurset giver nødvendige og omfattende beskrivelser af kemirelaterede spørgsmål til studiemetaller og tilbyder undervisning i fysik af materialebrug, der er både strenge og praktiske. Det giver også den nødvendige forståelse af matematiske formler, der bruges til at undersøge de materialer, der er forbundet med udøvelsen af smykker.
Smykker Design - Frihånds tegning og akvarelgengivelse til smykker er kernen i denne enhed og opmuntrer til et højt niveau af uafhængighed og kreativitet samt involvering i forskellige elevledende aktiviteter og personlige udviklingsprojekter. Det giver eleverne mulighed for at undersøge og udvikle færdigheder i specifikke aspekter af tegning for at kommunikere design ideer og koncepter. Studerende vil undersøge brugen af forskellige medier, teknikker og processer for at give en grundig grundforbindelse i brugen af tegning som et middel til visuel kommunikation.
3D Prototyping - Håndfremstillede, tredimensionale prototyper er kernen i dette kursus. At bygge prototyper og bruge forskellige materialer og teknikker hjælper med at visualisere og oversætte ideer til fysiske tredimensionale repræsentationer. Udover at udforske forskellige materialer, formularer og deres egenskaber skal de udvikle færdigheder i at skabe og bruge 3D-modeller, der er nyttige i forskellige faser af en designproces.
Andet år
Smykkerhistorie - Historien om smykker fra antikken til begyndelsen af det 20. århundrede udforskes i dette kursus. Det ser på de historiske faktorer, der har påvirket og formet moderne designpraksis, og hvordan kendskabet til designhistorie informerer de teoretiske tilgange og stilistiske beslutninger hos nutidens designere. Formålet er at hjælpe designere / beslutningstagere med at udvikle en forståelse af den sammenhæng, inden for hvilken det moderne arbejde er dannet. Kurset sigter også mod at udvikle et kritisk ordforråd for studerende gennem visuel og tekstuel kritisk analyse.
Strategier for kreativ udvikling - Workshops til forbedring af kreativitet for at sætte eleverne i stand til at gennemføre deres studier på en mere personlig og selvstændig måde. Disse lektioner vil begynde processen med at identificere en personlig designretning gennem udvælgelsen og efterfølgende forskning af særlige aspekter af smykker design og teknikker. Studerende begynder at udføre deres egen forskning og med vejledning fra specialiseret personale og udvikle en professionel holdning til deres arbejde. Studerende skal udvikle systemer og metoder til at skabe "Student Learning Contracts", der gør det muligt for dem at klart definere personlige mål og resultater inden for rammerne af programmet for at forbedre og individualisere deres læringserfaring. Målet er også at tilskynde til et højt niveau af uafhængighed og kreativitet af tanke samt involvering i forskellige studentledede aktiviteter og personlige udviklingsprojekter.
Goldsmithing / Smykker Lab Advanced - Avancerede smykker konstruktionsteknikker såsom hængsler, lukninger og avanceret sten indstilling er omfattet af dette kursus. Eleverne vil fortsætte læringsprocessen i den tekniske fremstilling af smykker, med de mere avancerede tilslutnings- og efterbehandlingsteknikker. De vil lære de grundlæggende forestillinger om stenindstilling og udforske traditionelle florentinske metoder i smykkerfremstilling og relateret teknologi, forberede hende / ham til at komme ind i verden af metalbearbejdning som en kompetent og selvsikker designer / maker med en givende karriere inden for smykker og relaterede design.
Avanceret teknologi - Materialeteknologi, produktionsprocesser og industriel udvikling inden for metallurgi er kernen i dette kursus. Målet er at få en specifik teknisk forståelse af specialmaskiner, der anvendes til smykker, ikke kun for det traditionelle håndværk, men også i moderne industrielle fabrikationer. Kurset dækker de kemiske og fysiske egenskaber af nye materialer som polyurethaner, harpikser, akryl og celluloid samt traditionelle materialer som papir, tekstil og træ, der anvendes i moderne smykker design. Med succes at forbinde traditionelle håndværk og nutidige produktionsmetoder og for at slå sammen det gamle og det nye, er håndlavet og maskinen fremstillet på en produktiv måde målet for dette kursus.
Avanceret tegning og design - Disse kurser er designet til at muliggøre en progressiv tilgang til erhvervelse af færdigheder, viden og forståelse af de kreative, intellektuelle og tekniske aspekter af smykkedesign. Freehand tegning ved hjælp af højre side af hjernen, laterale tænkningsprocesser og hjernevirkninger bruges til at forbedre den tekniske og kreative evne. Programmets fokus er at sætte eleverne i stand til at vokse intellektuelt og udvikle evnen til at forestille sig innovativt og drive selvstændigt inden for smykker design og fremstilling. Enheden understøtter uafhængighed og kreativitet af tanke gennem øvelser i designmetode. Det vil også undervise de grundlæggende begreber i Rhinoceros 3D, for enhver form for 3D-repræsentation, det være sig smykkerfremstilling eller -design generelt. Metoden er en "lærer at lære" projekt-arbejdsgang, som gør det muligt for eleverne at blive uafhængige og til sidst udføre 3D-printsprototyper.
Reflekterende analyse - Disse kurser er designet til at sætte de studerende i stand til at anvende, konsolidere og udvide deres læring i forskellige kontekstuelle rammer og situationer, både inden for og uden for smykkedesign og fremstilling. Det sigter mod at sætte eleverne i stand til at identificere forskning et projekt, der er et produkt af vedvarende og kreativt engagement inden for rækkevidden af forskningsressourcer inden for studio-praksis og industriel produktion. Læringen vil konsolidere færdigheder i projektidentifikation, forskningsorganisation og udvikling, tidsstyring, skriftlig og visuel analyse og præsentation af en kritisk diskussion / afhandling. Disse kurser konsoliderer yderligere udviklingen af færdigheder, der kræves til autonom læring.
Professionel forskning - For at fremme et højt niveau af uafhængighed og kreativitet af tanke samt involvering i forskellige studentledede aktiviteter og personlige udviklingsprojekter, har dette kursus til formål at give eleverne midlerne til selvtillid at udforske, analysere og beskrive processerne af materialeforskning og eksperimentering. Studerende vil evaluere det relevante for brugen af materialer, processer og teknikker i deres designkoncepter. Kurset består af praktisk materialeforskning, udvælgelse, testning og passende brug af materialer, processer og teknikker i logisk tilknytning til deres individuelle designkoncepter.
Uafhængig professionel praksis - Den iværksætteriske karakter af smykkerproduktionen kræver, at eleverne fuldt ud udnytter forestillinger om uafhængighed, selvtillid, selvforvaltning og innovativ tænkning. For at udvikle disse evner er de uafhængige professionelle workshops med fremskridt af forhandlede projekter meget vigtige. Studerende skal klart angive personlige mål og resultater inden for rammerne af deres arbejde. Det endelige projekt / evaluering for dette kursus er færdiggørelsen af deres kandidatopgave af arbejde og afhandling.
Moderne Smykkerhistorie - Dette kursus tager højde for de slags genstande og praksis, der hedder udtrykket "moderne smykker". Det vil forklare og diskutere i en dialog med eleverne udviklingen af praksis for moderne smykker rundt om i verden og udsætte de udfordringer og muligheder, som emnet har haft i fortiden, og hvad der venter i nutid og fremtid.
Speciale - Afhandlingen skal sætte op på elevernes forestillinger og evner gennem artikuleret forskning om et udvalgt tema relateret til deres individuelle designkoncept præsenteret i form af en "look-book". Det sigter på at demonstrere den studerendes færdigheder i at lave, teoretisk analyse og skriftlig forklaring / analyse. Speciale arbejde er obligatorisk for afslutningen af en uddannelse. Med afhandlingen vil den studerende vise, hvordan de med held og sammenhæng udvikler et designprojekt som reaktion på en udvalgt projekt brief. De vil fortroligt analysere og beskrive processerne for designforskning, eksperimentering og udvikling.
Gebyrer
- For EU-studerende er den samlede pris € 25.864
- For udenlandske internationale studerende er den samlede pris € 30.744
Alle priser er inklusive moms