
BA in
BA i Business Administration: Marketing og kommunikation Anglo-American University

Introduktion
COVID-19 information og ressourcer
BA i Business Administration: Marketing and Communications er et dobbelt akkrediteret program. Du får både amerikansk og europæisk BA-grad til en enkelt pris. Markedsførings- og kommunikationskoncentrationen understreger kommunikationens og markedsføringens rolle i forbindelse med at drive en virksomhed i det 21. århundrede.
BA i Business Administration: Marketing and Communications er et dobbelt akkrediteret program. Du får både amerikansk og europæisk BA-grad til en enkelt pris. Uddannelsen leveres af et internationalt fakultet med topkvalifikationer og erfaring i erhvervslivet. Vi forpligter os til en personlig uddannelsesmodel: I foråret 2020 var den gennemsnitlige klassestørrelse i erhvervsuddannelserne 18 studerende!
Markedsførings- og kommunikationskoncentrationen understreger kommunikationens og markedsføringens rolle i forbindelse med at drive en virksomhed i det 21. århundrede. Det fokuserer på udvikling af skriftlig og mundtlig markedsføringskommunikation. De studerende vil lære, hvordan man analyserer køberadfærd, hvad er determinanterne for at opbygge et virksomhedsbrand, og hvordan man udfører marketinganalyse. Koncentrationen forbinder teoretisk viden med erfaringer fra det virkelige liv - studerende vil deltage i kommercielle og non-profit projekter og bruge tid på at arbejde i en marketingvirksomhed.
Efter at have gennemført alle moduler vil de studerende have lært håndværket international marketing, planlægning og kommunikation både på online og offline platforme.
Indlæggelser
Læreplan
Programstruktur
Erhvervsøkonomi: Marketing og kommunikation er et 3-årigt studieprogram. For at få en eksamen skal de studerende samle 90 amerikanske credits (180 ECTS-point) ved at gennemføre 30 kurser.
Modul om almen uddannelse
- Sammensætning I
- Sammensætning II
- Computerinformationssystemer
- Introduktion til økonomisk tænkning
- Intro til jura
Et af følgende kurser:
- Introduktion til politik (Politik I)
- Intro til psykologi
- Intro til sociologi
Et af følgende kurser:
- Verdenshistorie I
- Verdenshistorie II
- Europæisk historie I
- Europæisk historie II
- Oversigt over vestlig kunst
Større modul
- Business matematik I
- Introduktion til ledelse
- Introduktion til markedsføring
- Erhvervsstatistik
- Finansiel regnskab
- Avancerede kommunikations- og præsentationsevner for globale ledere
- Virksomhedsfinansiering
- Strategisk planlægning
Derudover skal de studerende også gennemføre et speciale-seminar, et praktikophold og et speciale-modul.
Koncentrationsmodul
- Markedsføringskommunikation
- Køberadfærd
Og 2 kurser fra følgende: Introduktion til digital markedsføring / Public Relations / International markedsføring / Direkte markedsføring / Turismemarkedsføring / International markedsføring for gæstfrihed.
Bemærk: Der kan oprettes en koncentration, hvis der tilmeldes mindst 12 studerende.
Valgfag
Studerende kan vælge fem kurser fra listen over kurser, der tilbydes af en hvilken som helst skole på AAU.
Når de studerende har bestået alle obligatoriske og valgfrie kurser, afslutter de deres studier ved at tage eksamen: statseksamen, der dækker hovedmodulet, statseksamen, der dækker koncentrationsmodulet, og forsvar af speciale.
Galleri
Programresultat
Læringsresultater
Dimittender fra B.A. in Business Administration: Marketing og kommunikation kan forvente at:
- Udnyttelse af informationskommunikationsteknologier, medier og sociale netværk til effektivt at engagere internationale målgrupper på tværs af forskellige kanaler.
- Forstå hvordan man optimerer marketingkommunikationsstrategien for at levere målrettede markedsbudskaber inden for virksomheden og medierne ved hjælp af reklame, direkte respons, PR og salgsfremme.
- Udarbejde, designe, gennemføre og evaluere en markedsføringskampagne ud fra både et individuelt og et ledelsesmæssigt perspektiv.
- Forstå hvordan man mest effektivt kommunikerer med interessenter, dvs. ejere, investorer, lokalsamfund og vigtigst af alt, kunder.
- at genkende kulturelle, sociologiske, økonomiske og politiske begreber, når de interagerer med strategisk og interkulturel kommunikation.
- Analyser de økonomiske konsekvenser af markedsføringsaktiviteter for at sikre, at kundeværdien leveres til de lavest mulige omkostninger.
- handle som erhvervsfolk, der er i stand til at arbejde i teknologisk drevne og forbrugerfokuserede virksomheder og styre deres egen og andres karriereudvikling.
- Kommunikere professionelt, beslutsomt og strategisk på mundtlig og skriftlig engelsk; vores kandidater er i stand til at identificere, analysere, beskrive, præsentere og diskutere komplekse problemer og løsninger for internationale målgrupper.
Karrieremuligheder
Karriereudsigter
AAU's kandidater trives i multinationale miljøer og er i stand til at kommunikere professionelt på engelsk til et internationalt publikum. Som færdiguddannet fra dette program vil du være godt rustet til at fortsætte dine studier eller forfølge en global karriere inden for områder som f.eks:
- Reklamekontorchef/chef
- Reklamekontoplanlægger
- Leder/chef for marketingkommunikation
- Kontorchef/chef for salgsfremstød
- Assistent/chef/manager for sociale medier
- UX [brugeroplevelse] designer
- Leder/chef for webindhold
- Marketinganalytiker
- Markedsforsker (leder/chef)
- Marketingstrategichef
- Kampagneleder
- Lead generator
- Marketingassistent
- Marketingchef
- Marketingchef (indenlandsk/internationalt/globalt)
- Kontorfuldmægtig/chef for public relations