Bachelor of Science i civilingeniør
AUM American University of Malta
Nøgleinformation
Campus placering
Cospicua, Malta
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.500 / per semester *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* internationale studerende pr. semester; 1500 EUR - EU -studerende pr. Semester; 1000 EUR - maltesiske studerende pr. Semester
Introduktion
Civilingeniører planlægger, designer, implementerer og administrerer projekter til konstruktion eller reparation af alle aspekter af infrastruktur, såsom bygninger, veje og strømforsyninger. Disse er grundlæggende funktioner, der er nødvendige i ethvert samfund.
Civilingeniører har tillid fra samfundet til at levere løsninger, der er bæredygtige, modstandsdygtige og forbedrer livskvaliteten. De organiserer og forvalter miljø- og naturressourcer, er innovative brugere af teknologi, håndterer risiko og usikkerhed og er førende i diskussioner og beslutninger om udformning af offentlige, miljø- og infrastrukturpolitikker. Civilingeniørers fremtidige arbejde vil omfatte at tilpasse det byggede miljø og infrastrukturen til nye anlægsmaterialer, autonome køretøjer, grøn infrastruktur og teknologier.
Civilingeniører kan specialisere sig i fundamentanalyse, bygnings- og strukturinspektion, opmåling, geomatik og kommunal planlægning. Civilingeniører er ansat hos ingeniørkonsulentfirmaer på alle myndighedsniveauer, i byggefirmaer og i mange andre industrier, eller de kan være selvstændige.
Programdetaljer
I de første to år vil de studerende fokusere på at fuldføre universitetets General Education Program (42 US credits / 84 ECTS), som introducerer fem tematiske områder: kommunikation, data og kvantitativ litteratur, videnskabelig undersøgelse, kunst og humaniora og samfundsvidenskab. I det tredje og fjerde år vil eleverne fokusere på emner, der er relevante for deres hovedfag.
Yderligere gradskrav
- MATSEC certifikat i matematik
- Matematik på niveau A2
- BBB på A -niveau
- GSCE: Videnskab C.
- Mindst et andet videnskab/teknologifag (eller tilsvarende kvalifikation) fra følgende: Elektronik, materialevidenskab, fysik, biologi, kemi, geologi, IT, videre matematik, mekanik, dynamik eller generel teknik.
Program læringsresultater
Civilingeniørprogrammets mål og indikatorer er:
- Teknisk færdighed: På grundlag af grundlæggende viden vil kandidater udvikle tekniske færdigheder inden for og på tværs af discipliner inden for civilingeniør og/eller på nært beslægtede områder.
- Professionel vækst: Kandidater vil udvikle og udøve deres evner til livslang læring som et middel til at forbedre deres tekniske og ikke-tekniske færdigheder.
- Management Skills: Kandidater vil udvikle og forfine deres viden og færdigheder til ledelse, kommunikation og professionel etik.
Undervisning og vurdering
Ingeniørdiscipliner kræver stærke matematikfærdigheder. Evalueringer (eksamener i klassen, lektier og individuelle projekter og teamprojekter) fokuserer på disse færdigheder. Generelt vil karakterer blive tildelt baseret på resultaterne af disse vurderinger.
Moduler undervises i traditionelle foredrag og vendte klasseværelsesmodeller.
Den vendte klasseværelsesmodel vil blive anvendt på cirka halvdelen af programmets kurser. Her, før de deltager i klassen, vil eleverne se et sæt indspillede korte foredrag og tage quizzer om det materiale. Forelæsningsmateriale vil inkorporere materialer til forskellige læringsstile og drage fordel af visualiseringsmuligheder, der er let tilgængelige i denne tilstand.
Studerende vil derefter deltage i klasser, der ledes af en instruktør på stedet, der kan afklare bekymringer om materialet. Vægten er imidlertid at lede øvelser i klassen, der henvender sig til forskellige elever gennem elevledede øvelser (problemer, designprojekter, instruktion i software, diskussioner). Ofte vil disse sessioner være i et samarbejdende læringsmiljø, hvor eleverne arbejder i små grupper.
Resten af undervisningen undervises i en standard klasseværelsesform med forelæsninger uden for øvelser, lektier og projekter. I denne tilstand vil der blive holdt foredrag i løbet af klasseperioderne.
Laboratoriekurser involverer to til tre timers laboratoriesessioner, hvor eleverne gennemfører opgaver, der involverer praktiske laboratorieforsøg og supplerende dataanalyse enten individuelt eller som en del af grupper. Laboratorier vurderes ved hjælp af skriftlige laboratorierapporter og/eller mundtlige præsentationer.
Karrieremuligheder
- Byggeleder hos et byggefirma.
- Civilingeniør eller bygningsingeniør for et arkitektfirma.
- Landskabsarkitekt til et bybelønningsprojekt.
4-årig planplanoversigt
År 1
Semester I
- ENG 1013 Engelsk komposition 1
- MAT 120 Calculus I
- CHE 111 Introduktion til generel kemi (med laboratorium)
- HANS 101 Middelhavets historie
- ENR 102 Introduktion til teknik og eng. Design
Semester II
- DANSK 102 Engelsk Komposition 2
- SOC 101 Introduktion til sociologi
- BIO 101 Livets enhed (med Lab)
- MAT 130 Calculus II
- PHY 111 Physics with Calculus I (med laboratorium)
År 2
Semester I
- ENR 212 Engineering Economics
- CIE 210 Engineering Graphics
- CIE 214 Statistik
- MAT 220 Multivariable Calculus
- PHY 240 Indledende elektricitet og magnetisme (med laboratorium)
- REL 101 eller ATH 101 eller PHI 101 Arts/Humanities GE
Semester II
- MAT 105 Introduktion til MATLAB1
- CIE 215 Materialemekanik
- COM 101 Introduktion til multikulturel kommunikation
- CIE 310 Sandsynlighed og statistik for civilingeniør
- CIE 251 elementær opmåling (med laboratorium)
- MAT 250 differentialligninger
År 3
Semester I
- REL 101 eller ATH 101 eller PHI 101 Arts/Humanities GE
- CIE 310 Engineering Communications
- CIE 303 Numerisk analyse for civilingeniører
- CIE 218 Væskemekanik (med laboratorium)
- CIE 333 elementær strukturanalyse
- ENR 211 Dynamik
Semester II
- CIE 323 Hydraulisk teknik og design
- CIE 334 Konstruktion i stål
- CIE 335 Konstruktion i beton
- CIE 343 Jordmekanik
- CIE 389 Materialetestlaboratorium
- PIL 102 Anvendt etik
År 4
Semester I
- CIE 363 Transportteknik og fortovsdesign
- CIE 381 Construction Engineering Management
- PSY 101 Introduktion til psykologi
- CIE 408A -spørgsmål inden for civilingeniørpraksis
- CIE 427 Computerapplikationer inden for hydraulik
Semester II
- CIE 408B Civil Engineering Senior Capstone Design
- CIE 440 Foundation Engineering
- CIE 442 Grundforbedring
- CIE 463 Trafikflow- og kapacitetsanalyse
- CIE 482 Byggeprojektplanlægning, planlægning og kontrol
Programresultat
Civilingeniørprogrammets mål og indikatorer er:
- Tekniske færdigheder: Med udgangspunkt i grundlæggende viden vil dimittenderne udvikle tekniske færdigheder inden for og på tværs af discipliner inden for civilingeniørvidenskab og/eller inden for nært beslægtede områder.
- Professionel vækst: Dimittenderne vil udvikle og udøve deres evner til livslang læring som et middel til at forbedre deres tekniske og ikke-tekniske færdigheder.
- Ledelsesfærdigheder: Dimittenderne vil udvikle og forfine deres viden og færdigheder inden for ledelse, kommunikation og professionel etik.
Karrieremuligheder
- Byggeleder i et byggefirma.
- Civil- eller bygningsingeniør for et arkitektfirma.
- Landskabsarkitekt til et byforskønnelsesprojekt.
Læreplan
Undervisning & Vurdering
Ingeniørdiscipliner kræver stærke matematiske færdigheder. Evalueringer (klasseeksamener, lektier og individuelle projekter og gruppeprojekter) vil fokusere på disse færdigheder. Generelt vil karaktererne blive tildelt på baggrund af præstationerne i disse vurderinger.
Modulerne vil blive undervist i traditionelle forelæsninger og flipped classroom-modeller.
Flipped classroom-modellen vil blive anvendt i cirka halvdelen af uddannelsens kurser. Her vil de studerende, før de møder op til undervisningen, se et sæt optagede korte forelæsninger og tage quizzer om det pågældende materiale. Forelæsningsmaterialet vil inkorporere materialer til forskellige læringsstile og udnytte de visualiseringsmuligheder, der er let tilgængelige i denne form.
De studerende vil derefter deltage i undervisning, der ledes af en instruktør på stedet, som kan afklare spørgsmål om materialet. Hovedvægten ligger dog på at lede øvelser i klassen, der vil tilgodese forskellige elever gennem elevstyrede øvelser (problemer, designprojekter, instruktion i software, diskussioner). Ofte vil disse sessioner foregå i et kollaborativt læringsmiljø, hvor eleverne arbejder i små grupper.
Resten af kurset vil blive undervist i et almindeligt klasseværelse med forelæsninger med øvelser uden for klassen, hjemmearbejde og projekter. I denne tilstand vil der være forelæsninger i undervisningsperioderne.
Laboratoriekurser omfatter to til tre timers laboratoriesessioner, hvor de studerende udfører opgaver, der involverer praktiske laboratorieeksperimenter og supplerende dataanalyse enten individuelt eller som en del af grupper. Laboratorier vurderes ved hjælp af skriftlige laboratorierapporter og/eller mundtlige præsentationer.
Oversigt over 4-årig studieplan
År 1
Første semester
- ENG 1013 Engelsk komposition 1
- MAT 120 Kalkulus I
- CHE 111 Introduktion til almen kemi (med laboratorium)
- HIS 101 Middelhavets historie
- ENR 102 Introduktion til ingeniørvidenskab og Eng. Design
Andet semester
- ENG 102 Engelsk komposition 2
- SOC 101 Introduktion til sociologi
- BIO 101 Livets enhed (med laboratorium)
- MAT 130 Kalkulus II
- PHY 111 Fysik med Calculus I (med laboratorium)
År 2
Første semester
- ENR 212 Teknisk økonomi
- CIE 210 Teknisk grafik
- CIE 214 Statik
- MAT 220 Multivariabel kalkulation
- PHY 240 Introduktion til elektricitet og magnetisme (med laboratorium)
- REL 101 eller ATH 101 eller PHI 101 Kunst/humaniora GE
Andet semester
- MAT 105 Introduktion til MATLAB1
- CIE 215 Materialemekanik
- COM 101 Introduktion til multikulturel kommunikation
- CIE 310 Sandsynlighed og statistik for civilingeniører
- CIE 251 Elementær landmåling (med laboratorium)
- MAT 250 Differentialligninger
År 3
Første semester
- REL 101 eller ATH 101 eller PHI 101 Kunst/humaniora GE
- CIE 310 Teknisk kommunikation
- CIE 303 Numerisk analyse for civilingeniører
- CIE 218 Væskers mekanik (med laboratorium)
- CIE 333 Elementær strukturel analyse
- ENR 211 Dynamik
Andet semester
- CIE 323 Hydraulisk konstruktion og design
- CIE 334 Konstruktionsdesign i stål
- CIE 335 Konstruktionsdesign i beton
- CIE 343 Jordbundsmekanik
- CIE 389 Laboratorium for materialeprøvning
- PIL 102 Anvendt etik
4. år
Første semester
- CIE 363 Transportteknik og belægningsdesign
- CIE 381 Ledelse af byggeteknik
- PSY 101 Introduktion til psykologi
- CIE 408A Problemstillinger i civilingeniørpraksis
- CIE 427 Computerapplikationer i hydraulik
Andet semester
- CIE 408B Civil Engineering Senior Capstone Design
- CIE 440 Fundamentsbygning
- CIE 442 Jordforbedring
- CIE 463 Trafikflow og kapacitetsanalyse
- CIE 482 Planlægning, skemalægning og styring af byggeprojekter
Indlæggelser
Programundervisning
Stipendier og finansiering
Stipendier baseret på tre typer: fortjeneste (høj akademisk præstation) eller atlet eller økonomisk behov.