Bachelor of Science i industriel ingeniørvidenskab
AUM American University of Malta
Nøgleinformation
Campus placering
Cospicua, Malta
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.500 / per semester *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* internationale studerende pr. semester; 1500 EUR - EU -studerende pr. Semester; 1000 EUR - maltesiske studerende pr. Semester
Introduktion
Industrielle ingeniører fremstiller karrierer, som selv om de ganske vist er forskellige, ofte beskæftiger sig med, hvordan vi drastisk reducerer eller endda eliminerer vores spild af tid, penge, materialer, energi og andre værdifulde råvarer. Industrielle ingeniører indtager konsekvenspositioner i brancher som højteknologi, fremstilling, underholdning, forsendelse og logistik, sundhedsvæsen, projektstyring, transport, systemmodellering, telekommunikation, kundeservice og endda i regeringen.
Programdetaljer
I de første to år vil de studerende fokusere på at gennemføre universitetets General Education Program (42 US / 84 ECTS -point), som introducerer fem tematiske områder: kommunikation, data og kvantitativ litteratur, videnskabelig undersøgelse, kunst og humaniora og samfundsvidenskab. I det tredje og fjerde år vil eleverne fokusere på emner, der er relevante for deres hovedfag.
Yderligere gradskrav
- MATSEC certifikat i matematik
- Matematik på niveau A2
- BBB på A-niveau
- GSCE: Videnskab C
- Mindst et andet videnskab/teknologifag (eller tilsvarende kvalifikation) fra følgende: Elektronik, materialevidenskab, fysik, biologi, kemi, geologi, IT, videre matematik, mekanik, dynamik eller generel teknik.
Program læringsresultater
Industriel ingeniørprogrammets mål og indikatorer er:
Mål 1
Teknisk færdighed. Kandidater integrerer matematik, fysik, ingeniørvidenskab, operationsforskning, anvendt sandsynlighed og statistik, produktionsteknologi, produktionsplanlægning og computersimulering til at modellere og analysere hele systemer, der er sammensat af deres individuelle komponenter, delsystemer og processer
Mål 2
Professionel vækst. Kandidater udvikler og udøver deres evner til livslang læring som et middel til at forbedre deres tekniske og sociale færdigheder.
Mål 3
Ledelsesfærdigheder. Kandidater udvikler og forfiner deres ledelse, kommunikation og faglige færdigheder for at øge deres effektivitet som teammedlemmer og teamledere.
Program uddannelsesmål
- evnen til at anvende viden om matematik, videnskab og teknik
- evnen til at designe og gennemføre eksperimenter samt at analysere og fortolke data
- evne til at designe system, komponent eller proces for at imødekomme behov inden for realistiske begrænsninger
- evne til at fungere på tværfaglige teams
- evne til at identificere, formulere og løse tekniske problemer
- forståelse for fagligt og etisk ansvar
- evnen til at kommunikere effektivt
- bred uddannelse nødvendig for at forstå virkningen af tekniske løsninger
- erkendelse af behovet for og en evne til at engagere sig i livslang læring
- viden om nutidens problemstillinger
- evne til at bruge teknikker, færdigheder og moderne ingeniørværktøjer, der er nødvendige for ingeniørpraksis
(INE-1) Studieordningen skal forberede kandidater til at designe, udvikle, implementere og forbedre integrerede systemer, der omfatter mennesker, materialer, information, udstyr og energi. Læreplanen skal indeholde dybdegående instruktioner for at opnå integration af systemer ved hjælp af passende analytiske, beregningsmæssige og eksperimentelle metoder.
Undervisning og vurdering
Metoden til undervisning følger klasseværelsesmodellen, hvor den primære undervisningsmåde er en vendt klasseværelsesmodel. Et sæt korte foredrag udarbejdet af AUM -ledende fakultet vil blive set af studerende og tage quizzer om dette materiale, før de deltager i klassen. Studerende vil derefter deltage i klasser, der ledes af en on-site AUM-co-professor. Co-professoren vil derefter afklare bekymringer og lede øvelser i klassen (problemer, designprojekter, instruktion i software, diskussioner). Ofte vil disse sessioner være i et samarbejdende læringsmiljø, hvor eleverne arbejder i små grupper.
Laboratoriemoduler involverer to til tre timers fuldstændige laboratoriesessioner på stedet, hvor eleverne gennemfører opgaver, der involverer praktiske laboratorieforsøg og supplerende dataanalyse enten individuelt eller som en del af grupper. Laboratorier vurderes ved hjælp af skriftlige laboratorierapporter og/eller mundtlige præsentationer.
Karrieremuligheder
- Industrial Engineer hos en ingeniørvirksomhed.
- Logistikchef hos et byggefirma.
- Koordinator for robotik og automatiseringskontrol på et forskningscenter for kunstig intelligens.
4-årig planplanoversigt
År I
Semester I
- ENG 101 Engelsk komposition 1
- MAT 120 Calculus I
- CHE 111 Introduktion til generel kemi (med laboratorium)
- HANS 101 Middelhavets historie
- ENR 102 Introduktion til teknik og ingeniørdesign
Semester II
- DANSK 102 Engelsk Komposition 2
- SOC 101 Introduktion til sociologi
- BIO 101 Livets enhed (med Lab)
- MAT 130 Calculus II
- PHY 111 Physics with Calculus I (med laboratorium)
År 2
Semester I
- IEE 175 Computerprogrammering til ingeniørprogrammer
- CIE 214 Statistik
- MAT 220 Calculus III
- PHY 240 Indledende elektricitet og magnetisme (med laboratorium)
- REL 101 ELLER ATH 101 ELLER PHI 101 Kunst/Humaniora GE
Semester II
- CHI 112 General Chemistry II (med Lab)
- IEE 250 Introduktion til systemer og industriteknik
- IEE 277 Objektorienteret modellering og design
- COM 101 Introduktion til multikulturel kommunikation
- IEE 265 Engineering Management I
År 3
Semester I
- REL 101 ELLER ATH 101 ELLER PHI 101 Kunst/Humaniora GE
- IEE 270 Matematiske grundlag for systemer og industriteknik
- IEE 295S Systems and Industrial Engineering Sophomore Colloquium
- IEE 305 Introduktion til teknisk sandsynlighed og statistik
- IEE 377 Software til ingeniører
- IEE 367 Engineering Management II
Semester II
- IEE 340 Deterministic Operations Research
- IEE 410A menneskelige faktorer og ergonomi i design
- IEE 421 Probabilistic Models in Operations Research
- IEE 383 Integrerede fremstillingssystemer
- IEE 370 integrerede computersystemer
- IEE 367 Engineering Management II
År 4
Semester I
- PHI 102 Anvendt etik
- IEE 330R Engineering Experiment Design
- PSY 101 Introduktion til psykologi
- IEE 431 Simuleringsmodellering og analyse
- IEE 498A Tværfagligt design
Semester II
- CIE 301 Engineering Communications
- IEE 406 Quality Engineering
- IEE 464 Estimering af omkostninger
- MEE 462 kompositmaterialer
- MEE 498B Tværfagligt design
- IEE 462 produktionssystemanalyse
- IEE 457 Projektledelse
Programresultat
Industrial Engineering-programmets mål og indikatorer er:
Målsætning 1
Tekniske færdigheder. Kandidater integrerer matematik, fysik, ingeniørvidenskab, operationsforskning, anvendt sandsynlighed og statistik, produktionsteknologi, produktionsplanlægning og computersimulering for at modellere og analysere hele systemer, der er sammensat af deres individuelle komponenter, delsystemer og processer.
Mål 2
Professionel vækst. Dimittenderne udvikler og udøver deres evner til livslang læring som et middel til at forbedre deres tekniske og sociale færdigheder.
Målsætning 3
Ledelsesfærdigheder. Kandidaterne udvikler og forfiner deres ledelses-, kommunikations- og faglige færdigheder for at øge deres effektivitet som teammedlemmer og teamledere.
Karrieremuligheder
- Industriingeniør i en ingeniørvirksomhed.
- Logistikchef i et byggefirma.
- Koordinator for robotteknologi og automatiseringskontrol på et forskningscenter for kunstig intelligens.
Læreplan
Undervisning & Vurdering
Undervisningsmetoden følger klasseværelsesmodellen, hvor den primære undervisningsform er en flipped classroom-model. Et sæt korte forelæsninger udarbejdet af AUM's ledende fakultet vil blive set af de studerende, og de vil tage quizzer om materialet, før de møder op til undervisningen. De studerende vil derefter deltage i undervisning, der ledes af en AUM-medprofessor på stedet. Co-professoren vil derefter afklare bekymringer og lede øvelser i klassen (problemer, designprojekter, instruktion i software, diskussioner). Ofte vil disse sessioner foregå i et kollaborativt læringsmiljø, hvor eleverne arbejder i små grupper.
Laboratoriemoduler omfatter to til tre timers laboratoriesessioner på stedet, hvor de studerende udfører opgaver, der involverer praktiske laboratorieeksperimenter og supplerende dataanalyse enten individuelt eller som en del af grupper. Laboratorier vurderes ved hjælp af skriftlige laboratorierapporter og/eller mundtlige præsentationer.
Oversigt over 4-årig studieplan
År I
Første semester
- ENG 101 Engelsk komposition 1
- MAT 120 Kalkulus I
- CHE 111 Introduktion til almen kemi (med laboratorium)
- HIS 101 Middelhavets historie
- ENR 102 Introduktion til ingeniørvidenskab og ingeniørdesign
Andet semester
- ENG 102 Engelsk komposition 2
- SOC 101 Introduktion til sociologi
- BIO 101 Livets enhed (med laboratorium)
- MAT 130 Kalkulus II
- PHY 111 Fysik med Calculus I (med laboratorium)
År 2
Første semester
- IEE 175 Computerprogrammering til tekniske anvendelser
- CIE 214 Statik
- MAT 220 Kalkulus III
- PHY 240 Introduktion til elektricitet og magnetisme (med laboratorium)
- REL 101 ELLER ATH 101 ELLER PHI 101 Kunst/humaniora GE
Andet semester
- CHI 112 Almen kemi II (med laboratorium)
- IEE 250 Introduktion til system- og industriteknik
- IEE 277 Objektorienteret modellering og design
- COM 101 Introduktion til multikulturel kommunikation
- IEE 265 Teknisk ledelse I
År 3
Første semester
- REL 101 ELLER ATH 101 ELLER PHI 101 Kunst/humaniora GE
- IEE 270 Matematiske grundlag for systemer og industriel teknik
- IEE 295S System- og industriteknik - kollokvium for andenårsstuderende
- IEE 305 Introduktion til teknisk sandsynlighed og statistik
- IEE 377 Software til ingeniører
- IEE 367 Teknisk ledelse II
Andet semester
- IEE 340 Deterministisk operationsforskning
- IEE 410A Menneskelige faktorer og ergonomi i design
- IEE 421 Probabilistiske modeller i operationsforskning
- IEE 383 Integrerede produktionssystemer
- IEE 370 Indlejrede computersystemer
- IEE 367 Teknisk ledelse II
4. år
Første semester
- PHI 102 Anvendt etik
- IEE 330R Design af tekniske eksperimenter
- PSY 101 Introduktion til psykologi
- IEE 431 Simuleringsmodellering og -analyse
- IEE 498A Tværfagligt design
Andet semester
- CIE 301 Teknisk kommunikation
- IEE 406 Kvalitetsteknik
- IEE 464 Omkostningsberegning
- MEE 462 Sammensatte materialer
- MEE 498B Tværfagligt design
- IEE 462 Analyse af produktionssystemer
- IEE 457 Projektledelse
Indlæggelser
Programundervisning
Stipendier og finansiering
Stipendier baseret på tre typer: fortjeneste (høj akademisk præstation) eller atlet eller økonomisk behov.