
Birmingham, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
3 up to 4 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEFORMAT
På campus
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Læreplan
Første år
For at afslutte dette kursus skal den studerende gennemføre alle de følgende kernemoduler (i alt 80 credits):
- Modeskrivning og design til publikationer
- Trendprognoser
- Visuel læsefærdighed
For at afslutte dette kursus skal den studerende gennemføre følgende valgfrie modul (i alt 40 credits):
- Kreativ branding af mode Kommunikation
Det er garanteret, at kernemodulerne kører. Valgfrie moduler vil variere fra år til år, og den offentliggjorte liste er kun vejledende.
Andet år
Modulerne på andet år bygger videre på den viden og de færdigheder, du har opnået på første år, og anvender dette til et mere eksternt fokus, herunder industrikonkurrencer og praktikophold, så du kan fokusere på dine faglige og karrieremæssige mål.
For at gennemføre dette kursus skal du have bestået alle de følgende kernemoduler (i alt 100 credits):
- Kort om konkurrence i industrien
- Casestudie af modepraktikere
- Brand Generation
For at afslutte dette kursus skal den studerende gennemføre mindst 20 credits fra følgende liste over valgfrie moduler:
- Praktikophold
- Samarbejdsbaseret praksis
Det er garanteret, at kernemodulerne kører. Valgfrie moduler vil variere fra år til år, og den offentliggjorte liste er kun vejledende.
Det tredje år
På dit sidste år vil du fokusere på det område af modebranchen, du har tænkt dig at arbejde i. Du kan skræddersy dine afgangsprojekter til et område af industrien, som du er mest interesseret i, og som understøtter dine karriereambitioner.
For at gennemføre dette kursus skal du have bestået alle de følgende kernemoduler (i alt 120 credits):
- Stort projekt
- Selvstændigt afsluttende projekt
- Selvbranding og promovering
Karrieremuligheder
Forbedring af beskæftigelsesfærdigheder
Employability er indlejret i hele uddannelsen, hvor der undervises i relevante færdigheder som Adobe InDesign og Photoshop samt professionelle færdigheder som tekstforfatning, kreativ fortælling, trendprognoser og brandstrategi.
Kandidater fra dette kursus er gået videre til at arbejde i roller, der bruger disse færdigheder inden for de kreative industrier.
Praktikpladser
Studerende har været i praktik i en lang række modevirksomheder, såsom modepublikationerne GQ, InStyle magazine, Grazia magazine, The Daily Mail og Suitcase magazine. Andre har fået erfaring med Selfridges, ASOS og Topshop.
Levende projekter
Modebranding- og kommunikationsstuderende har tidligere samarbejdet med Birmingham-virksomheden Lounge Underwear om en spændende live brief, der havde til formål at styrke kvinder og støtte Breast Cancer Awareness Month.
Samarbejder som disse giver de studerende et indblik i den daglige drift af en stor onlineforhandler og en chance for at udforske jobrollerne i organisationen. Den indeholder også potentielle links til praktikophold og job for nyuddannede.
Job til nyuddannede
Den type job i branchen, som dimittender kan gå ind i, kan omfatte art direction og creative direction, styling, fotoshoot-produktion, magasinproduktion og redaktionelt indhold, brand management og modegrafik, skabelse og styring af indhold til sociale medier, trendprognoser, journalistik og tekstforfatning for brands og magasiner og skabelse af modefilm.