
Bachelor in
International økonomi og handel (International Student) Undergraduate Talent Development Program Central South University of Forestry & Technology

Stipendier
Introduktion
International økonomi og handel (International Student) Undergraduate Talent Development Program
- I. Uddannelsesmål
Træningssystemet mestrer den grundlæggende viden om økonomi og ledelse, den grundlæggende teori om international handel og de operationelle færdigheder inden for udenrigshandel, og er bekendt med internationale økonomiske og handelsmæssige regler, operationelle mekanismer og udviklingslove. Den har en bred international vision og stærke internationale udvekslinger. Et sammensat talent i handelspraksis. Samtidig fokuserer hovedrollen på at dyrke elevernes kinesiske sprogkommunikationsevne, forstå og forstå nutidens kinesiske økonomi og kultur, dyrke elevernes gode faglige etik, social tilpasningsevne og banebrydende og innovativ evne. Efter eksamen kan eleverne engagere sig i international virksomhed, international ledelse, udenrigshandel marketing og andet relateret arbejde i deres hjemlande, forskellige internationale organisationer og multinationale selskaber og andre beslægtede afdelinger og kan deltage i og fremme venlige forbindelser mellem Kina og dets værtslande.
Professionelle funktioner og måder at opnå
1. Både sprogundervisning og faglig undervisning er vigtige
De professionelle kurser undervises på engelsk. Samtidig tilbydes kinesiske sprogkurser og kinesiske kulturkurser til internationale studerende. Ved integration af kinesisk sprogkultur og fagkurser dyrkes den kinesiske sprogs faglige kvalitet og det kinesiske sprogs kommunikationsevne.
2. Diversificeret lærer baggrund
For at sikre en jævn gennemførelse af pensumordningen er hovedingen udstyret med et undervisningsteam med en rimelig akademisk struktur og alder og god faglig kvalitet. Den består hovedsagelig af udenlandske lærere, tilbagevendende herrer, læger og førsteklasses kinesiske lærere.
3. Pragmatisk fagligt undervisningsindhold
Denne store forbinder aktivt "One Belt, One Road" -strategien, der bygger på fordelene ved vores provins og Kinas industri og optimerer talentuddannelsesmodellen. Vedhæfte betydning for indførelsen af den kinesiske kultur og Kinas udenlandske økonomiske og handelspolitikker. Den faglige undervisning orientering er klar, herunder international markedsføring, international handelspraksis, import og eksport dokument produktion og revision, international handel betaling og finansiering, forretningsforhandlinger, internationalt økonomisk samarbejde og andet pragmatisk undervisning indhold.
4. Skole-virksomhed fælles praksis undervisningssystem
Denne store opmærksomhed på de praktiske undervisningsforbindelser i international handel lægger vægt på at dyrke elevernes evne til at forbinde teori med praksis og har et internationalt handelssimuleringspraksiscenter for at fremhæve den vigtige position af faglig praksis i hele uddannelsessystemet. Etablere en "fire-i-en" praktisk undervisningsplatform, der kombinerer klasseværelset træningsplatform, laboratorieplatform, sceneomfattende træningsplatform og praktikplatform for social praksis, etablere klasseværktøjsuddannelse, faglig kognitiv praktikplads, markedsundersøgelsespraksis, grænseoverskridende Flerfasetterede træning og øvelser som e-handelspraksis, international handel omfattende simuleringstræning og kandidatstuderende. Samarbejde med en række lokale virksomheder i Hunan-provinsen for at etablere en praktikbase, udføre et dybtgående samarbejde mellem skoler og virksomheder og udvikle betroede uddannelsesprojekter.
- 2. Træningskrav og sikkerhedsforanstaltninger
Træningskrav
1. Behold de grundlæggende principper for økonomi og de grundlæggende teorier for moderne virksomhedsledelse, og forstå udviklingen i disciplinen.
2. Behold de grundlæggende teoretiske viden og gældende regler for international handel og forstå den nuværende status for nutidig international økonomisk og handelsmæssig udvikling.
3. Forstå historie og nuværende situation i Kinas udenrigshandel, forstå Kinas forretningskultur og forretningsregler, og kendskab til Kinas udenlandske økonomiske politikker, politikker og regler.
4. Brug kvantitative analysemetoder til handelsøkonomiske undersøgelser og analyser, anvend handelsregler og praksis til at gennemføre international handelspraksis og løse praktiske problemer.
5. Den har en bred international vision og en stærk følelse af innovation. Den har stærke kommunikations- og kommunikationsevner. Det kan bruge kinesisk sprog til at engagere sig i økonomisk, kulturelt og kulturelt arbejde i forbindelse med Kina og blive et venligt samarbejde og udveksling mellem Kina og dets hjemland. talent.
sikkerhedskontrol
1. Politikgaranti: Undervisningsministeriets 'Arbejdsplan 2015-2017 Studie i udlandet' pegede på, at Kina vil dyrke fem typer talenter: "Top-notch innovative talenter, ikke-universelle sprogtalenter, internationale organisationstalenter, regionale landforskningstalenter og fremragende unge talenter, der kommer til Kina". Ifølge analysen af Kinas udviklingsrapport for udlandet i udlandet (2017) har Kina gjort store gennembrud for at støtte udlandspolitikken og stipendierne for internationale studerende i Kina. Der er indført en række gunstige politikker, som f.eks. Fremme af initiativet "One Belt and One Road". Etableret "Alliance for Belt og Road" af universiteter, undertegnede bilaterale aftaler og gensidig anerkendelse af grader og etablerede "Silk Road" kinesiske regerings stipendium. Samtidig udstedte undervisningsministeriet, Udenrigsministeriet og Ministeriet for Offentlig Sikkerhed i marts 2017 udkastet til nr. 42 om "Administrative foranstaltninger til rekruttering og dyrkning af internationale studerende" for yderligere at regulere skolernes adfærd for at rekruttere, træne og styre internationale studerende. Disse politikker har peget på retningen for udviklingen af studiet i udlandet.
2. Lærerbeskyttelse: Denne major er udstyret med et team af professionelle lærere med god kvalitet. Der er 63 fuldtids lærere (herunder nogle økonomiske gymnasier og erhvervsskolelærere), herunder 22 seniortitler, der tegner sig for 34,9% af det samlede antal. 11 personer med ph.d.-grader, der tegner sig for 17,7% af det samlede antal, 50 mestere, der tegner sig for 79,4% af det samlede antal, hvoraf 13 er læger.
3. Hardware sikkerhed: udstyret med 4 computerrum, foretage computer software applikation, ledelsesinformationssystem, forretningsmængde metode og andre kurser; konfigurere internationale økonomiske og faglige uddannelsessoftware (såsom international handelspraksis omfattende træning, import og eksport dokumenter produktion og Revision, grænseoverskridende e-handel mv. Har bedre opfyldt de praktiske behov i alle aspekter af den internationale økonomi og erhverv. Det er udstyret med 5 sprog værelser og tilbyder kinesisk sprog og kultur kurser. International College Information Room har 8.000 bøger og mere end 60 indenlandske og udenlandske tidsskrifter. Disse giver alle en solid garanti for dyrkning af talenter i dette erhverv.
- 3. Hovedområder
Økonomi
- Hovedret
Mikroøkonomi, Makroøkonomi, International økonomi, Introduktion til international handel, Internationale handelspraksis, Introduktion til verdensøkonomi, International erhvervslov, International marketing, International finansiering, Internationale betalinger og finansiering, Erhvervsregnskab, E-handel, International handel Geografi, Udenrigshandel Korrespondance, forretningsforhandlinger, internationale investeringer, introduktion til Kinas udenrigshandel mv.
Femte, længden af undersøgelsen
Standard studieperiode er 4 år, fleksibel studietid er 3-6 år
6. Afgangskreditter
164 point (eksklusive anden klasse 12 point)
7. Bevilling af en grad
Bachelor i økonomi
- Fokuserer primært på praktisk undervisning
1. Kinesisk sprogpraksis og kulturlejr
2. Xiangchu Cultural Camp
3. Professional Cognition Internship
4. Markedsundersøgelsespraksis
5. Grænseoverskridende e-handelspraksis
6. International handelsproces simulering træning
7. Omfattende praktik i professionelle positioner af international handel
8. Graduation praktikophold og papirer i international økonomi og handel.
Ni, krav til andet klasseværelse aktivitet
Anden klasse tager sigte på at vejlede eleverne til selvstændigt at lære og opmuntre eleverne til aktivt at deltage i videnskabelig forskning, teknologisk udvikling, fagkonkurrence, litterær og kunstnerisk skabelse, forskellige faglige kompetencekonkurrencer og forskellige sociale praksisaktiviteter, stimulere elevernes interesse og potentiale og at dyrke elevernes innovation. Ånd, iværksætterbevidsthed og praktisk evne.
Studerende skal færdiggøre Creative Entrepreneurship Credits i forskellige formater (i andet klasseværelse, der opfylder faglige karakteristika og kan identificere kreditter). Studerende er forpligtet til at tjene 12 point til den anden klasseværelse kredit til at uddanne. Ud over tilmeldingsuddannelse, 2 pct., "Social praksis og arbejde" (2 pct., Obligatorisk), "Kinesisk uddannelsesuddannelsesuddannelse" (4 pct. Obligatorisk), "psykisk sundhedsuddannelse" øvelsesklasse (1 kredit, obligatorisk) Derudover er de øvrige 3 kreditter opdelt i innovative og iværksætteriske aktiviteter uden for samfundslivet.
Ti, pensum, kreditallokering og graduering kredit krav
Studerende i denne major er forpligtet til at fuldføre de grundlæggende kreditter af de forskellige kurser, der er angivet i tabellen nedenfor, før de kan graduere.