Grad i audiovisuel kommunikation
Universidad CEU - Cardenal Herrera
Nøgleinformation
Campus placering
Valencia, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 7.800 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Officiel grad: Grad i audiovisuel kommunikation
Varighed / ECTS: 4 år / 240 ECTS
Steder / Campus: 75 / Moncada - Alfara
Undervist på: spansk
Læringsresultater
Hvad gør os anderledes?
1.La erfaring og track record
Undersøgelserne inden for kommunikationsområdet ved CEU University er startet for mere end 30 år siden. Vi støttes af flere årtier med træningskommunikatorer, der er engagerede i deres erhverv.
2.La forkant faciliteter
Vores universitet tilbyder dig de mest professionelle ressourcer og ressourcer. Du kan teste din kreativitet gennem de forskellige udfordringer, som graden tilbyder, enten i eller uden for klasseværelset. Du har til rådighed Audiovisuel og multimedieproduktionscenter, hvor du kan øve din nye viden i en digital avis eller på en radio- eller tv-producent, også deltage i professionelle reklamekonkurrencer og en festival med audiovisuelle kortfilm og endda fremstille dine egne stykker gennem skaberen-programmet.
3. Gearet til den nye beskæftigelsesmuligheder
Vi tilbyder dig muligheden for at forfølge din egen grad i kommunikation og politisk marketing. Du vil øge dine færdigheder inden for offentlig tale og politisk diskurs i vores tv-apparater, i politiske marketingværktøjer og i valgkampagneplanlægning. Plusset i professionelle værktøjer: I løbet af graden vil du studere de fleste af emnerne baseret på professionelle computerværktøjer. Men ikke kun vil du afslutte graden ved at vide, hvordan du håndterer dem, du vil også tage de kompetencer, der er godkendt ved hjælp af certifikater: Certifikat i grafik og webdesign (127 timer: Photoshop, Illustrator, WordPress, Dreamweaver, Flash) og Certificate in Audiovisual Assembly (222 hours: Avid , Protools, After Effects, Movie Magic Scheduling).
4. Den internationale dimension
Gratis komplementær træning på engelsk fra første til fjerde for at forbedre afgangsniveauet. Muligheder for internationale praktikpladser (som EFE-agenturet i Paris, Lissabon, Genève eller Athen eller europæiske producenter som Jelly Fish Pictures i London). En af de bedste internationale oplevelser for vores kommunikationsstuderende er IP'erne (internationale programmer).
5. Dobbelt grader fordobler specialiserede grader
Du kan deltage i to universitet mens racing tidsplaner er kompatible med alle klasseværelser i de samme faciliteter og selvfølgelig, uden at betale to gange. Så er de doubler specialiserede grader fra universitetet i dobbelte grader.
- Audiovisuel kommunikationsjournalistik
- Audiovisuel kommunikation Annoncering og PR
href = "http://www.uchceu.es/estudios/grado/comunicacion-audiovisual
Læreplan
generelle færdigheder
- OC1- Evne til at tilpasse sig teknologiske, forretningsmæssige eller arbejdsorganisationsændringer.
- OC2- Evne til at arbejde som et team og formidle egne ideer ved at skabe et gunstigt miljø, samt evnen til at integrere sig i et fælles projekt, der sigter mod at opnå resultater.
- OC3- Evne til at tage udtryksfulde og tematiske risici inden for rammerne af tilgængeligheden og deadlines for audiovisuel produktion, ved at anvende personlige løsninger og synspunkter i udviklingen af projekter.
- OC4- Evne til at lykkes, når man vælger i situationer med usikkerhed, påtager sig ansvar.
- OC5- Systematisk praksis med kritisk selvevaluering af resultater: vurdering af vigtigheden af konstant at rette og justere fejl begået i de kreative eller organisatoriske processer af audiovisuelle produktioner.
- OC6- Evne til at organisere opgaver, udføre dem på en velordnet måde, logisk vedtagelse af prioriterede beslutninger i de forskellige audiovisuelle produktionsprocesser.
- OC7- Solidaritetsrespekt for klodens forskellige mennesker og folk, samt viden om de store kulturelle strømninger i forhold til individuelle og kollektive værdier og respekt for menneskerettigheder.
Specifikke kompetencer
disciplinære
- CD1- Viden om historien og udviklingen af fotografi, film, radio og tv gennem deres æstetiske og industrielle forslag, foruden deres sociale og kulturelle relevans over tid. Samtidig forbinder teknologisk og industriel udvikling med audiovisuelt sprog og tager hensyn til de teoretisk-praktiske begreber visuelle og auditive repræsentationer, kommunikationssystemer og transmission af begreber og deres realiteter samt grundlæggende symbolske og kulturelle værdier. korrekt fortolkning og analyse af billedets tegn eller koder i dets helhed.
- CD2- Viden om og anvendelse af teknikker og processer for audiovisuel produktion og formidling i deres forskellige faser, ud fra synspunktet om organisering og forvaltning af tekniske, menneskelige og budgetmæssige ressourcer i deres forskellige medier (biograf, tv, video, multimedier, osv.), indtil det kommercialiseres.
- CD3- Teoretisk-praktisk viden om organisatoriske strukturer inden for visuel og lydkommunikation, samt deres udvikling og styring over tid, herunder audiovisuel beskatning. Det omfatter også viden og forskning om arten og indbyrdes sammenhænge mellem emnerne for audiovisuel kommunikation: forfattere, institutioner, virksomheder, medier, supportere og modtagere.
- CD4- Viden om og anvendelse af teknikker og processer for audiovisuel skabelse og formidling i dens forskellige faser, både i biograf og tv, video og multimedie fra iscenesættelsessynspunktet fra den oprindelige idé til dens endelige afslutning.
- CD5- Viden om faglig etik og deontologi samt informationsretssystemet, som påvirker både professionel praksis og kommunikatorens arbejde.
- CD6- Viden om verdens tilstand, såvel som dens seneste historiske udvikling, især af europæiske, middelhavs-, amerikanske og asiatiske samfund, ud over at forstå dens grundlæggende parametre (politiske, økonomiske og kulturelle).
- CD7- Kendskab til korrekt mundtlig og skriftlig brug af spansk og/eller valenciansk som faglig udtryksform i medierne.
- CD8- Kendskab til andre fremmedsprog (især dem med større international spredning) for at kunne analysere generelle fakta og emner, der normalt behandles i de internationale medier.
- CD9- Viden og anvendelse af de forskellige mekanismer og elementer i manuskriptkonstruktion under hensyntagen til forskellige formater, teknologier og produktionsunderstøttelse. Teoretisk og praktisk viden om analyse, systematisering og kodning af ikonisk indhold og audiovisuel information i forskellige medier og teknologier indgår også.
- CD10- Viden, identifikation og anvendelse af ressourcer, elementer, metoder og procedurer for processerne til konstruktion og analyse af audiovisuelle historier, både lineære og ikke-lineære, herunder design, etablering og udvikling af strategier, såvel som anvendelser af kommunikation politikker overbevisende kommunikation på audiovisuelle markeder.
- CD11- Teoretisk-praktisk viden og anvendelse af teknologier anvendt på audiovisuelle medier (fotografi, radio, lyd, tv, video, biograf og multimediestøtter).
- CD12- Teoretisk-praktisk viden om de lovgivningsmæssige virkningsmekanismer i audiovisuel eller kommunikation, samt den juridiske ordning for dens anvendelse i audiovisuelle produktioner. Herunder også viden om de etiske principper og deontologiske standarder for audiovisuel kommunikation.
- CD13- Viden om det rumlige billede og ikoniske repræsentationer i rummet, både i det stillestående og audiovisuelle billede, samt de bestanddele af kunstnerisk styring. Denne viden dækker også forholdet mellem billeder og lyde fra et æstetisk og narrativt synspunkt i forskellige audiovisuelle medier og teknologier. Kendskab til psykologiske modeller specielt udviklet til visuel kommunikation og overtalelse gennem billeder indgår også.
- CD14- Kendskab til lydplanlægning og akustiske repræsentationer af rummet, samt de konstituerende elementer i design og lyddekoration ("lyddesigner"). Denne viden vil også dække forholdet mellem lyde og billeder fra et æstetisk og narrativt synspunkt i forskellige audiovisuelle medier og teknologier. Også inkluderet er psykologiske modeller specielt udviklet til sund kommunikation og overtalelse gennem lyd.
- CD15- Kendskab til de betingelser og begrænsninger, som reklamesystemet sætter for den audiovisuelle producents funktion.
- CD16- Viden om markedssamfundet og de økonomiske modeller, der styrer aktiviteten i audiovisuelle produktioner og virksomheder.
- CD17- Identifikation af de moralske problemer, der generelt påvirker social kommunikation inden for rammerne af fortolkning og analyse af Kirkens Socialdoktrin.
- CD18- Viden om det sociale miljø i Spanien og den latinamerikanske verden og dets historiske sekvensering.
- CD19- Anerkendelse af specificiteten og forskellene i de vigtigste nutidige politiske systemer i den analytiske kontekst af Kirkens Socialdoktrin.
- CD20- Viden om litterære strømninger og bevægelser og intertekstualitet mellem litteratur og film, radio og tv og forståelse af differentialvariablerne i kraft af deres forskellige ekspressive koder.
- CD21- Kendskab til forskellige audiovisuelle genrer.
faglige færdigheder
- CP1- Kapacitet og evne til at planlægge og styre menneskelige, budgetmæssige og tekniske ressourcer i de forskellige faser af produktionen af en filmisk eller videografisk historie.
- CP2- Evne til at skabe og instruere den omfattende iscenesættelse af filmiske og videografiske audiovisuelle produktioner, tage ansvar for at instruere skuespillere og tilpasse sig manuskript, arbejdsplan eller tidligere budget.
- CP3- Evne til at planlægge og styre tekniske og menneskelige ressourcer i enkeltkamera- og multikameraproduktioner til TV, samt teknikker og processer til skabelse og produktion i de forskellige faser af tv-produktion.
- CP4- Evne og evne til at styre produktions-, optagelses- og formidlingsteknikker og processer i tilrettelæggelsen af radio, optagelse og andre lydprodukter.
- CP5- Kapacitet og anvendelse af teknikker og processer i tilrettelæggelsen af fotografisk produktion, samt skabelsesteknikker og processer inden for stillbilleder generelt, både i analoge og digitale miljøer.
- CP6- Evne til at anvende teknikker og processer i organisationen og skabelsen i de forskellige faser af opbygningen af multimedieproduktion og interaktive materialer.
- CP7- Evne til at anvende billedkompositionsteknikker og -procedurer til forskellige audiovisuelle understøttelser, baseret på viden om klassiske love og æstetiske og kulturelle bevægelser i billedets historie gennem nye informationsteknologier.
- CP8- Evne til at udvikle målinger knyttet til mængden af lys og kromatisk kvalitet under billedkonstruktionsprocessen, baseret på teoretisk og praktisk viden om optikkens videnskabelige grundlag.
- CP9- Evne til at udvikle målinger knyttet til lydens mængder og kvaliteter under audiokonstruktionsprocessen, baseret på teoretisk og praktisk viden om akustikkens videnskabelige grundlag.
- CP10- Evne til at skrive flydende tekster, manuskripter eller manuskripter inden for film, tv, video, radio eller multimediefiktion.
- CP11- Evne til at analysere audiovisuelle historier under hensyntagen til de grundlæggende parametre for analysen af audiovisuelle værker, idet ikoniske budskaber betragtes som tekster og produkter af de sociopolitiske og kulturelle forhold i en given historisk æra.
- CP12- Evne til at identificere de processer og teknikker, der er involveret i ledelse og ledelse af audiovisuelle virksomheder i deres industrielle struktur: produktion, distribution og udstilling, samt fortolke statistiske data for det audiovisuelle marked. Denne kompetence omfatter ledelse og organisering af menneskelige teams til eksisterende audiovisuel produktion.
- CP13- Evne til at anvende processer og teknikker involveret i tilrettelæggelse og styring af tekniske ressourcer i enhver af de eksisterende lyd- og visuelle understøttelser.
- CP14- Evne til at anvende skabelses- og formidlingsteknikker og -processer inden for grafisk design i dets forskellige faser ud fra et teoretisk og praktisk perspektiv.
- CP15- Evne til at anvende skabelsesteknikker og -processer og tekniske eller menneskelige ressourcer, der er nødvendige for det omfattende produktionsdesign af et audiovisuelt værk fra de scenografiske elementer og brandbilledet til dets grafiske marketingprojekt.
- CP16- Evne til at anvende produktionsteknikker og processer i tilrettelæggelsen af kulturelle begivenheder gennem planlægning af de involverede menneskelige og tekniske ressourcer, tilpasning til et tidligere budget.
- CP17- Evne til at søge, udvælge og systematisere enhver type audiovisuelt dokument i en database, såvel som dets brug i forskellige audiovisuelle understøttelser ved hjælp af digitale metoder.
- CP18- Evne til at anvende principper og funktioner for visuel identitet til at skabe en standardmanual for en specifik virksomheds visuelle identitet.
- CP19- Evne til at udføre analysen af strukturer, indhold og stilarter i tv- og radioprogrammering såvel som de forskellige indflydelsesrige variabler i deres konfiguration og både kommunikative og spektakulære processer genereret af dem.
- CP20- Evne til at udføre den tekniske organisering af lyd- og billedmaterialer i overensstemmelse med en idé ved hjælp af de fortællende og teknologiske teknikker, der er nødvendige for udarbejdelse, sammensætning, efterbehandling og mastering af forskellige audiovisuelle og multimedieprodukter.
- CP21- Evne til at designe og udtænke den æstetiske og tekniske præsentation af iscenesættelsen gennem naturligt eller kunstigt lys og akustiske kilder under hensyntagen til de kreative og udtryksfulde egenskaber foreslået af direktøren for det audiovisuelle projekt.
- CP22- Mulighed for at optage lydsignaler fra enhver lydkilde: akustisk eller elektronisk; digitalt eller analogt og at blande disse materialer med en specifik hensigt under hensyntagen til niveauerne, effekter og planer for det endelige mestrede mix.
- CP23- Evne til at genskabe lydmiljøet i en audiovisuel eller multimedieproduktion baseret på intentionen med teksten og fortællingen gennem brug af lydspor, lydeffekter og lydspor.
Akademiske færdigheder
- CA1- Viden om teorier, metoder og problemer inden for audiovisuel kommunikation og dets sprog, der tjener som støtte for deres aktivitet, baseret på de krav, der er fastsat som disciplinær viden og faglige færdigheder.
- CA2- Evne til korrekt at bruge teknologiske værktøjer i de forskellige faser af den audiovisuelle proces, så eleverne udtrykker sig gennem billeder eller audiovisuelle taler med den væsentlige tekniske kvalitet.
- CA3- Evne til tilstrækkeligt at præsentere forskningsresultaterne mundtligt eller ad audiovisuelle eller computermidler i overensstemmelse med kommunikationsdisciplinernes kanoner.
- CA4- Evne til at definere forskningsemner eller innovativ personlig skabelse, der kan bidrage til viden eller udvikling af audiovisuelle sprog eller deres fortolkning.
- CA5- Evne til at slutte sig til og tilpasse sig et professionelt audiovisuelt team, hvilket gør deres egne særlige interesser kompatible og endda synergistiske med dem i det kollektive projekt, hvori de har tilsluttet sig.
- CA6- Evne til kritisk at opfatte det nye visuelle og auditive landskab, der tilbydes af det kommunikative univers, der omgiver os, og betragter ikoniske budskaber som frugten af et specifikt samfund, et produkt af de sociopolitiske og kulturelle forhold i en bestemt historisk æra.
- CA7- Evne til at påtage sig lederskab i projekter, der kræver menneskelige ressourcer og enhver anden art, administrere dem effektivt, påtage sig principperne om socialt ansvar.
- CA8- Kapacitet til kritisk og reflekterende analyse af de vigtigste dokumenter fra det nutidige kirkelære, der refererer til fænomenet social kommunikation.
- CA9- Evne til at analysere de vigtigste aspekter relateret til økonomiske relationer baseret på de store historiske tekster fra Kirkens sociale Magisterium.
- CA10- Evne til at analysere primære og sekundære kilder til historiske begivenheder.
- CA11- skelnen mellem den spansktalende ejendommelighed i den vestlige kontekst.
Galleri
Karrieremuligheder
beskæftigelse
karrieremuligheder
Arbejdet med kandidater i audiovisuel kommunikation kan udføres inden for følgende områder af professionel praksis:
- Reklamebureauer
- biograf
- undervisning
- Kommunikationsvirksomheder
- Optagestudier
- Forskning
- Nye teknologier
- Audiovisuelle produktionsselskaber
- radio
- Television
- begivenhed
De forskellige professionelle profiler for en kandidat i audiovisuel kommunikation er:
- Kamera
- Presseafdelinger
- Reklamebureau ledelse
- Ledelse af kommunikationsvirksomheder
- Produktionsselskabets ledelse
- direktør
- Art director
- Casting direktør
- produktionsdesigner
- undervisning
- Specialeffekter i film og tv-serier
- Fotografi og kinematografi
- Kommunikationsskabe
- manuskriptforfatter
- Forsker i a/v og social kommunikation
- montør
- Udstyrsoperatør
- Forberedelse og design af storyboard
- producent
- TV- og radioprogrammør
- producent
- lyd
- Kostumer, styling
- Audiovisuel eventproduktionsdesign
- Multimedia Creator