Grad i Industrial Design Engineering og Produktudvikling
Universidad CEU - Cardenal Herrera
Nøgleinformation
Campus placering
Valencia, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 8.020 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Officiel grad: Grad i industriel designteknik og produktudvikling
Varighed / ECTS: 4 år / 240 ECTS
Steder / Campus: 60 / Moncada - Alfara
Undervist på: spansk
Læringsresultater
Hvad gør os anderledes?
1.A klasse at se bag ting
Industrielt design er den disciplin, der er ansvarlig for at skabe og udvikle udstyr af verden omkring os. Hvis du har en rastløs sind, hvis nogensinde du spekuleret over, hvorfor et objekt er på den måde, hvis du spekulerer på, hvem skaber tingene du kan lide din telefon, dine sko, din cykel eller stol, hvor du sidder, er svaret her. Den industrielle designer er ansvarlig for at designe og forme genstande der omgiver mennesket, fra din bil til gaflen, vi spiser hver dag.
2. Den første School of Design
Industriel Design Valencia har en stor national og international prestige. Vores "Designskole" var den første til at være universitetet og dets lange historie har givet os i dag for at have alumner, der er fremtrædende designere verden over. Mange arbejder fra Valencia skabe design, der sælges på fem kontinenter.
3. Den professionelle tilgang
Vores "Skolen" er tæt forbundet med virksomheder som en form for professionel springbræt for studerende. Og i vores klasseværelser en nysgerrig blanding opstår: vi har oplevet lærere og andre, der er unge alumner, og er, at god blanding af nye ideer.
4. Døre beskæftigelsesegnethed
- Professionelle værktøjer Plus: for degree'll tage de fleste fag hælder på professionens egne værktøjer. Men du er ikke kun ender det vel vidende håndtag klasse, vil også være lastet dig kompetence som det fremgår af certifikater: Tools of Product Design (150 timer: Autocad, Rhinoceros3D, VRayRendering, Catia), Certifikat i Grafisk Værktøj (90 timer: Adobe Photoshop , Adobe Illustrator, Adobe InDesign) og Certificerede Værktøjer til design og online-kommunikation (90 timer: Adobe Flash, Wordpress).
- Porteføljen Projekt: finder det væsentligt, at alle studerende, der går til markedet under armen bærer sin egen portefølje af projekter, resultaterne af emnerne for projekter pakket i et enkelt dokument, der præsenterer en langt mere komplet måde end en traditionel læseplan. Således chancerne for at få et job ganges, hvilket giver en langt mere præcist billede af deres evner og fremhæve den høje kvalifikationer af vores elever
- "Porteføljen, din ultimative værktøj adgang til arbejdsmarkedet"
5. Den internationale dimension
Dannelsen af vore studerende, der ønsker fuld faglig udvikling designer, skal du være forberedt på det internationale marked.
Vi tilbyder også supplerende uddannelse i engelsk og castiliansk fra første til fjerde at forbedre dit niveau af kommunikation på den internationale arena. Tilbyder vi også muligheder for nationale og internationale praksis.
href = "http://www.uchceu.es/estudios/grado/ingenieria-diseno-industrial-desarrollo-productos
Læreplan
generelle færdigheder
- CG1. Kapacitet til analyse og syntese, der giver effektivitet i beslutningstagning, til problemløsning. Opnåelsen af denne kompetence indebærer at være i stand til at indsamle, analysere og syntetisere relevante data for at træffe beslutninger, der involverer løsning af de rejste problemer eller opdagelse af dem, hvad enten de er af teoretisk eller praktisk karakter, med det endelige mål at overføre de opnåede konklusioner. .
- CG2. Evne til at arbejde i tværfaglige teams, forhandlings- og konsensusevner. Opnåelsen af denne kompetence indebærer at være i stand til at integrere sig i organisationer og arbejdsgrupper, samt lede dem, være i stand til at forhandle, styre og mægle i antagelsen af aftaler ud fra målet om at opnå den mest retfærdige og bekvemme løsning til de foreslåede formål. ; at bidrage assertivt og respektfuldt til afgrænsningen, planlægningen og udviklingen af de foreslåede mål.
- CG3. Evne til at undersøge og relatere de forskellige vidensområder, der mødes i professionel praksis. Opnåelsen af denne kompetence indebærer erhvervelse af en global vision af både problemer og løsninger, og mulighed og evne til at relatere forskelligartet viden, der fører til de mest effektive og effektive løsninger på komplekse problemstillinger. De professionelle, der kræves i et samfund som det nuværende, må nødvendigvis påtage sig kompleksiteten af ændringerne og derfor hensynet til de mange variable, der udgør de optimale løsninger.
- CG4. Evne til selvlæring, ansvar for egen læring. Forpligtelse til ekspertise. Opnåelsen af denne kompetence indebærer, at man er i stand til at designe en arbejdsplan og gennemføre den på det planlagte tidspunkt med vedholdenhed og fleksibilitet, forudse og overvinde de vanskeligheder, der opstår i dens udvikling og integrere de ændringer, der kræves i planen. udviklingsproces på en professionel og kvalificeret måde.
- CG5. Evne til at tilpasse sig teknologiske forandringer. Følsomhed over for behovet for at opdatere viden. Tilpasning til nye situationer. At opnå denne kompetence indebærer at være bevidst om den aktuelle virkelighed og de udfordringer, der opstår, forudsætte ændringer som en konstant, forudsætte behovet for kontinuerlig læring gennem hele livet og den nødvendige tilpasning til det faglige miljø, der varierer konstant, hurtigt og konstant, og denne tendens vil bliver mere og mere tydelige.
- CG6. Etisk og faglig bevidsthed. Aktiv respekt, både for mennesker og miljø. Professionel etik. Holdning til at foreslå løsninger, der er følsomme over for sociale behov og vurdere deres effekt. Opnåelsen af denne kompetence indebærer at have en holdning til at søge sandheden fra forskellige rækker af viden, om menneskets natur og værdighed af mennesker, der er fælles for alle mænd og kvinder, med særlig opmærksomhed på de etiske og moralske implikationer. Respekt og bevidsthed om at opretholde bæredygtige levevilkår, med særlig vægt på miljøaspekter.
- CG7. Kunne udtrykke sig korrekt og effektivt både på spansk og på et fremmedsprog. At opnå denne kompetence indebærer at være i stand til at udvikle de nødvendige færdigheder til at fungere flydende og effektivt, både skriftligt og mundtligt, på det officielle sprog såvel som på engelsk, da det er det globale sprog, og har tendens til at være i tredje og fjerde klasse. . Sprog.
- CG8. Har velbegrundede og strenge kriterier om det nuværende samfund og kultur. At opnå denne kompetence indebærer, at vi tilegner os kriterier, der giver os mulighed for at forstå og værdsætte det nuværende samfund og kultur, baseret på strenge overvejelser om den nuværende virkelighed og dens historiske rødder, som så tillader os at deltage ansvarligt i det sociale liv.
- CG9. Kunne forstå og syntetisere komplekse påstande, med en kritisk sans, i den kontekst, de præsenteres i. Opnåelsen af denne kompetence indebærer at være i stand til at definere, skelne og relatere både de grundlæggende begreber og de præmisser, som udlægningen af ethvert argument bygger på, samt at angive og underbygge dets indhold på en syntetisk og kritisk måde i sammenhængen. videnskabeligt, politisk, mediemæssigt, organisatorisk osv. - hvori de præsenteres.
Specifikke kompetencer
- CE1. Instrumentel kapacitet og evne, der samler viden, fortrolighed og beherskelse af kommunikationsteknikker og værktøjer, visuelle repræsentationsteknikker og systemer (tegning, avanceret og specifik computersoftware, layout og modellering). Tilegne sig den viden og de færdigheder, der er nødvendige for at transformere abstrakte ideer og begreber til genkendelige formaliseringer i to og tre dimensioner.
- CE2. Evne til at anvende de æstetiske grundprincipper i design: farve, form, struktur, rum, volumen. Tilegne og anvende viden relateret til de æstetisk-formelle grundlag, der griber ind i objekter eller grafiske understøtninger for at kunne udvikle produkter.
- CE3. Beslutningsevne fra fremstillingskriterier og materialevalg til designproblemer. Tilegne og anvende i designprocesserne viden om de tekniske egenskaber, med henvisning til materialer og fremstillingsprocesser, der er nødvendige i udviklingen af nye industrielle produkter.
- CE4. Evne til at anvende og integrere tværfaglig viden: kunst- og designhistorie, designteori og -metodik, humanvidenskab, økonomi og marketing, produktkommunikation, juridiske aspekter, arbejdstilrettelæggelse mv. Tilegne og anvende, på en afbalanceret og korrekt måde, viden relateret til de forskellige discipliner involveret i enhver projektproces for udvikling af nye industrielle produkter.
- CE5. At kunne overføre information, ideer, koncepter, løsninger tilpasset ethvert designproblem gennem disciplinens forskellige visioner. Opnåelsen af denne kompetence giver dig mulighed for at tilpasse de erhvervede færdigheder og ressourcer til at kommunikere til andre både løsningerne og de involverede faktorer gennem hele produktudviklingsprocessen. Designprofessionel skal være i stand til effektivt at kommunikere aspekter relateret til deres forslag.
- CE6. Tilgang og løsning af designproblemer: analyse af betingelser og definition af kriterier, evaluering af anvendelser og funktioner, evne til at finde alternative designløsninger og evaluere dem. At opnå denne kompetence giver dig mulighed for at udføre den nødvendige forskning for at indsamle og fortolke de data, der er relevante for hvert industrielt design og udviklingsprojekt af nye produkter.
- CE7. Være i stand til at gennemføre og gennemføre innovative projekter på en selvstændig, professionel og kvalificeret måde. Opnåelsen af denne kompetence giver os mulighed for selvstændigt at påtage os udviklingen af professionelle og kvalificerede projekter med en høj grad af værdi og differentiering gennem søgen efter innovationer.
- CE8. Kapacitet til æstetisk og kreativ påskønnelse. Evne til innovation. At opnå denne kompetence giver dig mulighed for at anvende og relatere viden om disciplinen, hvilket giver de designede produkter kreativitet og innovation.
- CE9. Eksperimenteringskapacitet. Opnåelsen af denne kompetence giver mulighed for i en kompleks sammenhæng ikke at give tillærte løsninger på nye problemer, men derimod at kunne, gennem de erhvervede færdigheder, eksperimentere med nye løsninger på nye problemer, i en kontekst, der også er helt ny.
- CE10. Evne til at projektere industrielle produkter. Metodiske og kulturelle færdigheder i design. Opnåelsen af denne kompetence giver os mulighed for at påtage os udfordringen med at designe nye produkter, anvende den erhvervede viden og med en selvstændig metodisk og kulturel kapacitet implicit i designprocesserne.
- CE11. Design- og innovationsledelseskapacitet. Integration i forretningsstrategier. Opnåelsen af denne kompetence gør det muligt for den faglige aktivitet at blive registreret i de forretningsmiljøer, hvori den vil finde sted, hvilket er relevant evnen til at integrere aktiviteten med resten af forretningsaktiviteterne, med en stærk ledelseskomponent. Design er i stigende grad et grundlæggende strategisk element for virksomheder; designprofessionelle skal være i stand til at integrere og styre deres aktivitet gennem viden om forretningsdynamikker.
- CE12. Giv den studerende en konkurrencedygtig og innovativ professionel profil, der integrerer de nyeste designkriterier, dets kommunikation og anvendelse. Opnåelsen af denne kompetence giver den studerende mulighed for at tilknytte betydningen af både god produktudvikling og dens kommunikation i markedet.
- CE13. Evne til strategisk at kommunikere produkter som en faktor for innovation og bidrag af værdi. Det giver den studerende mulighed for at blive forsynet med teoretiske og praktiske værktøjer til at udvikle kreative og kommunikationsevner og strategiske analysefærdigheder.
- CE14. Evne til at projektere produkter, tjenester og applikationer gennem digitale medier. At opnå denne kompetence giver den studerende mulighed for at registrere deres produktdesign og udviklingsaktivitet i nye digitale medier.
Galleri
Karrieremuligheder
beskæftigelse
karrieremuligheder
Der er forskellige og varierede muligheder for at udøve faget designer. Dels er der mulighed for at arbejde som freelance designer med eget studie, og dels som designer integreret i en afdeling i en virksomhed.
Faglige muligheder afhænger både af egne færdigheder og uddannelse og af de forskellige muligheder, der opstår.
Designet har etableret flere indsatsområder eller specialer, der også bestemmer indholdet af de akademiske grader, der undervises på skolen.
På den ene side omfatter industri- eller produktdesign design af møbler, belysning, transport, legetøj, apparater, emballage, fodtøj osv.
Grafisk design beskæftiger sig med visuel kommunikation af budskaber. Det omfatter design af mærker, logoer og plakater, definition af virksomheders virksomhedsidentitet, redaktionelt design, emballage, illustration, skiltning mv.
Den faglige profil, der definerer uddannelsen på skolen, er en generalistisk designer, der er i stand til at løse projekter inden for forskellige områder så forskellige som de nævnte, og som derfor vil være parat til at deltage i en mere global og komplet vision af professionen.
De erhverv, der er relateret til graden i ingeniør i industrielt design og produktudvikling omfatter:
- Produkter: industrielle og strategiske
- Industrielle sektorer: møbler, belysning, tekstiler, keramik, teknologi, bilindustrien.
- Produktkommunikation: grafisk design og emballage.