BA i interaktionsdesign
Code University of Applied Sciences Berlin
Nøgleinformation
Campus placering
Berlin, Tyskland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 32.768 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* månedlig betaling er på €910,22 i 36 måneder
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Dette program inden for den hurtigt skiftende disciplin tager fremtidige designere med på en rejse, der udforsker udseendet, følelsen og adfærden for at skabe positive oplevelser gennem teknologi.Interaktionsdesign bacheloruddannelsen undervises fuldt ud på engelsk.
Interaction Design handler dog ikke kun om æstetiske valg.Det er i stedet baseret på en forståelse af brugernes ønsker, behov, motivationer, kontekst, begrænsninger og sociale og psykologiske faktorer at designe en brugeroplevelse, hvor teknologien spiller en rolle.Under udformningen af systemets adfærd har interaktionsdesigneren ansvaret for brugernes tilfredshed med produktet eller tjenesten.
På linje med nye indsigter i disciplinen er fokus ikke længere på selve det digitale produkt eller service, men i stedet på oplevelsen medieret gennem teknologien.Aspekter af æstetik og form er afgørende for ethvert digitalt produkt, uanset om grænsefladen er digital eller fysisk.
Hos CODE vil du opleve en ny måde at lære på
Den mest effektive måde at lære på er ikke ved passivt at absorbere udvalgte fakta og færdiglavet indhold til at gengive til næste eksamen.
I stedet for det traditionelle pensum har vi her på CODE flyttet tingene rundt for altid at give dig mulighed for at lære baseret på interessante praktiske problemer.Information huskes bedst, når den er indlejret i sammenhæng med praktisk betydning.Det er her nysgerrighedsdrevet uddannelse, projektbaseret og udfordringsbaseret læring kommer i spil og giver det bedste genklang.
Hos CODE er professorernes rolle anderledes.Professorer er der for at dele deres viden, lede dit team gennem interessante udfordringer, give mentorskab og opmuntre dig til at stræbe efter og forme din profil.De ledsager din læringsrejse hos CODE, mens du er ved at etablere, hvilken slags softwareingeniør du ønsker at blive i dit professionelle liv.I modsætning til andre traditionelle universiteter værdsætter vi tværfaglig forståelse.Alle tre dele af digital produktudvikling (nemlig interaktionsdesignere, produktchefer og, jer, softwareingeniørerne) krydser hinanden under studier, ikke kun bagefter i dit professionelle liv.
Krydsning med andre uddannelser
Som en del af en tværfaglig læringsoplevelse krediteres mange moduler, der tilbydes af afdelingerne Interaction Design og Product Management, også til Software Engineering Bachelor-graden.
Vores læringsprincipper
Læring på CODE starter med orienteringssemesteret, hvor alle førstesemesterstuderende bliver introduceret til CODEs læringskoncept, de tre uddannelser og vores Science, Technology & Society Program.Nedenfor finder du en oversigt over de grundlæggende læringsprincipper hos CODE.
At lære på CODE er nysgerrighedsdrevet
CODE ønsker, at eleverne følger deres egne interesser og drive.CODE support og guide dem i det.Dette gør lærerrollen mere reaktiv og centreret omkring spørgsmålet om, hvordan man bedst understøtter og forbedrer en elevs læringsoplevelse.
Læring på CODE er praksisdrevet
CODE starter ikke med teori og anvender den senere.Fra første dag bliver studerende udfordret med praktiske problemer, der vækker nysgerrighed og ambitioner – og så efter teorien om, at de skal løse dem.
CODE organiserer læring omkring projekter
Det er det, der gør læring både praksisorienteret og nysgerrighedsdrevet.Projekter lægger vægt på selvbestemmelse og selvorganisering ikke kun individuelt, men også på gruppeniveau.Projekter får også eleverne i kontakt med virkeligheden fra dag ét.
Læring måles i kompetenceniveauer
Læring måles ikke i karakterer eller i fremmøde, men i kompetenceniveauer.CODE overvåger og vurderer, hvad eleverne rent faktisk er i stand til i forhold til opnåede færdigheder og kompetencer, ikke hvor de lærer, eller hvor meget tid de brugte på at lære.
CODE genopfinder ikke hjulet
CODE bruger eksisterende førsteklasses (online) læringsressourcer til standard undervisningsindhold.Dette frigør undervisningstid og ressourcer til interaktiv undervisning, intens vejledning på individuelt og gruppeniveau samt workshops og foredrag med fokus på elevernes faktiske behov og krav.
Uddannelserne er tværfaglige
CODE synes, der er et stort overlap mellem de tre uddannelser og opfordrer derfor de studerende til at studere på en måde, der dækker mere end den lille kerne af deres felter og til at lære de andre discipliners perspektiver at kende.
Personlig udvikling er afgørende
Personlig udvikling er en væsentlig del af CODEs pædagogiske tilgang.Det obligatoriske Science, Technology and Society-program giver eleverne mulighed for at udvikle videnskabelig tænkning og kritiske dømmekraft, mens en række workshops om interpersonelle færdigheder understøtter vores elevers teamwork, lederskab og kommunikationsevner.
En ny slags universitet – Det teoretiske grundlag
CODEs læringskoncept er unikt, og mange af dets detaljer er blevet forbedret, siden vi startede tilbage i 2017, især takket være vores elever, som har hjulpet enormt med at forstå, hvad der virker og hvad der ikke gør, og til at finde ud af, hvordan de kan forbedres.
Problembaseret læring
Problembaseret læring blev oprindeligt udviklet og implementeret i 1960'erne.Opfinderne mente, at kendskab til informationen kun er det første trin i læring - reel kompetence kommer fra evnen til at anvende viden og fortsætte med at lære.
Problembaseret læring har mange dokumenterede fordele, såsom at tilegne sig langsigtet viden, få tillid til sine evner samt en bedre forståelse af læremidlerne, fordi eleverne både skal tilegne sig viden og anvende den.
Projektbaseret læring
Projektbaseret læring minder meget om problembaseret læring.Det giver dog mulighed for mere frihed og fleksibilitet.Mens problembaseret læring har mere kontrollerede forhold, fordi eleverne står over for åbne problemer, der er baseret på foruddefinerede scenarier, er projektbaseret læring bredere og kan involvere flere, ikke så veldefinerede problemer.Det kræver teamwork, kommunikation og selvrefleksion.
Læring for mestring
Dette koncept forudsætter, at de fleste elever kan lære hvad som helst, givet tilstrækkelig tid og ressourcer.Denne læringsfilosofi kritiserer det nuværende uddannelsessystem, hvor lærere negligerer potentialet hos de elever, der har brug for ekstra støtte.I stedet for at bebrejde eleven, ser mestringslæring på utilstrækkelige læringsressourcer og utilstrækkelig tid dedikeret til at mestre et emne.
Hos CODE kan hver elev opdage deres individuelle tilgang til vellykket læring.Ved at støtte deres forskelligartede behov håber CODE at motivere dem til at blive livslange elever, som ikke er bange for det ukendte og er åbne for løbende forbedringer.
Selvstyret læring
Selvstyret læring er et koncept, hvor de studerende er ansvarlige for at tilegne sig deres viden og forske.Selvom der er vejledning fra mentorer og støtte fra kammerater og professorer, bestemmer de studerende selv, hvad de vil fokusere på ud fra deres interesser og erfaring.Dette har meget at gøre med, hvad der er kendt som en voksenlæringsteori.Denne teori antyder, at voksne elever lærer mere og bedre, når de er initiativtagere til læringen, og når de lærer det, de brænder for.
Derudover understreger det vigtigheden af at lære ting, der kan anvendes på virkelige problemer, som igen har en tæt forbindelse til problembaseret læring.Men selvstyret læring er meget mere end blot selvstændig læring.Det er en måde at øve din disciplin og beslutsomhed på for at nå dine mål.
Hos CODE ønsker vi, at eleverne får mest muligt ud af deres uddannelse og bliver livslange elever.Det er derfor, vi tillader hver elev at være designeren af deres individuelle læringsrejse.Dette er på ingen måde en nem opgave.Faktisk gør det tingene mere komplicerede, når det kommer til at lave skemaer, men når man tager alle de fordele, som eleverne har ved denne tilgang, i betragtning, er det det hele værd.
Omvendt klasseværelse
Et flipped classroom er et koncept, som vi er meget glade for hos CODE.Studerende lærer på egen hånd ved hjælp af kuraterede læringsressourcer og forbereder spørgsmål, som de løser med hjælp fra professorer og deres klassekammerater.Tanken bag er, at i stedet for passivt at lære gennem forelæsninger, bruger de studerende effektivt deres værdifulde tid sammen med professorerne og beskæftiger sig med sager, som de rent faktisk har brug for hjælp til.
Peer-to-Peer læring
Peer-to-peer læring er en anden tilgang, der opmuntres hos CODE.De mere avancerede elever hjælper begyndere.Denne tilgang er ikke kun nyttig for både den vejledende studerende og den studerende, der har brug for hjælp, men også for at skabe et støttende fællesskab, hvor alle føler sig trygge ved at lære og vokse.