Bachelor i korsang til læreruddannelsen med dobbelt studieordning Musikuddannelse til læreruddannelsen
Charles University Faculty of Education
Nøgleinformation
Campus placering
Prague, Tjekkiet
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.334 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* online ansøgningsgebyr: 820 CZK
Introduktion
Korsang til læreruddannelsen
Målet med dette studieprogram er at give et system af grundlæggende teoretisk viden og praktiske ledelsesfærdigheder. Hovedfagene er: ledelsesteknik, partiturspil, vokalundervisning i koret, lydanalyse, korsangens historie, litteratur for alle slags kor.
Kandidater besidder viden og færdigheder inden for begge komponenter: speciel og almen uddannelse. De tilegner sig grundlæggende bevidsthed om lærernes arbejde gennem en introduktion til pædagogik, socialpædagogik og motiverende praksis og grundlæggende psykologiske discipliner. Studieordningens udbytte er ikke en kvalifikation til undervisning.
En del af studiets hovedfag er en bacheloropgave.
Musikuddannelse til læreruddannelse
Universitetsuddannelsen Musikpædagogik med fokus på uddannelse forbereder de studerende på den teoretiske og praktiske specialisering i musikpædagogik og giver grundlæggende viden til et uddannelsesjob. Undersøgelsen kombinerer tre komponenter fra Middle school / Junior High school / Secondary school / High school / Junior High school / Senior High school læreruddannelse: faguddannelse, almen- og faguddannelsesdidaktik og lærerpropædeutik (pædagogisk-psykologisk uddannelse). Det obligatoriske studiegrundlag består af musikteoretiske komponenter af uddannelsen: musikteori, harmoni, kontrapunkt, musikalske former, organologi, musikhistorie mv.
Forbedring af musikalske færdigheder leveres af vokal og instrumental forberedelse, intonation og auditiv analyse, korledelse. Alt er fokuseret på arbejdet som foredragsholder, hjælpelærer, pædagog, kulturassistent osv. Næste del er didaktikken i musikundervisning, lytning og assisterende praksis i skolen. Disse aktiviteter forbereder kandidaten til det næste studieniveau - en kandidatgrad i musikpædagogik.
Studieprogrammet i hovedplanen respekterer balancen mellem faglige, didaktiske og pædagogisk-psykologiske komponenter i henhold til standarderne for læreruddannelsen fra Ministeriet for Undervisning, Ungdom og Sport i Tjekkiet. Pædagogisk-psykologisk forberedelse omfatter fagene pædagogik, psykologi og specialpædagogik, herunder pædagogisk-psykologisk praksis og har til formål at forberede sig til det efterfølgende kandidatstudium i undervisning.