
Bachelor in
Bachelor i musik Edith Cowan University

Introduktion
Forbereder de studerende til optagelse i musikfaget. Med styrker inden for performance, komposition, musikologi og musikteknologi undervises kurset af et personale af lærde-kunstnere, hvis ekspertise spænder over hele verdensmusikområdet i dag.
Banegang
Akademiske optagelseskrav (bånd 3)
Følgende kursusspecifikke adgangskrav er obligatoriske og skal være opfyldt af alle ansøgere. Disse krav er ud over eller erstatter minimumskravene beskrevet i afsnittet Akademiske optagelseskrav nedenfor.
Alle ansøgere skal deltage i en audition. Denne audition inkluderer en teoriprøve og en samtale.
For mere information, herunder retningslinjer for specifikke discipliner, se vores webside Interviews, folios og auditions.
Alle ansøgere skal opfylde de faglige adgangskrav til dette kursus. Den vejledende eller garanterede ATAR er som offentliggjort (hvor relevant) eller akademiske optagelseskrav kan være opfyldt gennem gennemførelse af et af følgende:
- AQF Cert IV;
- Efterfulgt af 0,25 EFTSL-studier på bachelorniveau eller højere hos en australsk udbyder af videregående uddannelser (eller tilsvarende);
- Special Tertiary Admission Test; *
- Universitetsforberedelseskursus; *
- Indigenous University Orientation Course; *
- Aboriginal Student Intake Test; eller*
- Oplevelsesbaseret indgangsordning. *
* Yderligere information kan findes på indgangssiden til studiekursen.
For internationale studerende inkluderer kravene dine resultater på gymnasiet.
Krav til engelsk sprog (Band 3)
Engelsk kompetencekrav kan være opfyldt gennem gennemførelsen af et af følgende:
- År 12 Engelsk ATAR / engelsk litteratur ATAR klasse C eller bedre eller tilsvarende;
- Special Tertiary Admission Test; *
- IELTS Akademisk samlet båndminimumscore på 6,0 (intet individuelt bånd mindre end 6,0);
- Succesfuld gennemførelse af 1,0 EFTSL-studier på bachelorniveau eller højere i England, Irland, USA, NZ eller Canada;
- Universitetsforberedelseskursus;
- Indigenous University Orientation Course; *
- Aboriginal Student Intake Test; *
- AQF-eksamensbevis, avanceret eksamensbevis eller tilknyttet grad;
- 0,375 EFTSL-studier på bachelorniveau eller højere afsluttet hos en australsk udbyder af videregående uddannelser (eller tilsvarende); eller
- Andre test, kurser eller programmer defineret på siden Engelsk kvalifikationsbånd.
* Yderligere information kan findes på indgangssiden til studiekursen.
Ansøgninger om dette kursus accepteres ikke via ECUs erfaringsbaserede indgangsordning.

Kursusdetaljer
Semestertilgængelighed
- Semester 1: Studer fuld tid på Mount Lawley
Kursusstruktur
Studerende skal vælge en major fra kurset.
Studerende, hvis valgte major refererer til Banken for den klassiske valgfrie enhed, skal vælge deres valg på listen nedenfor. Bemærk: ikke alle enheder tilbydes i alle semestre.
Klassisk valgfri enhedsbank
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
MUS3521 | Ny musikpraksis | 10 |
MUS3514 | Tidlig musikpraksis | 10 |
MUS2520 | Kor dirigering 1 | 10 |
MUS2521 | Kor dirigering 2 | 10 |
MUS2522 | Klassiske specialemner 1 | 10 |
MUS2523 | Klassiske specialemner 2 | 10 |
MUS3517 | Klassiske specialemner 3 | 10 |
MUS3518 | Klassiske specialemner 4 | 10 |
MUS2524 | Instrumental ledelse 1 | 10 |
MUS3519 | Instrumental pædagogik færdigheder | 10 |
MUS3516 | Handler for instrumentalister | 10 |
MUS1521 | Genrer for sammensætning | 10 |
MUS4608 | Musikhistorie: Film & Media | 10 |
MUS3513 | Musikhistorie: australsk musik | 10 |
MUS2525 | Instrumental ledelse 2 | 10 |
MUS1615 | Materialer til sammensætning | 10 |
MUS4513 | Æstetik og kompositionspraksis | 10 |
MUS3515 | Improvisation for klassiske musikere | 10 |
MUS3520 | Psykologien for succesfuld præstation | 10 |
MUS2614 | Musikhistorie: Oversigt over elektronisk musik | 10 |
MUS3240 | Rhythm Workshop | 10 |
MUS2535 | Eneksis Vocal Ensemble 1 | 10 |
MUS3535 | Eneksis Vocal Ensemble 2 | 10 |
MUS4521 | Eneksis Vocal Ensemble 3 | 10 |
MUS4522 | Eneksis Vocal Ensemble 4 | 10 |
MUS3541 | Ekstra ensembler 1 | 10 |
MUS3542 | Ekstra ensembler 2 | 10 |
MUS4533 | Ekstra ensembler 3 | 10 |
MUS4534 | Ekstra ensembler 4 | 10 |
Majors, du kan studere i dette kursus
- Klassisk performance: Instrumental
- Klassisk performance: Vokal
- Komposition og musikteknologi
- Moderne musik
- jazz
Kursusundervisning
- Tilpas viden og færdigheder i forskellige kontekster til at mestre repertoire ved anvendelse af avancerede instrumental-, improvisations-, fortolknings- og tekniske præstationsevner. (6, c, d)
- Anvend kreativ tænkning, innovation og initiativ til at generere og evaluere komplekse ideer og give dokumenterede og bæredygtige vurderinger og løsninger på moderne udfordringer i professionelle praksisindstillinger. (5, 10, 11, c, d)
- Anvend translitteracy færdigheder til at formidle viden og ideer med succes gennem konstruktion af melodier, arrangementer og kompositioner. (4,8, d)
- Demonstrere en bred og sammenhængende viden med dybde i de underliggende principper, koncepter, teorier og teknikker for performance. (1, a)
- Demonstrere tværkulturel, social og etisk opmærksomhed, herunder oprindelig kulturel kompetence og anvende et lokalt og internationalt perspektiv på praksis. (12, 13, f)
- Demonstrer viden med dybden af de definitive musikstilarter, teknikker og kunstnere og dens forhold til historie, kultur og musik. (1, a)
- Demonstrer ansvar og ansvarlighed for faglig udvikling gennem kreativ, kritisk og reflekterende tænkning og praksis i både individuelle og gruppemæssige rammer. (7, 9, b, e)
- Udøv kritisk tænkning og bedømmelse for at identificere og løse problemer under repetitioner og forestillinger. (3, c, d)
- Gennemgå, analysere og syntetisere instrumental, improviserende, fortolkende og teknisk viden for at udvikle praksis og performance repertoire til en række forskellige musikstilarter. (2, c)
Karrieremuligheder
Eventuelle fremtidige jobtitler
Musiker, performancekunstner, komponist, kunstner, entertainer.
Indlæggelser
Læreplan
Kursusdetaljer
Semester tilgængelighed
- Semester 1: Studer på fuld tid på Mount Lawley
Kursusstruktur
Studerende er forpligtet til at vælge en hovedfag fra kurset.
Studerende, hvis valgte major refererer til den klassiske valgfrie enhedsbank, skal foretage deres valg fra listen nedenfor. Bemærk: ikke alle enheder vil blive udbudt i alle semestre.
Klassisk valgfri enhedsbank
Enhedskode | Enhedens titel | Kreditpoint |
MUS3521 | Nyt musikpraktik | 10 |
MUS3514 | Praksis for tidlig musik | 10 |
MUS2520 | Korledelse 1 | 10 |
MUS2521 | Korledelse 2 | 10 |
MUS2522 | Klassiske specialemner 1 | 10 |
MUS2523 | Klassiske specialemner 2 | 10 |
MUS3517 | Klassiske specialemner 3 | 10 |
MUS3518 | Klassiske specialemner 4 | 10 |
MUS2524 | Instrumental ledelse 1 | 10 |
MUS3519 | Instrumentelle pædagogiske færdigheder | 10 |
MUS3516 | Skuespiller for instrumentalister | 10 |
MUS1521 | Genrer af komposition | 10 |
MUS4608 | Musikhistorie: Film & Medier | 10 |
MUS3513 | Musikhistorie: australsk musik | 10 |
MUS2525 | Instrumental ledelse 2 | 10 |
MUS1615 | Sammensætningsmaterialer | 10 |
MUS4513 | Æstetik og kompositionspraksis | 10 |
MUS3515 | Improvisation for klassiske musikere | 10 |
MUS3520 | Psykologien for succesfuld præstation | 10 |
MUS2614 | Musikhistorie: Elektronisk musikoversigt | 10 |
MUS3240 | Rytmeværksted | 10 |
MUS2535 | Eneksis Vokalensemble 1 | 10 |
MUS3535 | Eneksis Vocal Ensemble 2 | 10 |
MUS4521 | Eneksis Vokalensemble 3 | 10 |
MUS4522 | Eneksis Vokalensemble 4 | 10 |
MUS3541 | Ekstra ensembler 1 | 10 |
MUS3542 | Ekstra ensembler 2 | 10 |
MUS4533 | Ekstra ensembler 3 | 10 |
MUS4534 | Ekstra ensembler 4 | 10 |
Programresultat
Kursets læringsudbytte
- Tilpas viden og færdigheder i forskellige sammenhænge for at mestre repertoire ved at anvende avancerede instrumentelle, improvisationsmæssige, fortolkende og tekniske præstationsevner. (6, c, d)
- Anvend kreativ tænkning, innovation og initiativ til at generere og evaluere komplekse ideer og give dokumenterede og bæredygtige vurderinger og løsninger på nutidige udfordringer i professionelle praksismiljøer. (5, 10, 11, c, d)
- Anvend translitteracy færdigheder til succesfuldt at kommunikere viden og ideer gennem konstruktion af melodier, arrangementer og kompositioner. (4,8, d)
- Demonstrere en bred og sammenhængende viden med dybde i de underliggende principper, koncepter, teorier og teknikker i Performance. (1,a)
- Demonstrere tværkulturel, social og etisk bevidsthed, herunder indfødt kulturel kompetence og anvende et lokalt og internationalt perspektiv på praksis. (12, 13, f)
- Demonstrere viden med dybde om de definitive musikstile, teknikker og kunstnere og dets forhold til historie, kultur og musik. (1, a)
- Demonstrere ansvar og ansvarlighed for faglig udvikling gennem kreativ, kritisk og reflekterende tænkning og praksis, i både individuelle og gruppesammenhænge. (7, 9, b, e)
- Udøv kritisk tænkning og dømmekraft for at identificere og løse problemer under prøver og forestillinger. (3, c, d)
- Gennemgå, analyser og syntetiser instrumentel, improvisations-, fortolknings- og teknisk viden for at udvikle praksis- og performancerepertoire for en række musikstilarter. (2, c)
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder
Mulige fremtidige jobtitler
Musiker, performancekunstner, komponist, performer, entertainer.