Bachelor of Design
Edith Cowan University
Nøgleinformation
Campus placering
Mount Lawley, Australien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
6 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jul 2024
* vejledende gebyr pr. semester
Introduktion
I dette kursus kan de studerende specialisere sig i et af tre områder: Mode, visuel og rumlig design og spil og interaktiv design.
I mode arbejder de studerende grundlæggende med tøjet som et sted for udtryk og tegn på mig selv, der kan bære fortællinger og referencehistorier; Visuelt og rumligt design involverer at fremstille visuelle og geografiske produkter, tjenester og miljøer gennem grafisk og geografisk designtænkning for at forbedre samfund; mens der er tale om spil og interaktiv design, får de studerende muligheden for at skabe originale digitale interaktive produkter og tjenester, der har indflydelse på publikum og adresserer brugeroplevelser (UX).
Studerende vil undersøge virkningen design har på historien og på den fremtidige udvikling af lokale, nationale og globale samfund. Kurset giver studerende muligheder for at samarbejde lokalt og internationalt. Designhovedpersoner, der drives af erfarne grafiske, rumlige, digitale, mode- og servicedesignfagfolk og forskere i spidsen for design i Western Australia, tilskynder til bæredygtig brug af materialer, billeder og ideer som køretøjer til udforskning i forhold til miljøer og enkeltpersoner i reelle og online sammenhænge.
Studerende udvikler overførbare visuelle og rumlige problemidentifikations-, ideations- og prototypefærdigheder for at etablere deres eget sted i verden med en personlig stil, karrieremuligheder og iværksætterevner.
Banegang
Akademiske optagelseskrav (bånd 3)
Alle ansøgere skal opfylde de faglige adgangskrav til dette kursus. Den vejledende eller garanterede ATAR er som offentliggjort (hvor relevant) eller akademiske optagelseskrav kan være opfyldt gennem gennemførelse af et af følgende:
- AQF Cert IV;
- Efterfulgt af 0,25 EFTSL-studier på bachelorniveau eller højere hos en australsk udbyder af videregående uddannelser (eller tilsvarende);
- Special Tertiary Admission Test; *
- Universitetsforberedelseskursus; *
- Indigenous University Orientation Course; *
- Aboriginal Student Intake Test; eller*
- Oplevelsesbaseret indgangsordning. *
* Yderligere information kan findes på indgangssiden til studiekursen.
For internationale studerende inkluderer kravene dine resultater på gymnasiet.
Krav til engelsk sprog (Band 3)
Engelsk kompetencekrav kan være opfyldt gennem gennemførelsen af et af følgende:
- År 12 Engelsk ATAR / engelsk litteratur ATAR klasse C eller bedre eller tilsvarende;
- Special Tertiary Admission Test; *
- IELTS Akademisk samlet båndminimumscore på 6,0 (intet individuelt bånd mindre end 6,0);
- Succesfuld gennemførelse af 1,0 EFTSL-studier på bachelorniveau eller højere i England, Irland, USA, NZ eller Canada;
- Universitetsforberedelseskursus;
- Indigenous University Orientation Course; *
- Aboriginal Student Intake Test; *
- AQF-eksamensbevis, avanceret eksamensbevis eller tilknyttet grad;
- 0,375 EFTSL-studier på bachelorniveau eller højere afsluttet hos en australsk udbyder af videregående uddannelser (eller tilsvarende); eller
- Andre test, kurser eller programmer defineret på siden Engelsk kvalifikationsbånd.
* Yderligere information kan findes på indgangssiden til studiekursen.
Kelly Sikkema / Unsplash
Kursusdetaljer
Semestertilgængelighed
- Semester 1: Studer fuld tid på Mount Lawley
- Semester 2: Studer fuld tid på Mount Lawley
Kursusstruktur
Studerende bliver forpligtet til at gennemføre otte kerneenheder (120 kreditpoint)
År 1 - Semester 1
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SAH1100 | Kommunikation af ideer | 15 |
SAH1150 | Kreativitet | 15 |
År 1 - Semester 2
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SAH1200 | Medier og kultur | 15 |
SAH1250 | Historiefortælling og mening | 15 |
År 2 - Semester 1
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SAH2110 | Identitet | 15 |
År 2 - Semester 2
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SAH2200 | Målgruppes opfattelse og oplevelse | 15 |
År 3 - Semester 1
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SAH3100 | Personlig og professionel planlægning | 15 |
År 3 - Semester 2
Enhedskode | Enhedstitel | Kreditpoint |
SAH3200 | Industri og samfund | 15 |
Studerende er også forpligtet til at gennemføre en otte-enhed større (120 point) inden for Bachelor of Design: Visuel & rumlig design, mode eller spil og interaktiv design.
Studerende er forpligtet til at gennemføre yderligere otte enheder (120 point) i form af en otte-enhed større, mindre (r) og / eller valgfrie enheder. Disse kan vælges overalt på universitetet. Enheder inden for dette kursus skal afsluttes i årssekvens (f.eks. Skal alle førsteårs-enheder afsluttes, før man går videre til andetårsenheder)
Majors, du kan studere i dette kursus
- Mode
- Spil og interaktiv design
- Visuelt og rumligt design
Kursusundervisning
- Tænk kreativt for at foregribe udfordringer og generere Design specifikke løsninger / svar.
- Tænk kritisk for at analysere, fortolke og konceptualisere / syntetisere kompleks Designviden / problemer.
- Anvende bred disciplinviden til en række teoretiske og tekniske / praktiske designsituationer.
- Kommuniker designviden og ideer klart, sammenhængende og med uafhængighed.
- Demonstrere et globalt syn med respekt for kulturel mangfoldighed, herunder oprindelig kulturel kompetence.
- Vis autonomi, ansvarlighed og dømmekraft for egen læring og stipend og / eller professionel praksis.
- Brug digitale teknologier og designrelaterede literacies for at få adgang til, evaluere og syntetisere relevant information fra flere kilder.
- Arbejd sammen og demonstrer initiativ til at implementere sociale, bæredygtige og etiske værdier gennem passende designmetoder.
Karrieremuligheder
Beskæftigelse er tilgængelig inden for service-design, grafisk design, rumligt design, sundheds-design, strategisk design, UX (brugeroplevelsesdesign), webdesign, modedesign, modemarkedsføring, spildesign. I stigende grad er Design en værdsat færdighed i en række tilknyttede industrier, og studerende kan arbejde i tværfaglige områder, såsom at designe spil til uddannelse og træning, arbejde med arkitektoniske designfirmaer for at skabe visualiseringer, og planlægge og styre det offentlige rum, arbejde med informationsbrancher, såsom som biblioteker, arkiver og museer. Kurset retter studerende til at styre projekter, klienter og deres roller i teams såvel som de generiske færdigheder, der kræves for at tilpasse sig en industri, der hurtigt udvikler sig.
Eventuelle fremtidige jobtitler
Grafisk designer, rumlig designer, servicedesigner, webdesigner, modedesigner, spildesigner, interiørarkitekt, konceptuel kunstner, illustratør, sketch-noter.
Læreplan
På bacheloruddannelsen i design kan de studerende specialisere sig inden for et af to områder: Visuelt og rumligt design, hvor man skaber visuelle og rumlige produkter, tjenester og miljøer gennem grafisk og rumlig designtænkning for at forbedre fællesskaber, eller spil og interaktivt design, hvor man skaber originale digitale interaktive produkter og tjenester, der påvirker publikum og tager hensyn til brugeroplevelser (UX). De studerende skal undersøge den indflydelse, som design har på historien og på den fremtidige udvikling af lokale, nationale og globale samfund. Kurset vil give de studerende mulighed for at samarbejde lokalt og internationalt. Designuddannelserne, der ledes af erfarne fagfolk inden for grafisk, rumligt, digitalt og servicedesign samt forskere, der er førende inden for design i Vestaustralien, tilskynder til bæredygtig brug af materialer, billeder og idéer som redskaber til udforskning i forhold til miljøer og individuelle mennesker i den virkelige verden og onlinekontekster. Eleverne udvikler overførbare visuelle og rumlige færdigheder inden for problemidentifikation, idéudvikling og prototypeudvikling for at etablere deres egen plads i verden med en personlig stil, karrieremuligheder og iværksætterfærdigheder. Ansøgere, der ikke opfylder de almindelige adgangskrav til kurset, kan komme i betragtning via Creative Arts Portfolio Entry Pathway som beskrevet på https://www.ecu.edu.au/future-students/course-entry/creative-arts-portfolio-entry.
Kursusstruktur
De studerende skal gennemføre otte kerneenheder (120 point)
Studerende skal også gennemføre et hovedfag på otte enheder (120 kreditpoint) inden for bacheloruddannelsen i design: Visual & Spatial Design, Fashion eller Games and Interactive Design.
Studerende skal gennemføre yderligere otte enheder (120 kreditpoint) i form af et hovedfag på otte enheder, et eller flere hovedfag og/eller valgfrie enheder. Disse kan vælges fra et hvilket som helst sted på universitetet.
Majors du kan studere på dette kursus
- Mode
- Spil og interaktivt design
- Visuelt og rumligt design
Kursets læringsresultater
- Tænk kreativt for at foregribe udfordringer og generere designspecifikke løsninger/responser.
- Tænke kritisk for at analysere, fortolke og konceptualisere/syntetisere kompleks viden/problemer om design.
- Anvende bred faglig viden på en række teoretiske og tekniske/praktiske designsituationer.
- Formidle viden om design og idéer klart, sammenhængende og selvstændigt.
- Demonstrere et globalt syn med respekt for kulturel mangfoldighed, herunder kulturel kompetence hos oprindelige folk.
- demonstrere selvstændighed, ansvarlighed og dømmekraft for egen læring og videnskabelighed og/eller professionel praksis.
- Bruge digitale teknologier og designrelaterede færdigheder til at få adgang til, vurdere og sammenfatte relevant information fra flere kilder.
- Arbejde i samarbejde og udvise initiativ til at implementere sociale, bæredygtige og etiske værdier gennem passende designmetoder.