
Bachelor in
Honours Bachelor of Brand Design George Brown College

Introduktion
Honours Bachelor of Brand Design er en fireårig uddannelse, der reagerer på den hastigt skiftende verden af grafisk design ved at forberede dig til at være fremadskuende branddesignere med styrker inden for samarbejde, forskning, kritisk og strategisk tænkning, teknisk designudførelse og brand storytelling. Det er bygget på tværfaglige søjler inden for forskning, kritisk tænkning, strategisk brandudvikling, teknisk designudførelse og brand storytelling.
Brands er mere end logoer eller salgstaktik, de er omhyggeligt udviklede relationer mellem brand makers og publikum – et brand er et løfte om at følge op på et formål og et sæt værdier, der tilsammen udtrykker, hvordan nogen opfatter en organisation eller et produkt. Honours Bachelor of Brand Design-graden er en mulighed for at opbygge et vidende kreativt fællesskab af samarbejdspartnere og strategiske designere, der er i stand til at bygge bro mellem forretningsstrategi, teknologi og designverdenen for at producere innovative brandoplevelser.
Som studerende på Honours Bachelor of Brand Design-uddannelsen vil du udvikle de analytiske og tekniske færdigheder til at:
- Kommuniker og udvikle brandet gennem design af visuelle og fysiske, online og offline identiteter og oplevelser.
- Forskning for at skabe og skræddersy designs, der fungerer på tværs af forskellige berøringspunkter, og genererer dynamiske, responsive, multisensoriske og personlige brandoplevelser for kunderne.
- Skriv , visualiser og oversæt brandhistorien på tværs af disse kontaktpunkter og engager dig langsigtet med publikums følelser.
- Samarbejd mod kreativ innovation med tværfaglige teams.
Dette program reagerer på det dynamiske og voksende designområde og træner dig i at:
- Skab strømlinede brandmeddelelser på tværs af adskillige medier og berøringspunkter, der engagerer publikum.
- Forstå ny teknologi og kunne arbejde på tværs af de gamle og nye kanaler.
- Har stærke skrivefærdigheder og tilpasser sig forskellige situationer, målgrupper og genrer.
- Vær fleksible ved, at de er i stand til at tilpasse sig skiftende arbejds- og arbejdsmiljøer (flere sektorer, tjenester og produkter).
- Arbejd sammen og slå bro mellem forretningsmæssige og kreative roller ved at forstå kulturen, processerne og sproget i branding-virksomheden.
- Brug forskellige og kvantificerbare forskningsmetoder i designprocessen.
- Tilbyd et mangfoldigt og tilpasseligt udvalg af tjenester til kunder, især nichetjenester (f.eks. video og animation).
- Har evnen til at konkurrere på udbud: sammensæt et professionelt salgsargument, mens du tilbyder en konkurrencedygtig pris.
Hvorfor studere Brand Design på George Brown College ?
School of Design på George Brown har et etableret ry for designuddannelse, der fokuserer på fantasi, finpudser kritisk tænkning og engagerer sig i de nyeste teknologier. Vores fakultet bringer en kombination af professionel erfaring og avanceret uddannelse for at tilbyde kursusindhold, der altid udvikler sig og afspejler tendenser i industrien og den akademiske verden.
School of Design er bosat i en ny 103.000 kvadratmeter stor facilitet i Daniels Waterfront - City of the Arts udvikling. Denne state-of-the-art bygning understøtter akademiske programmer og industriprojekter med funktioner som:
- virtuelt og augmented reality-laboratorium
- brugervenlighed og testlaboratorium
- Future Ways of Living lab
- peer tutor lab
- digital sandkasse
- inkubatorer
- prototyping og værkstedsrum
- design og innovation udstillingsrum
Vores faciliteter og computerlaboratorier inkluderer den nyeste hardware og software og suppleres af en læseplan, der afspejler skiftende branchekrav.
Dine feltuddannelsesmuligheder
Studerende skal gennemføre en 420-timers betalt samarbejdsperiode i forårs-/sommerperioden mellem tredje og fjerde år.
Studerende har mulighed for at gennemføre dette co-op nationalt og/eller internationalt, efterhånden som mulighederne opstår. Størstedelen af co-op arbejdsvilkår afsluttes i Greater Toronto Area, hvor designsektoren er robust, og størstedelen af interaktionsjob er placeret.
School of Design Field Placement-teamet arbejder med mange bemærkelsesværdige træningspartnere, herunder bureauer som Publicis, K9 Strategy + Design, Trevor/Peter og Relish Interactive; større, velkendte mærker som Nelvana (Corus Entertainment), Rogers Media, Mozilla, Crayola og PUR Gum; og en række industrirelevante kunst- og designinstitutioner, herunder Toronto International Film Festival (TIFF), Association of Registered Graphic Designers (RGD) og Applied Arts.
Arbejdsperioden giver eleverne mulighed for at anvende de færdigheder, evner og viden, de har erhvervet i programmet på et arbejdspladsmiljø eller gennem et passende interaktionsdesign forskningsprojekt eller -initiativ. Eleverne får værdifuld erfaring og mulighed for at reflektere over anvendelsen af tidligere læring. Et fakultetsmedlem evaluerer den studerende på baggrund af feedback fra arbejdsgiveren.
Studerende vil udvikle en digital portefølje, der demonstrerer artefakter udført i løbet af samarbejdsperioden.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Stipendier til internationale studerende på George Brown College er generelt priser inden for programmet baseret på elevernes akademiske præstationer (og andre kriterier) på George Brown College efter begyndelsen af det akademiske program. Besøg vores hjemmeside for mere information om stipendier til internationale studerende .
Læreplan
Krævede kurser
1. semester | 2. semester | 3. semester |
|
|
|
4. semester | 5. semester | 6. semester |
|
|
|
Sommer | 7. semester | 8. semester |
|
|
|
Programresultat
Den færdiguddannede demonstrerer evnen til at:
- Bruge ideationsteknikker til at skabe innovative designløsninger, der svarer til en kreativ briefing.
- Deltage i et samarbejde om et brandbuildingprojekt for at skabe et resultat, der opfylder kundens behov.
- Indarbejde tværfaglige teoretiske tilgange i planlægning, produktion og kritik af design- og strategiarbejde.
- Planlægge, gennemføre og anvende forskning for at skabe en kontekst og lave et informeret design.
- Vurdere den sociale, miljømæssige og økonomiske indvirkning af designløsningen for at prioritere bæredygtighedsspørgsmål i designpraksis.
- anvende de grundlæggende principper for branding til at imødekomme behovene for branddesign og -strategi for kunder af forskellig størrelse.
- Designløsninger til støtte for en brandstrategi.
- Formidle information, argumenter, kreative idéer og brand stories på overbevisende vis til en række forskellige målgrupper ved hjælp af en række forskellige mundtlige, visuelle og skriftlige kommunikationsteknikker.
- Udnyttelse af professionel praksis og viden om branding i alt design- og strategiarbejde.
Karrieremuligheder
Din karriere
Dimittenderne vil blive uddannet til at arbejde inden for flere forskellige erhvervsområder inden for reklame, markedsføring og PR, som grafiske designere og illustratorer, indholdsskribenter og webproducenter, kommunikationsspecialister, markedsføringsforskere og forretnings- og strategikonsulenter.
Karrieremuligheder
De færdiguddannede kandidater fra dette program vil have erhvervet de nødvendige færdigheder til at blive ansat i design-, branding- og digitale mediestudier, kreative laboratorier, interne design- og digitale afdelinger i større virksomheder på tværs af sektorer, eller til at arbejde selvstændigt eller i en start-up virksomhed.
Dette program forbereder kandidater til stillinger som f.eks:
- designer af mærker
- digital designer
- designer af brugergrænseflader
- designstrateg
- community manager
- grafisk designer
- forsker i design
- historiefortæller/indholdsforfatter
- kommunikationsmedarbejder
- markedsføringsforsker
- kommunikationsdesigner
- indholdsstrateg
Uddannelse Pathways
Hvis du er en George Brown College studerende, der har afsluttet andet eller tredje år af Graphic Design Advanced Diploma (G102) med et karaktergennemsnit på 3,2 (75 %) eller højere, kan du være berettiget til at deltage i en afsluttende grad Pathway på dette program. Du kan få flere oplysninger ved at kontakte din programkoordinator.
Fremtidige undersøgelsesmuligheder
Kandidater fra Honours Bachelor of Brand Design-programmet kan kvalificere sig til at gennemføre yderligere kandidatstudier inden for relevante programområder. Studerende bør kontakte universiteterne direkte for at undersøge mulighederne for at tage en videregående uddannelse.
Kandidaterne vil blive forberedt til at tage en kandidatuddannelse inden for branding, design og kommunikation.