Bachelor of Fine Arts
Georgia Southwestern State University College of Arts and Sciences
Nøgleinformation
Campus placering
Americus, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Kontakt skolen
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Kontakt skolen
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
BFA-uddannelsen i Institut for Kunst giver en intensiv oplevelse i billedkunstens praksis, teori og historie med særligt fokus på professionel uddannelse og koncentrationer i studiekunst. BFA-uddannelsen er designet efter troen på, at sund kritisk tænkning og konceptuel udforskning samt talent eller dygtighed danner grundlaget for produktion af kunst. Problemløsning, hyppig kritik og studerendes ansvar for den begrundede forklaring af hans eller hendes arbejde udgør en vigtig del af uddannelsesprocessen. Efter at have demonstreret kompetence inden for grundområderne for tegning, design og en undersøgelse af kunsthistorie introduceres de studerende til en bred vifte af materialer og medier, der til sidst koncentreres inden for et bestemt område: keramik, tegning, glasblæsning, computergrafik, maleri, fotografering , grafik eller skulptur. Kulminationen af deres arbejde er en seniorudstilling og en skriftlig afhandling med fokus på et sammenhængende, professionelt præsenteret værk. Denne endelige portefølje giver materiale til ansøgninger til kandidatuddannelser, gallerier og andre professionelle kunstbeskæftigelsesmuligheder.
Alle BFA- og BA-studerende opfylder Sophomore Review-kravet. Denne porteføljegennemgang finder sted hvert forårssemester for de studerende, der har gennemført størstedelen af fundamentets kunstkurser: Tegning 1,2; Design 2-d og 3-d; Art Survey 1,2 eller er transferstuderende, der bringer de tilsvarende grundlæggende kunstkreditter fra en anden institution. Studerende forventes at præsentere en galleriklar portefølje med ti stykker, der demonstrerer færdigheder i grundlæggende færdigheder og angiver potentiel studie / gradretning. De er også forpligtet til at indsende en fem-siders forskningspapir, som de lokaliserer deres interesser som angivet i deres porteføljer inden for kunstens historie fra de sidste 50 år, som en del af denne gennemgang. Hver deltager får 15-20 minutters kritik af kunstfakultetet, der understreger grundlæggende fremskridt og mangler med færdigheder på begyndelsesniveau, håndværk, konceptuel retning og kunsthistorisk forskning. Resultaterne af denne gennemgang er skriftlige og mundtlige anbefalinger til studerende om at afhjælpe svagheder, der ses i porteføljen og / eller papiret, forfølge områder, der viser stærk udvikling, og foreslå fremtidige retninger.
Alle BFA-studerende skal deltage i en seniorudstilling og indsende et seniorudgangspapir. Forventningerne til udstillingen og papiret varierer for den enkelte studerende og deres specifikke studiekoncentration. Selvom resultaterne varierer i art og kvalitet, opretholder vi høje forventninger om, at alle seniorudstillinger vil være passende for hver enkelt studerende. Udstillinger og exitpapir overvåges i speciale / udstillingskurser med seniorer og deres største koncentrationsprofessor. Målet med seniorpapiret er en færdig kunstnererklæring til brug på selve udstillingen og / eller til fremtidig brug til kandidatskoleapplikationer, alternative karriereapplikationer eller søge muligheder for galleriudstillinger. I løbet af foråret 2007 skulle alle studerende præsentere en digital portefølje af deres arbejde.
BFA-gradens læseplan er primært designet til at respektere studerendes forskellige talenter og til at sætte en bar af høje forventninger. Der findes ikke noget krav om adgang til portefølje for indkommende studerende, hvilket igen skaber en gruppe begyndere med en bred vifte af både færdigheder og mangler. Grundkurser behandler disse spørgsmål ved at levere projekter og opgaver, der øger grundlæggende tegning og designfærdighed og en grundlæggende forståelse af kunsthistorie. Disse kurser bygger også færdigheder på begyndelsesniveau, styrker biblioteks- / forskningsmetoder og konstruerer et overordnet læringsmiljø, der fremmer og belønner selvdisciplin, høj energi og hårdt arbejde.