Bachelor i beregningsmatematik
Georgian Technical University
Nøgleinformation
Campus placering
Tbilisi, Georgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GEL 4.500 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Årlig undervisning for udenlandske studerende
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Formålet med bachelor pensum er at give de studerende den matematiske sprog og terminologi, teknikken med matematisk bevis, matematiske metoder, beskrivelse af anvendelse af matematiske modeller af anvendte problemer type og en uafhængig udvikling af disse modeller i teoretisk eller / og anvendt rammer , samt evaluering færdigheder.
Program Forudsætninger
Ansøger er optaget i overensstemmelse med den georgiske lovgivning. Samtidig skal de studerende i fremmedsprog har passeret det engelske sprog.
Program Beskrivelse
Programmet følger ECTS-systemet, 1 kredit svarer til 27 timer, hvilket inkluderer kontakttimerne samt timerne med selvstændigt arbejde. Fordelingen af timer er præsenteret i uddannelsesplanen. Varigheden af programmet er 4 år (8 semestre) og den indeholder 240 studiepoeng.
Den årlige læringsproces: (21-21 uger af to semestre) fordeles som følger: VII og XIV uger er afsat til mundtlige eksamener; Dvs. læringsprocessen og to mellemliggende estimater vil blive realiseret i løbet af 17 uger (I-XVII uger). Fra XVIII uge indtil XXI uge (inkluderet) er afsat til eksamener (de grundlæggende og ekstra eksamener).
Den første, anden og tredje årlige læringsproces: I løbet af semesteret lærer en studerende seks fag, hver af dem indeholder 5 point, som i semester giver 30 studiepoints, i studieåret er 60 point og giver i alt 180 studiepoints.
I det første semester af det fjerde år tager eleverne seks fag hver med fem point, hvilket giver 30 point. I andet semester kan studerende vælge seks klasser fra gratis komponenter igen hvert fag med fem kredit timer, der i alt giver 30 point.
Læringsresultater / kompetencer
Viden og forståelse
Hovedresultatet er viden i moderne matematikområder. Især i sandsynlighedsteori, statistik, finansmatematik, aktuarmatematik, moderne algebra, geometri, topologi, teoretisk fysik.
- Opfattelse af de grundlæggende begreber og principper for matematik;
- Bred teoretisk viden om matematikens sfære og opfattelse af de komplekse problemer i relevante retninger;
- Kritisk skøn over nuværende resultater og nyheder inden for matematik;
- Opfattelse af gensidige forbindelser mellem matematiske grundfelter;
- Kendskab til matematikkens terminologi.
Anvende viden
Studerende vil kunne anvende matematik i anvendte videnskaber og praktiske spørgsmål, såsom datalogi, teknik, fysik, anvendt statistik mv.
- Kritisk opfattelse af teoretiske udsagn og principper for matematik;
- Evnen til at opbygge et logisk argument og en klar matematisk sætning af problemet;
- Anvendelse af teoretisk viden på de praktiske problemer
- Færdigheder i definitionen af de relevante tidsskalaer for at nå de angivne mål.
Gør domme
Indhentning, indsamling og analyse af de oplysninger, der er relevante for emner og problemer inden for forskellige områder af matematik, hvilket giver pålidelige konklusioner ved brug af standard eller original i nogle tilfælde metoder.
- Evne til identifikation og forståelse af de problemer, der opstår i forskellige retninger af matematik, udarbejdelse og analyse af relaterede oplysninger og relevante konklusioner
- Evne til at træffe relevante konklusioner for de praktiske matematiske problemer baseret på den erhvervede teoretiske viden.
Kommunikationsegenskaber
Programmet vil udvikle evnen til at præsentere videnskabelig information i mundtlig eller skriftlig form.
- Færdigheder til anvendelse af informationskommunikationsteknologiske ressourcer for at nå arbejdsmålene
- Argument diskussion om teoretiske og anvendte problemer i matematik;
- Færdigheder af præsentationer og kompilering af de skriftlige oplysninger
- Offentlig præsentation, forsvar og klar dokumentation af egne overvejelser
- Færdigheder af laconic og tydeligt skrive om professionelle problemer.
Læringsevner
Stort udvalg af matematiske kurser af programmet vil helt sikkert udvikle læringsfærdigheder hos studerende.
- Identificere områder af selvlæring for at berige den faglige viden og erfaring inden for matematik.
- Søgning, analyse og fortolkning af oplysninger om aktuelle udviklinger.
- Kontinuerlig og multilateral vurdering af egen studieproces for at berige viden og erfaring, selvvurdering af nødvendigheden af at forfriskende viden og erklæring om nødvendigheden af kontinuitet i studiet på andet niveau (kandidatgrad).
- For at berige viden og erfaring inden for matematik er færdighederne i at afsløre og opleve de moderne materialer og modtagelse af kontinuerlig uddannelse.
Værdier
Studerende bliver bekendt med betydningen og betydningen af sådanne grundlæggende begreber som: sandheden, korrekt argumentation, bevis, modsigelse i matematik, logik etc.
- Forsvar for accepterede etiske og værdige normer;
- Forsvar for accepterede moralske normer;
- Færdigheder til deltagelse i processen med dannelse af værd, samvittighedsnormer og håb om deres etablering.
- Forsvar af faglig værdi (præcision, punktlighed, objektivitet, gennemsigtighed, organisation osv.) Inden for matematik.
Former og metoder til opnåelse af læringsresultater
Foredrag
Seminarium (arbejder i gruppen)
Praksis
Laboratoriearbejde
feltarbejde
Konsultation
Uafhængigt arbejde
Samarbejdsarbejde. At lære ved hjælp af denne metode betyder en opdeling af elever i grupper og giver hver gruppe sit spørgsmål om at studere. Medlemmerne af hver gruppe undersøger spørgsmålet separat og diskuterer samtidig deres konklusioner med andre medlemmer af gruppen. Afhængigt af de diskuterede spørgsmål under arbejdsprocessen er det muligt at omfordele funktionerne mellem gruppens medlemmer. Denne strategi sikrer den maksimale deltagelse af hver elev i læringsprocessen.
Praktiske metoder Inkludere alle former for læring, der udvikler evnerne til det praktiske arbejde hos eleverne. I dette tilfælde udfører en elev uafhængigt en eller anden handling på grundlag af den opnåede viden; Fx pædagogisk og industriel praksis, feltarbejde mv.
Skriftlig arbejdsmetode Omfatter følgende handlinger: At lave skriftlige kopier, abstrakter, resuméer eller undersøgelser fra det overvejede materiale mv.
Verbal eller oral metode Omfatter foredrag, samtaler osv. Under denne proces forklarer forelæseren verbalt det nødvendige materiale, mens eleverne husker det.
Problembaseret læringsmetode (PBL) Som et første trin i processen med at erhverve viden og integration bruger et konkret problem.
Heuristisk metode Er baseret på den trinvise løsning af den stillede opgave. Denne proces opnås ved at detektere fakta uafhængigt og opnå forbindelser mellem dem under undersøgelsen.
Spheres of Employment
Kandidater af matematisk større kan arbejde i videregående uddannelser organer, forskningscentre, banker og selskaber, finansielle sektor, statslige-militære og sundhedspleje strukturer, forsikring agentur, private institutioner og organisationer, der arbejder inden for informationsteknologi og telekommunikation.