Keystone logo
University Of Design Schwäbisch Gmünd

University Of Design Schwäbisch Gmünd

University Of Design Schwäbisch Gmünd

Introduktion

Den HFG anser design for at være en innovativ disciplin med videnskabelige, sociale og teknologiske aspekter. Design udøver en ansvarlig og varig indflydelse på kulturelle, tekniske og økonomiske udvikling. Universitetet bevidst undgår kunstneriske eller håndværk aspekter i sin undervisning i design fundamenter. Tværtimod alle fem kurser understrege videnskabelige principper og viden og rationel begrundelse for design beslutninger.

Foundations of design

Intensive og tværfaglige fundament undersøgelser er kendetegnende for HFG programmet. De bestemme HFG specifikke læseplaner model og er en væsentlig årsag til den høje kvalitet af design kurser i Schwäbisch Gmünd. De grundkurser etablere et solidt grundlag for kreative kompetencer i design aktiviteter og etablere en pålidelig repertoire af metoder, æstetiske oplevelser og teknikker. De fundament undersøgelser systematisk undersøge love overflade og rum, lys og farve, tid og bevægelse.

Omfattende pædagogiske koncept

Den HFG holistiske pædagogiske koncept er baseret på den strukturelle kombination af: Undervisningen Programmet sigter mod at fremme nysgerrighed og tørst efter viden, udvikle metodisk tænkning, til at overføre etableret faglige indhold, samt at styrke elevernes sociale og interkulturelle kompetencer.

Atmosfæren på universitetet er præget af en åben og produktiv kultur diskussion med internationalt erfarne vejledere. De organisatoriske og tekniske elementer er koordineret og integreret til støtte elevernes læreprocesser.

Under de store kurser arbejder eleverne med projekter og valgte deres egne betoninger. Alle programmer har til formål at undersøge effektive individuelle casestudier, at udvikle vidtrækkende løsning at finde principper, og at demonstrere deres model karakter for fremtidige designopgaver. Kritisk og metodisk tænkning, teoretisk begrundelse, og praktiske færdigheder bliver uløseligt sammen.

Vigtige kvalifikationer

For design til at overføre viden og udvikle merværdi det skal krydse grænserne mellem discipliner og kulturer. Udviklingen af ​​vigtige kvalifikationer såsom selvledelse, team, der arbejder færdigheder, sprog og interkulturelle kompetencer er således også en naturlig del af universitetets uddannelser.

Core emner

De centrale emner i meddelelsen Design kursus omfatter kommunikationssystemer og publikationer, udstillinger, oplysningskampagner, visualisering af videnskabelige og tekniske indhold, retning og orientering systemer, virksomheden og institutionelle identiteter, og undervisning og læring materialer.

Interaction Design kursus beskæftiger sig med software grænseflader, maskine og enhed kontrol, internet applikationer, information terminaler, og applikationer til de nyeste medieteknologier.

Product Design kursus beskæftiger sig med udformningen af ​​tekniske forbruger- og investeringsgoder, værktøj, møbler, udstillingsstande, medicinsk udstyr og tilbehør transporteres og bruges på kroppen, og med planlægning af transport, logistik og mobilitet systemer.

Design forskning

Den HFG værdsætter anvendelsesorienteret designforskning højt. Alle forskningsaktiviteter er koncentreret centralt i et institut for anvendt forskning (IAF). Dette sætter fokus på forskning og udvikling spørgsmål i relation til de tre store områder for interaktion, kommunikation og produktdesign. Igangværende forskningsprojekter nævnes ergonomiske design af medicinsk udstyr og systemer samt de aspekter af samspillet mellem mennesker og designede produkter og systemer.

Gode ​​udsigter

Den fremragende omdømme HFG Schwäbisch Gmünd forklarer sine kandidaternes ovennævnte gennemsnitlige situationer i arbejdet markedet. Universitetet giver lovende muligheder for faglig praksis og åbner veje til at designe forskning. De to MA kurser tilbyder både en engagement med meget komplekse design fag og også involvere studerende i teoretiske studier af design emner.

Tradition og vision

Universitetet trækker sin dynamik og kraft fra områderne aktuelle videnskabelige, sociale og økonomiske udvikling og fra sin lange og vedvarende tradition. Denne tradition er påvirket af de pædagogiske metoder Bauhaus og især af Hochschule für Gestaltung Ulm.

Innovativt design sigter mod at opnå økonomisk, økologisk og social bæredygtighed. Den HFG er en løbende læring dynamisk organisation dedikeret til løbende at forbedre den høje kvalitet af sine undervisningsprogrammer. Formålet er at sikre, at eleverne nå det højeste niveau af faglige kvalifikationer og gå på at spille en aktiv rolle i at repræsentere interesserne for brugerne af design. I fremtiden HFG til hensigt at fortsætte dette mål ved at tilbyde professionelle videregående uddannelser.

Placeringer

  • Schwäbisch Gmünd

    Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd University of Applied Sciences Rektor-Klaus-Straße 100

    Spørgsmål