Bachelor i sekundær uddannelse med speciale i historie
Higher Teacher Training School of the State of Mexico (Escuela Normal Superior del Estado de México)
Nøgleinformation
Campus placering
Toluca, Mexico
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Kontakt skolen
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jul 2023
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Sekundær uddannelse, den sidste fase af grunduddannelsen, har som grundlæggende formål at fremme mexicanske børn og unge udviklingen af de grundlæggende intellektuelle færdigheder, der er nødvendige for permanent at lære autonomt og at handle med initiativ og effektivitet i flere livssituationer. hver dag. Ligeledes forventes sekundær uddannelse at bidrage til at konsolidere tilegnelsen af grundlæggende viden om den naturlige og sociale verden samt dannelse af holdninger og værdier, der er nødvendige for social sameksistens og ansvarlig indarbejdelse i voksenliv og arbejde. produktiv.
Denne tilgang fastlægger som en prioritet for sekundær uddannelse udviklingen af intellektuelle færdigheder, såsom evnen til at vælge og bruge information, til at analysere og foretage egne vurderinger om social og naturlig virkelighed, udvikling af undersøgelses- og studievaner for at fortsætte med at lære autonomt, som samt holdninger af interesse og nysgerrighed for viden.
Opnåelsen af disse formål er en opgave for hele undervisnings- og ledelsespersonalet på hver gymnasium; Med andre ord betyder det, at hver af lærerne, uanset hvilket emne de underviser, bevidst bidrager - gennem undervisningsaktiviteter, relationer til elever, deltagelse i andre skoleaktiviteter - til at hjælpe eleverne med at nå disse mål.
I overensstemmelse med disse mål, fra 1993, blev der etableret nye studieprogrammer for sekundær uddannelse, og i hver enkelt er omorientering af undervisningspraksis blevet fremmet. I forbindelse med undervisning i historie skiller to aspekter sig ud: reintegration af historie 3 som et specifikt studieemne til erstatning for samfundsvidenskabelige områder og især nytænkning af undervisningstilgangen. Formålet med denne ændring er at gøre historisk viden mere interessant og tilgængelig for studerende, og på den måde erhverver de grundlæggende viden, udvikler deres nysgerrighed om fortiden og især udvikler deres evner til historisk at tænke fakta eller aktuelle sociale situationer.