Multimedia Marketing (B.Sc.)
Hochschule Schmalkalden
Nøgleinformation
Campus placering
Schmalkalden, Tyskland
Lingvistik / Sprogvidenskab
German
Studieformat
På campus
Varighed
6 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
I kurset Multimedia Marketing lærer du, hvordan du planlægger og anvender nye medier i marketing på en målrettet måde. Fokus er på udformning og implementering af multimedieindhold i forbindelse med online og offline marketing. Fra situation- og målgruppeanalyse, mål- og strategiudvikling til implementering af specifikke tiltag, fx webstedsudvikling, søgemaskineoptimering, social media marketing til foto- og videodesign, vil du være i stand til at bruge en bred vifte af metoder, procedurer og teknikker til moderne marketingledelse står over for.
Vi adskiller os bevidst fra klassiske forretningsadministrations- eller marketingstudier, som er bredt baserede og fremhæver så forskellige aspekter og determinanter for virksomhedens succes som muligt. Multimedia Marketing-kurset giver specifik markedsføringsviden rettet mod digitale områder, der er bygget på et solidt fundament af forretnings- og informationsteknologi-basics, fx programmering og forretningsinformatik. Dette indhold flankeres af moderne aspekter af design og mediesammensætning.
Kurset giver vores kandidater en bred faglig horisont, der gør det muligt for dem at starte deres karriere.
Kurset er blevet tilbudt siden 2008 og har været i stor efterspørgsel, siden det blev lanceret.
Type undersøgelse: | Fuld tid |
Studietid: | 6 semestre |
Forelæsningssprog: | tysk |
Graduering: | Bachelor of Science |
ECTS: | 180 |
næste studiestart: | hvert vintersemester |
Ansøgningsfrist: | 07/15/2021 |
Indlæggelser
Læreplan
Marketingstudier for at blive en allrounder inden for digital markedsføring
Lær i 6-semester bachelorgrad:
- evaluere nye udviklinger inden for digitale medier,
- udvikle en målgruppespecifik markedsføringsmix
- Brug online marketing (SEO, SEM, social media marketing osv.),
- At udarbejde designkoncepter,
- at kreativt designe digitale medier (hjemmesider, fotografi, video osv.),
[Projekter fra kurset præsenteres ved det årlige arrangement INTERMEDIALE Schmalkalden, som arrangeres af studerende: http://www.intermediale.info; facebook.com/IntermedialeSchmalkalden/] - at organisere projektledelsen og kontrollen af markedsføringstiltagene.
Forløb for studier af markedsføringsgraden
Multimediemarkedsføringskurset er tilrettelagt på denne måde: I de første tre semestre kommer du til at beskæftige dig med det grundlæggende i erhvervsinformatik, objektorienteret programmering, virksomhedsadministration, markedsundersøgelser, marketing og visuel kommunikation. På fjerde semester uddyber du områderne online markedsføring samt multimedie- og kommunikationssystemer. Afhængigt af dine interesser kan du også vælge et andet specialiseringsområde, såsom kommunikation, applikationssystemer eller virksomhedsledelse. På femte semester vil du anvende det, du har lært, i en praktisk fase i en virksomhed. Alternativt kan du også studere i udlandet hos en af vores mere end 100 internationale universitetspartnere. På sjette semester vil du høre mere indhold fra dine specialeområder og afslutte dit studie med at skrive din bacheloropgave.
Kursusindhold i marketingkurset
Den første fase af multimediemarkedsføringskurset består af to semestre med i alt 60 ECTS gennem obligatoriske moduler.
Obligatoriske moduler i marketingkurset (1. studietrin):
- Matematiske grundlæggende
- Introduktion til erhvervsinformatik
- programmering
- Forretningsadministration (inklusive regnskab)
- Grundlæggende om marketing
- Markedsundersøgelse / statistik
- Brugervenlighed / webanalyse
- Grundlæggende om visuel kommunikation
- Introduktion til IT og erhvervsret
- engelsk
Anden fase af multimediemarkedsføringskurset omfatter fire semestre med i alt 120 ECTS. Heraf er 20 ECTS fra det praktiske modul eller semester i udlandet og i alt 12 ECTS til bacheloropgaven og kollokviet.
Obligatoriske moduler i marketingkurset (2. studietrin):
- markedsføring
- visuel kommunikation
- Multimedia og kommunikationssystemer
- Corporate governance
- Applikationssystemer
- Informationsstyring
- projektledelse
- Software engineering
- IT-sikkerhed og databeskyttelse
- Multimedia marketing projekt
- Marketing simuleringsspil
- Introduktion til videnskabeligt arbejde
Obligatoriske specialiseringsområder i marketingkurset:
- markedsføring
- Multimedia og kommunikationssystemer
Valgfrie specialiseringsområder i marketingkurset:
- visuel kommunikation
- Corporate governance
- Applikationssystemer
I løbet af 2. studietrin skal der tages mindst ét valgfrit modul/nøglekvalifikation med et omfang på 3 ECTS fra det omfattende modulkatalog.
Kandidatgrad som perspektiv
Med din bachelorgrad i multimediemarkedsføring opnår du efter blot seks semestre en faglig kvalifikation, der gør dig klar til at starte din karriere. Det obligatoriske praktikophold under dit studie gør det nemmere for dig at starte din karriere, fordi du allerede har kunnet opleve visse områder inden for digital markedsføring på tæt hold. Kursets konsekvente praksisorientering er et pluspunkt ved University of Applied Sciences, som er højt værdsat af arbejdsgiverne.
En god bacheloruddannelse gør dig i stand til at gå videre til en kandidatuddannelse. På Det Datalogiske Fakultet udbyder vi det sammenhængende kandidatforløb "Anvendt medieinformatik", som fortsætter bacheloruddannelsen og fører til en anden universitetsuddannelse efter fire semestre. Kandidatuddannelsen er designet til at uddybe den videnskabelige kvalifikation inden for interaktive multimedietjenester og applikationer og at udvide den med interessante tematiske fokus. Den forskningsledede undersøgelse efter interesseområder fremmes her af en høj grad af valgfrihed. Kandidater fra kandidatgraden kan derefter arbejde som specialister inden for en lang række praktiske områder. En kvalificeret kandidatgrad giver dig også mulighed for at starte en doktorgrad og en akademisk karriere.