Bachelor of Business Administration (Honours)-ordning i ledelse og markedsføring
Hong Kong Polytechnic University
Nøgleinformation
Campus placering
Hung Hom, Hongkong
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
HKD 145.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* akademisk år betales med to lige store rater inden starten af første og andet semester af det akademiske år
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Programmål
Læring og undervisning er vores kerneaktiviteter. Vi er forpligtet til at pleje vores elevers faglige kompetencer og støtte deres alsidige udvikling.
Studerende gennemfører nogle generelle universitetskrav kerne- og grundlæggende forretningsfag på et tidligt tidspunkt. De vælger derefter en af følgende priser som deres speciale til eksamen.
BBA (Hons) i ledelse. Ledelsesevner er påkrævet af alle forretningsfolk. Som studieområde er ledelse optaget af, hvordan man får det bedste ud af mennesker og andre ressourcer. Dette program giver de studerende en velafrundet erhvervsuddannelse og træning i generel ledelse, sammen med muligheden for at specialisere sig i menneskelig ressourcestyring. Studerende er udstyret med en bred vifte af ledelsesevner for at give dem potentialet til at udvikle sig som virksomhedsledere i Hong Kong, det kinesiske fastland og regionen.
BBA (Hons) i marketing. Dette program giver de studerende en velafrundet erhvervsuddannelse; kompetence i analyse, planlægning, implementering og kontrol af markedsføringsbeslutninger; analytisk evne og forskningskompetence; evnen til at kommunikere, interagere og gribe ind i den integrerende rolle, der tillægges markedsføring; påskønnelse af marketingprofessionelles ansvar inden for bredere miljømæssige og internationale sammenhænge; og læsefærdigheder i brugen af informationssystemer og teknologi, der er relevant for markedsføring.
Alle studerende inden for Handelsfakultetet opfordres til at deltage i en række fritidsaktiviteter, såsom ledertræningslejre, peer-vejledning og mentorskab. Hvis studerende ønsker og er afhængige af tilgængelighed, kan de tilbringe et semester på at studere på et andet universitet i udlandet eller på det kinesiske fastland, med pointene tællet med i deres PolyU-grad.
Work-Integrated Education (WIE)
For at opgradere skal hver studerende gennemføre 100 timer (3 uddannelsespoint) WIE. Instituttet giver studerende mulighed for at arbejde i virksomheder enten i sommerferien eller ved siden af studiet. Sommerplaceringer kan være tilgængelige i Hong Kong, på det kinesiske fastland eller i udlandet. Disse og andre former for erhvervserfaring tæller med i WIE-kravet.
Karakteristika for ordningsbaseret optagelse
Eleverne følger først en fælles læseplan under ordningen. Det giver studerende cirka et år til at identificere deres interesseområde og karriereønsker, hvilket letter deres valg af Major-program.
Beslutningen om at optage en studerende til en Major-uddannelse vil blive truffet af instituttet baseret på den studerendes valg, overordnede GPA for år 1-studiet og individuelle fagresultater (dvs. MM2021 Management and Organization og MM2711 Introduction to Marketing). Studerende vil blive bedt om at angive deres valg af Major-program i løbet af semester 2 af deres år ét-studie til instituttets overvejelse og godkendelse.
I tilfælde af overtegning på nogen af uddannelserne vil antallet af studerende, der optages på den pågældende uddannelse, være begrænset til 60 % af antallet af studerende i de respektive år.
Læreplan
Alle programmer under ordningen har følgende struktur:
- Generelle universitetskrav (GUR)
- Obligatoriske kernefag for alle programmer under ordningen
- Fagspecifikke fag
- Gratis valgfag
År 1 dækker universitetets obligatoriske kernefag og grundlæggende erhvervsfag samt udvidelsesfag og sprog- og kommunikationskrav. Denne brede eksponering for forretnings-, ledelses- og marketingdiscipliner hjælper eleverne med at træffe et informeret valg af pris (specialisme) til eksamen.
Fra år 2 og frem følger eleverne læseplanerne for deres udvalgte hovedprogrammer. De har også chancen for at anvende deres viden gennem et årelangt Capstone-projekt i deres sidste studieår.
Sekundære hoveddetaljer
Muligheden for en Secondary Major i AI og Data Analytics (AIDA) er tilgængelig for de studerende, der er optaget på de to programmer under BBA (Hons) Scheme in Management and Marketing.
Funktioner
9 point GUR-fag og 12 point SMR-fag kan opfyldes ved at gennemføre de relevante DSR-fag. Studerende er også forpligtet til at gennemføre 3 uddannelsespoint i Work-Integrated Education (WIE) for at opgradere.
De 87 point af DSR i Management + AIDA omfatter 81 point obligatoriske fag og 6 point valgfag, og dem i Marketing + AIDA omfatter 84 point obligatoriske fag og 3 point valgfag.
Bemærkninger
Studerende nyder den samme faglige anerkendelse som deres kolleger i den respektive almindelige fulde major.
Karrieremuligheder
Den tværfaglige karakter af disse programmer, som fremmer viden og færdigheder inden for generel ledelse, ledelsesmæssig ledelse, personaleledelse, marketing, reklame og digital markedsføring, maksimerer beskæftigelsesmulighederne for kandidater. Kandidater kan påtage sig en bred vifte af generelle ledelses- og administrative stillinger, herunder ledelsespraktik, uddannelsesembedsmand og rekrutteringsmedarbejder, inden for forskellige områder, såsom kundeservice, public relations og forbrugeranliggender og beskyttelse.
Professionel anerkendelse
BBA (Hons) i ledelse
- Hong Kong Institute of Human Resource Management (HKIHRM) : Kandidater fra BBA (Hons) i Management er berettiget til at ansøge om associeret medlemskab af Hong Kong Institute of Human Resource Management (HKIHRM), forudsat at de har bestået, ud over Kernefag, mindst alle TRE af specialemnerne under HRM-koncentrationen, herunder medarbejderforhold, ansættelsesret, menneskelig ressourcestyring i Kina, international HRM, belønnings- og præstationsstyring, personale og udvælgelse samt uddannelse og udvikling.
- Chartered Institute of Management Accountants (CIMA): Undtagelse fra indgangsniveau: Operationelt niveau Mål Testpapirer: E1, P1, F1
BBA (Hons) i marketing
- The Chartered Institute of Marketing (CIM). BBA(Hons) i Marketing-studerende er berettiget til at ansøge om CIM Affiliate Studying-medlemskab og få adgang til en bred vifte af medlemsfordele og onlineressourcer.