Bachelor i social kommunikation - journalistik
Ibmec
Nøgleinformation
Campus placering
Rio de Janeiro, Brasilien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Portugisisk
Studieformat
På campus
Varighed
3480 timer
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Månedligt gebyr: BRL 2.430,00
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kurset
I en verden, der er transformeret af kommunikationsteknologier, påvirker konsekvenserne af informationstransmission næsten alle aspekter af vores liv. Social Communication - Journalism-kurset på Ibmec i Rio de Janeiro forbereder fagfolk til at arbejde med det, markedet er i dag, og hvad det er ved at blive. Derfor er det den eneste grad i journalistik i Rio de Janeiro, der er blevet bedømt med den højeste score af MEC. Kurset byder på en bred vifte af valgfag, så den studerende kan lede sin uddannelse med selvstændighed og et solidt teoretisk og praktisk grundlag, hvad enten det er til arbejde i kommunikationsmidler, virksomhedskommunikation, sociale medier eller iværksætteri. Uddannelse rettet mod at forstå værdien af kommunikation i et demokratisk og globaliseret samfund. Fra processerne med nyhedsproduktion, distribution og finansiering til dets rolle i markedets funktion.
Ibmec stærke forretnings-DNA tilbyder nærhed til andre vidensområder, der kan supplere dannelsen af en journalists karriere. Eleven kan også fra første semester arbejde i juniorvirksomheder, som fx Agência 217, sammensat af studerende fra Kommunikations- og Marketingområdet med det formål at løse deres kunders problemer på en innovativ måde, og CODE- Content on Demand, hvor Journalistikstuderende dækker Ibmec begivenheder og andre eksterne begivenheder, såsom FLIP 2013.
Ibmec tror på praksisorienteret ekspertise ved at tilbyde et sæt supplerende aktiviteter, der uddyber udviklingen af markedskompetencer og en ånd af samarbejde og integration. På Center for Entrepreneurship and Internationalization - CEI kan de studerende arbejde i virksomheder fra første semester og drage fordel af det internationale omfang gennem aftaler i mere end 54 institutioner rundt om i verden.
Arbejdsmarked
KOMMUNIKATIONSKØRETØJER Produktion og redigering af nyheder og artikler i trykte medier, radio, tv og online. Deltagelse i arrangementsdækning. Redigering af indhold og koordinering af teams af journalister.
VIRKSOMHEDSKOMMUNIKATION Kommunikationsrådgivning, pressehjælp, udarbejdelse af releases og virksomhedskommunikation, udarbejdelse og eksekvering af intern og institutionel kommunikationsplanlægning.
NYE MEDIER Opbygning af hjemmesider og indholdsportaler, relationer gennem sociale netværk, produktion og eksekvering af programmer til online transmission såsom videoer og podcasts.
MARKEDSFØRING Ledelse af brands og produkter, kundeservice, udvikling af PR-politikker og retningslinjer for erhvervskommunikation med markedet.
UNIVERSITETER Professor og forsker ved gymnasier og undervisnings- og forskningsinstitutioner.