Bachelorgrad i erhvervsøkonomi
Ibmec
Nøgleinformation
Campus placering
Rio de Janeiro, Brasilien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Portugisisk
Studieformat
På campus
Varighed
3400 timer
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
BRL 3.090 / per month *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Månedligt gebyr: BRL 3.090,00
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kurset
Eksamen i administration hos Ibmec i Rio de Janeiro udvikler færdigheder til at løse de udfordringer, som markedet og moderne ledelse pålægger. Målrettet dem, der ønsker at følge en innovativ vej, som en del af højtydende teams, forbereder uddannelsen den professionelle til at løse problemer af operationel og strategisk karakter i organisationer i alle segmenter med henblik på deres bæredygtige vækst.
På Ibmec giver kurset redskaberne til, at den studerende kan udvikle sig med autonomi til at fungere som iværksætterleder i en globaliseret og kompleks økonomi. Disciplinerne har et stærkt analytisk indhold og teoretisk dybde, der sigter mod at udvikle kompetencer inden for fire områder: Økonomi, Marketing og Strategi, Drift og Logistik og People Management, med større vægt på de to første. Derudover får eleven høj træning i kvantitative metoder.
Ibmec tror på praksisorienteret ekspertise ved at tilbyde et sæt supplerende aktiviteter, der uddyber udviklingen af markedskompetencer og en ånd af samarbejde og integration. På Center for Entrepreneurship and Internationalization - CEI kan de studerende arbejde i juniorvirksomheder fra første semester og drage fordel af det internationale omfang gennem aftaler i mere end 54 institutioner rundt om i verden.
Arbejdsmarked
FINANS OG KONTROLSKAB Finansiel analyse, rådgivning og kontrol, operationer på de finansielle markeder, agerer i direktionen med fokus på økonomistyring, i konsulent- og revisionsvirksomheder, i finansielle markedsinstitutioner, i kommercielle og industrielle virksomheder, foruden andre typer organisationer.
VIRKSOMHEDSSTRATEGI Udarbejdelse af markeds-, miljø- og konkurrenceanalyse; identifikation af trusler og muligheder for virksomheden, opbygning af fremtidsscenarier, udvikling af handlingspolitikker og strategiske ledelsessystemer, der er i stand til at overvåge resultaterne af de opnåede resultater.
MARKEDSFØRING Ledelse af brands og produkter, kundeservice, udvikling af PR-politikker og retningslinjer for erhvervskommunikation med markedet.
LOGISTIK Koordinering af interne processer til produktion og distribution af varer og tjenester, med det formål at maksimere kundetilfredsheden ved at reducere organisationens omkostninger.
MENNESKELIGE RESSOURCER Definition af rekruttering, udvælgelse, uddannelse, præstationsevalueringsprocesser og hovedsageligt implementering af politikker, retningslinjer og strategier i personaleledelse, der muliggør bidrag fra den enkelte og teamet til at nå virksomhedens mission.
INFORMATIONSSYSTEMER Optimering af informationsflow, udvikling og implementering af informationsteknologiprojekter ved brug af passende teknikker til erhvervsmiljøet. Databaseplanlægning og -styring og udvikling af informationsbehandlingsmetoder.