Bachelor i arkitektur
International University of Catalonia
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, Spanish,
Studieformat
På campus
Varighed
10 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 11.820 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduktion
UIC er forpligtet til at give sine studerende den bedste akademiske forberedelse på både det teoretiske og praktiske område og også at give dem de værktøjer, der er nødvendige for en vellykket adgang til arbejdsmarkedet.
For effektivt at nå disse mål har UIC udviklet en pædagogisk tilgang baseret på følgende værktøjer og metoder:
Personlig opmærksomhed
Individuel opmærksomhed rettes til vores studerende. Forholdet er maksimalt 20 studerende pr. Lektor.
Jobtilbud
Vi har en liste over nationale og internationale jobtilbud. Dette giver studerende mulighed for at få adgang til et job i enhver by i verden, der involverer professionelle Pathways i forlag, offentlig administration, kontorarbejde, reklame, rådgivning, industri osv.
International tilgang og undervisning i engelsk
Ved afslutningen af deres studier ved vores studerende, hvordan de skal forsvare deres projekter på engelsk og kommunikere med den passende terminologi og ordforråd i forbindelse med deres disciplin. Af denne grund undervises mange emner på engelsk fra 1. studieår, og vi inkluderer også engelsk for arkitektur som et emne i vores uddannelse.
Rådgivning og coaching*
Hver elev tildeles en akademisk rådgiver og en professionel coach*.
Arbejde på tværs og på forskellige niveauer
Et lille universitet som vores gør det muligt at undervise i emner på tværs eller på tværs, og de interagerer alle med hinanden. Studerende lærer også at arbejde på forskellige forskellige niveauer, fra territorial til konstruktion, inden for samme projekt.
Lodret værksted
Et intensivt projektværksted, der involverer teams af studerende fra andet til femte år.
Forum
Konferencerække med prestigefyldte nationale og internationale arkitekter.
Arkitektur stillet til samfundets tjeneste
ESARQ er den eneste arkitektskole i Spanien, der underviser i obligatoriske emner om samarbejde, bæredygtighed og tilgængelighed.
Avanceret teknologi
Vi afholder en workshop om, hvordan man laver skalamodeller og digital arkitektur, der er banebrydende i Spanien, vi giver eleverne en laserskæremaskine, en computer numerisk kontrolmaskine (CNC) og et hurtigt prototypeværktøj (3D Z Printer) for at lave volumetriske skala modeller.
Stole: links til virksomheder i denne sektor
Vi fornyer ved at tildele forskellige formandsposter og ved at gennemføre forskningsprojekter sponsoreret af prestigefyldte virksomheder som Acer, Capital Reig, Uralita, Saloni Ceràmica, Hispalyt, Fundación Adecco og Valentine.
*Coach: en professionel, der hjælper eleverne med at udvikle deres fulde potentiale både fra et personligt og et professionelt synspunkt.
Akademisk akkreditering
Uddannet fra UIC Architecture -programmet.
Arbejdsformidling
ESARQ-UIC har i øjeblikket forskellige arbejdsformidlingsaftaler med et stort antal faglige metoder og virksomheder i byggesektoren, i ind- og udland, villige til at tage imod studerende.
Inden du starter en praktikplads, er det vigtigt at kontrollere, at universitetet og den praksis- eller byggerelaterede virksomhed har underskrevet en "arbejdsformidlingsaftale".
Mål
Formålet med disse praktikophold er at anvende de teoretiske begreber, der er indlært på kurset i arkitektur i arkitektur og indlede den studerende i den virkelige professionelle verden, en oplevelse, der vil hjælpe, når det kommer til at komme ind på arbejdsmarkedet i fremtiden.
Operation
ESARQ-UIC inkluderer det obligatoriske emne for praktik i sin grad i arkitekturkursus som en del af studieplanen for femte klasse. Arbejdsformidling i professionel praksis eller i virksomheder i tilknytning til byggesektoren er seks ECT værd (svarende til 180 timers arbejde).
I betragtning af niveauet for praktisk indhold i kurset i arkitektur i arkitekturen er praktikperioden særlig vigtig, da det er, når eleverne står over for deres første erhvervserfaringer. Praktikpladser repræsenterer et yderligere uddannelsesværktøj med hensyn til viden og færdigheder, og de udføres efter aftale med kontoret eller virksomheden under tilsyn af universitetet og en repræsentant for kontoret eller virksomheden.
Disse praktikpladser er knyttet til alle uddannelsesfagene, da de alle er nødvendige for professionel praksis. Afhængigt af hvilket arbejdsområde den studerende vælger, vil nogle være mere relevante end andre.
Læreplan
10 semestre - 300 ECTS - 60 pladser Barcelona Campus
År 1
1. semester
- Rumlig og formel analyse
- Arkitektonisk tegning
- Kunst- og arkitekturhistorie
- Matematik
2. semester
- Fysik
- Computerbaseret design
- Introduktion til arkitektonisk konstruktion
- Design Studio
År 2
1. semester
- Arkitektonisk sammensætning I
- Design Studio I
- Bygningskonstruktion I
- Strukturel beregning I
- Kritisk tænkning I
- Engelsk I
- Vertikalt værksted I*
2. semester
- Arkitektonisk sammensætning II
- Urban Design I
- Design Studio II
- Bygningskonstruktion II
- Kritisk tænkning II
- Foros I*
År 3
1. semester
- Arkitekturens historie og teori III*
- Byplanlægning II*
- Bygningskonstruktion III*
- Design Studio III*
- Engelsk II Tilgængelighed*
- Vertikalt værksted II*
2. semester
- Arkitekturens historie og teori IV*
- Design Studio IV*
- Bygningskonstruktion IV*
- Strukturel beregning II*
- Bygningsmekanik og anlæg I*
- Etik*
- Foros II*
År 4
1. semester
- Byggeri V
- Design Studio V*
- Bygningsmekanik og anlæg II
- Samarbejde I
- Valgfag I
- Bæredygtighed I
- Arkitekturteori og -kritik
- Lodret værksted III*
2. semester
- Byggeri VI
- Byplanlægning III*
- Strukturel beregning III
- Design Studio VI*
- Samarbejde II
- Valgfag III
- Foros III*
År 5
1. semester
- Design Studio VII
- Bæredygtighed II
- Professionel etik
- Ledelse
- Valgfag II
- Valgfag IV
- Vertikalt værksted IV*
- Erfaring på arbejdspladsen
2. semester
- Design Studio VIII
- Byplanlægning IV
- Byggeri VII
- Foros IV*
- Afsluttende eksamensprojekt
Valgfag
- Keramisk stol*
- Teori og praksis inden for restaurering af arkitektonisk arv
- Llums BCN
- Forvaltning af webstedet
- Udformning af sunde offentlige rum
*Bilingviske fag: Engelsk-spansk.
Det lodrette værksted
Den vertikale workshop afholdes i den første uge af det akademiske år og er en energisk start på studierne efter sommerferien. Arkitektstuderende fra første til femte årgang er alle tilknyttet et blandet hold, der hver ledes af to højt anerkendte undervisere, og konkurrerer i en arkitektonisk opgave, der har til formål at gavne samfundet. I ugens løb bliver hele skolen omdannet til et laboratorium, hvor man undersøger et emne, som lederne af workshoppen har valgt.
Foros
Foros er et unikt emne og en kilde til stolthed for UIC Barcelona School of Architecture, der, som navnet antyder, er dedikeret til debat og refleksion over den moderne arkitektoniske virkelighed. Foros har til formål gennem konferencer med nationalt og internationalt anerkendte gæsteforelæsere at rejse spørgsmål og diskutere aktuelle emner samt at reflektere og debattere over spørgsmål af vital betydning for arkitekter. Emnet er rettet mod at kende, forstå, se, revurdere, overveje, eksperimentere med og komme tættere på arkitekturen.
Det afsluttende eksamensprojekt
Det afsluttende eksamensprojekt er den sidste fase i læringsprocessen for studerende på UIC Barcelona School of Architecture. Det afsluttende eksamensprojekt er obligatorisk for studerende på 5. år og omfatter skabelse og udvikling af et arkitektonisk projekt baseret på teknisk og konstruktiv innovation. Hvert år arbejder de studerende med et specifikt emne, der er aftalt i samarbejde med offentlige institutioner (Barcelona Metropolitan Area, Barcelonas byråd og den regionale regering i Catalonien). Formålet er at forsvare arkitektskolernes rolle i forbindelse med tænkning om byen og moderne landskaber og samtidig bygge på overførsel af viden i samfundet. Ud over den offentlige fremlæggelse af de afsluttende eksamensprojekter for et uafhængigt udvalg vil der også blive afholdt en storstilet udstilling i førende kulturelle og sociale centre i hele byen.
Indlæggelser
Studenterklæringer
Programresultat
Kompetencer. Kursets mål
Undervisnings- og læringsprocessen er baseret på erhvervelse af kompetencer:
Tværgående kompetencer
Kritisk tænkning, kreativitet, analytiske og syntetiske færdigheder, evne til at planlægge og organisere, gode beslutningsevner, ansvarlighed, observation, teamwork og lederskab, positive studiekompetencer, selvdisciplin og engagement.
Specifikke kompetencer
- Evnen til at skabe arkitektoniske projekter, der opfylder både de æstetiske og tekniske krav. Tilstrækkelig viden om arkitekturhistorie og -teori samt om kunst, teknologi og beslægtede samfundsvidenskabelige områder. Kendskab til billedkunst og den rolle, den spiller i arkitektoniske koncepter. Tilstrækkeligt kendskab til byplanlægning og anvendte planlægningsteknikker.
- Evnen til at opfatte og forstå forholdet mellem mennesker og bygninger, mellem bygninger og deres omgivelser, samt behovet for at forbinde bygninger med rummene omkring dem, afhængigt af behov og menneskelig skala. Evnen til at forstå arkitektfaget og dets funktion i samfundet, især med hensyn til at blive involveret i projekter, der tager hensyn til sociale faktorer.
- kendskab til forskningsmetoder og forberedelse af byggeprojekter. Kendskab til potentielle problemer i forbindelse med strukturel udformning, konstruktion og ingeniørarbejde i forbindelse med byggeprojekter.
- Tilstrækkeligt kendskab til fysiske problemer og forskellige teknologiske værktøjer samt til forskellige bygningers forskellige funktioner og til de måder, hvorpå de er udstyret med interne strukturer eller funktioner, der giver komfort og beskyttelse mod klimarelaterede faktorer. Evne til at planlægge for at opfylde kravene fra bygningens brugere på en måde, der respekterer de begrænsninger, som planlægningsbudgetter og bygningsreglementer pålægger.
- Tilstrækkeligt kendskab til de brancher, organisationer, regler og procedurer, der er relevante for iværksættelse af byggeprojekter og inddragelse af design i projektplanlægningen.
Der arbejdes med disse kompetencer gennem en række forskellige metoder: forelæsninger, problemløsning, forskningsprojekter, besøg på stedet, projektplanlægning samt gruppe- og individuel læring.
Deres tilegnelse evalueres ved hjælp af en række forskellige vurderingsværktøjer, der giver eleverne mulighed for at vise, at de mestrer kursusmaterialet. Det drejer sig bl.a. om objektive prøver, opgaver, projekter, porteføljer, dossierer, notater, selvevaluering og interviews.
Kompetencerne er fordelt på teoretisk undervisning, seminar-workshops, praktisk undervisning, ekstern arbejdserfaring, gruppe- og individuel vejledning samt gruppe- og individuelle projekter og undersøgelser.