Diplomingeniør
Kyoto University Of Advanced Science
Nøgleinformation
Campus placering
Kyoto, Japan
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
JPY 1.654.410 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* første år
Introduktion
Den helengelske uddannelse på KUAS' Tekniske Fakultet - måske den mest unikke af sin slags i verden
KUAS har et ingeniørprogram, der er tættere på fremstillingsindustrien end nogensinde før, i et land, der er globalt anerkendt for sin ingeniørmæssige opfindsomhed. Dette er det helt nye, helt engelske ingeniørfakultet fra Kyoto University Of Advanced Science (KUAS). Med et team af internationalt anerkendte fakultetsmedlemmer og aktive professionelle ingeniører blev afdelingen etableret i 2020. Med fokus på den teknologi, der vil være med til at forme vores fremtid - elektriske køretøjer, droner, robotter, AI-maskiner, motorrelaterede løsninger, strømgenereringssystemer, og meget mere - vi byder den næste generation af ingeniører velkommen til Kyoto. For at skabe state-of-the-art teknologi er det vigtigt at tilbyde state-of-the-art uddannelse. Med dette i tankerne har vi skabt et program, der har det øverste mål at give en uddannelse, der hjælper med at udstyre vores studerende med de umiddelbare færdigheder i den virkelige verden, der er nødvendige for bedst at fungere i den moderne ingeniørverden. Med speciale inden for mekanisk, elektrisk og mekatronikteknologi tilbyder vi en udefrakommende tilgang, der tager højde for de nuværende tendenser i industrien, hvilket giver vores studerende mulighed for at arbejde med rigtige ingeniører i Kyotos fuldgyldige fremstillingsindustri. Efter endt uddannelse er vores mål, at vores studerende får den smidigste overgang til at arbejde på verdenskendte virksomheder og institutioner i Japan og videre.
Mekanisk og elektrisk systemteknik
Mekanisk og elektrisk systemteknik beskæftiger sig med de intelligente teknologiplatforme, der er nødvendige for at løse globale udfordringer inden for områder som miljø, energieffektivitet, mobilitet, infrastruktur, bæredygtighed, befolkningsstyring, katastrofeforebyggelse og nødhjælp, fødevareproduktion og store energiproduktionssystemer. Det er også teknologien, der giver næring til innovation inden for områder som elektriske køretøjer, industrirobotter, droner, AI-drevet maskineri og motorrelaterede løsninger. I anerkendelse af denne mangfoldighed tilbyder KUAS en høj grad af fleksibilitet i akademisk specialisering, så de studerende kan blive udsat for en bred vifte af viden og ekspertise inden for de forskellige områder, der efterspørges af professionelt afbalancerede ingeniører. Vores kurser dækker emner som design, fremstilling, mekatronik, måling, kontrol, intelligente systemer og robotteknologi, materialer, ionik, elektromagnetik, aktuatorer, strøm- og energisystemer, mikroelektroniske teknologier og enheder, integrerede kredsløb og indlejrede systemer, signalanalyse, maskinlæring og kunstig intelligens.
En unik læseplan, der giver eleverne mulighed for at udfordre sig selv fra dag ét
Et vigtigt uddannelsesmål med KUAS' ingeniørprogram er at forbinde teori og praksis i applikationer fra den virkelige verden. Fra det første år tilbyder KUAS praktiske kurser som en væsentlig del af kurser på tværs af studieordningen. I løbet af deres fire års studier har de studerende mange muligheder for at udvikle deres færdigheder og lære at anvende dem effektivt i deres fremtidige professionelle karriere. Desuden kan eleverne vælge kurser med praktisk indhold, der appellerer til deres interesser, fra dynamiske mekaniske systemer (hvor en udfordring er at skabe en omvendt pendulrobot) til kurser med fokus på softwaresystemer (f.eks. give brugerne live feedback af opfanget information fra sensorer). Gennem disse kurser er eleverne i stand til selvstændigt at følge deres interesser og nysgerrighed, pleje og udvikle væsentlige ingeniørfærdigheder, der fører til praktiske, kreative løsninger.
Innovativ teambaseret læring - Capstone-programmet
Denne forbindelse, mellem at udvikle både grundlæggende viden og tankegangen til at anvende den viden kreativt, er til stede i hele læseplanen og kulminerer i vores innovative hovedstensprogram. Som et alternativ til et afsluttende forskningsprojekt engagerer KUAS-studerende sig "i marken" med problemer i den virkelige verden og tekniske spørgsmål foreslået af vores partnervirksomheder. Studerende samarbejder inden for små teams for at udtænke kreative løsninger på disse problemer ved at bruge den dybdegående viden og erfaring erhvervet gennem deres kursusforløb. Capstone-programmet giver derfor vores studerende en unik oplevelse og forståelse af de problemer, som den virkelige verden står over for i dag. For at forberede sig til denne udfordring deltager eleverne i et lignende pre-capstone-program i løbet af deres tredje år.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
1. år
Oversigt
Førsteårsstuderende tilegner sig viden og færdigheder, der er grundlæggende for deres uddannelse som moderne ingeniører. Kurser fokuserer på teori og praksis om matematik og fysik, der er grundlæggende for forskellige anvendelser introduceret i senere, mere specialiserede kurser. Vores tilgang til disse grundlæggende discipliner gør det muligt for eleverne at forstå, hvordan forskellige fænomener opstår, og hvordan man kan udtrykke dem matematisk. Disse kurser er suppleret med introduktioner til informationskompetence og informationsbehandling. Derudover begynder internationale studerende et intensivt japansk kursus, som vil hjælpe med at udstyre dem med den viden og de færdigheder, der er nødvendige for at nyde livet i Japan.
Kernekurser
- Semester 1: Teknisk fysik Ⅰ, beregning og lineær algebra Ⅰ Informationskompetence
- Semester 2: Teknisk fysik Ⅱ, regning og lineær algebra Ⅱ, algoritmisk tænkning og programmering med python, grundlæggende mekanik og introduktion til design
Andre kurser (for semestre 1 og 2) inkluderer japansk (både i skolesæsonen og i løbet af ferien), liberale kunst-valgfag og fysisk uddannelse.
2. år
Oversigt
Andetårsstuderende fortsætter deres udvikling af grundlæggende viden inden for disciplinerne matematik og informationsbehandling. Disse emner undervises i stigende grad med en tilgang, der knytter forbindelser til ingeniørverdenen. Praktiske komponenter integreres gradvist i kurserne, udfordrer elevernes evner og hjælper med at udvikle naturlig nysgerrighed og evner til problemløsning.
Desuden begynder studerende deres ingeniøruddannelse ved at tage mere specialiserede kurser, herunder materialemekanik, elektromagnetisk teori, motorteknik og praktiske værkstedsbaserede kurser. Japansk sprogundervisning for internationale studerende fortsætter også med sigte på et mere avanceret niveau med et praktisk ordforråd, der er nyttigt i en ingeniørmæssig sammenhæng.
Kernekurser
- Semester 3: Almindelige differentialligninger, Introduktion til C-programmering, Mekanik af materialer, Elektromagnetisk teori, Grundlæggende om elektriske motorer, Øvelse til maskinværkstedspraksis
- Semester 4: Vektorregning, Systemprogrammering med C, Maskindesign, Introduktion til mekanismer og mobile robotter, Klassisk styringsteknik, Introduktion til fysisk kemi, styringsprincipper for elektriske motorer, Halvlederteknik, Elektriske kredsløb, Mekatroniklaboratorium (Basic Robotics), Pre -Capstone-projekt 1
Andre kurser (for semestre 3 og 4) inkluderer japansk (både i skolesæsonen og i ferierne), valgfag i Liberal Arts og fysisk uddannelse.
Fra semester tre er studerende ikke forpligtet til at tage alle de kurser, der tilbydes hvert år. De kan vælge, hvilke kurser de vil tage ud fra deres interesser og de forudsætningskurser, de allerede har gennemført.
Fra semester fire begynder en anden væsentlig komponent af programmet Pre-Capstone Project 1. I dette projekt tackler små hold af studerende virkelige problemer under vejledning af professorer og ingeniører. Disse problemer foreslås af virksomheder primært fra teknologi- og ingeniørindustrien. Studerende fortsætter dette projekt i semester fem i Pre-Capstone Project 2.
3. år
Oversigt
Det tredje år går over broen til praktiske anvendelser.
Mens de fortsætter med at udvikle deres dybdegående matematiske viden, nyder eleverne et mere fleksibelt læseplan. De kan vælge kurser baseret på deres interesser, herunder kurser med fokus på mekatroniksystemer (hvor eleverne tackler problemer som at bygge en robot med omvendt pendul) og kurser med fokus på softwaresystemer (hvor eleverne lærer at skabe applikationer, der giver brugerne feedback baseret på information indhentet fra sensorer).
Kernekurser
- Semester 5: Fourieranalyse og partielle differentialligninger, digital signalbehandling, introduktion til produktionsteknik, introduktion til robotmanipulatorer, introduktion til videnskabelig måling, moderne kontrolteknik, introduktion til elektrokemi, kraftelektronikteknik, analoge elektroniske kredsløb, mekatroniklaboratorium (energi) , Pre-Capstone Project 2
- Semester 6: Kompleks analyse, sandsynlighed og statistik, introduktion til sensorer, digital kontrolteknik, introduktion til batteriteknik, aktuatorsystemer, elektrisk krafttransmission og distribution, logiske kredsløb, introduktion til kommunikationsteknik, mekatroniklaboratorium (avanceret robotteknologi), Capstone Project 1 eller Laboratorieprojekt 1.
Andre kurser (for semester 5) inkluderer Liberal Arts valgfag.
I Pre-Capstone Project 2 samarbejder eleverne i små teams for at løse virkelige problemer foreslået af vores industripartnere. I semester seks tager studerende, der planlægger at slutte sig til virksomheder efter endt uddannelse, Cap-Stone Project 1, hvor hold af studerende tackler real-world problemer på højere niveau foreslået af virksomheder. Studerende, der planlægger at fortsætte til Graduate School, tager Laboratory Project 1, hvor eleverne engagerer sig i et afgangsafhandlingsprojekt tildelt af deres vejleder.
4. år
Oversigt
Sidste års studerende koncentrerer sig om at styrke forbindelserne mellem den allerede erhvervede viden og den praktiske anvendelse af denne viden. Højdepunktet på det fjerde år er slutstensprogrammet.
I Cap-Stone Project 2 fortsætter eleverne med at samarbejde i små teams for at løse problemer fra den virkelige verden foreslået af vores industripartnere, der bygger på erfaringerne fra Pre-capstone-programmerne i det foregående år. Sammenlignet med Pre-capstone-programmerne er problemerne større i omfang, og studerende evalueres ud fra deres evne til at udtænke kreative løsninger uden hjælp fra deres vejledende professor.
I Laboratorieprojekt 2 fortsætter studerende, der planlægger at forfølge en akademisk karriere ved at gå ind på kandidatuddannelsen, med at arbejde i et KUAS-forskningslaboratorium.
Studerende er ikke forpligtet til at tage alle de udbudte kurser i år, og de kan vælge, hvilke de vil tage baseret på deres interesser og de forudsætningskurser, de allerede har gennemført.
Kernekurser
- Semester 7: Introduktion til intellektuel ejendomsret, elproduktion og transformation, introduktion til informations- og kommunikationsnetværk, Capstone Project 2 eller Laboratory Project 2
- 8. semester: specialfag valgfag
Andre kurser (for semester 8) inkluderer idræt.
Gradueringskrav
Bacheloruddannelsen på KUAS er en fireårig uddannelse.
For at opnå bacheloruddannelsen fra KUAS skal studerende være indskrevet på KUAS for en fireårig periode (otte hele semestres undervisning), opnå 128 point eller mere fra kurser bestående af mindst 30 point fra fællesfag og 98 point fra specialiserede emner, og fuldfør enten slutstensprojektet eller laboratorieprojektet (afhængigt af fremtidige karrieremål).
Fokusområder
Kandidatstuderende kan vælge et af de fire generelle fokusområder, der er anført nedenfor.
- Materialer
- Energi
- Information
- Systemteknik
Kandidatstuderende kan derefter vælge en specialisering, hvoraf nogle eksempler er anført nedenfor.
- MEMS
- Nanoteknologi
- Strømelektronik
- Power Semiconductors
- Elektroteknik
- Power elektroniske kredsløb
- Elektriske køretøjer
- Vedvarende energi
- Kontrolteknik
- Robotik
- Systemdesign / Systemteknik
- Maskiningeniør
- Meta-programmering
- Rekonfigurerbare systemer
- Indlejrede IOT-teknologier
- Computational Materials Science
- Batteriteknik
- Ionics
- Fjernmåling
- Drone miljømåling
- Kvantematerialevidenskab
- Matematik
- Kompleks Analyse
- Uorganisk materialekemi
- Nanomaterialer
- Keramik
- Informations- og kommunikationsteknik
- Statistisk fysik
- Solid mekanik
- Beregningsmekanik
- Maskinelæring
- Stemmegenkendelse
- Faststoffysik
- Superledningsevne
- Optoelektroniske enheder
- Dielektrik
- Holografi
- Funktionelle materialer
- Computer Vision
- Virtual reality
- Augmented Reality
- Pervasive Computing
- Wearable Computing
- Personlig informatik
- Digital sundhed
Programundervisning
Karrieremuligheder
Kandidatstuderende kan forvente høj efterspørgsel efter deres færdigheder i brancher som dem, der er anført nedenfor.
- Design produktion
- Robotik
- Måling og kontrol
- Energitransmission
- Ionics
- Aktuatorer
- Elektriske apparater