Bachelor i spiludvikling og digital animation (fælles studieprogram med Dongseo University, Sydkorea)
Mykolas Romeris University
Nøgleinformation
Campus placering
Vilnius, Litauen
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 3.836 / per year *
Ansøgningsfrist
26 Jul 2024
Tidligste startdato
01 Sep 2024
* $5600 om året ved Dongseo University, Sydkorea.
Introduktion
Målet med programmet er at forberede kvalificerede specialister inden for informatik, som vil være i stand til at tilpasse deres viden inden for spil, digital animation og audiovisuelle effektindustrier samt omfattende forståelse og anvendelse af viden relateret til digital indholdsproduktion ved at fremme iværksætteri og selvstændig virksomhed på dette område.
Indlæggelser
Læreplan
1. år
1 semester
Obligatoriske kursusenheder
- Samtidens matematik
- Psykologi
- Introduktion til digitalt indhold
- Databaser
- Fundamentals of Programming
2 semester
Obligatoriske kursusenheder
- Spil Design
- Spil matematik
- Datastrukturer og algoritmer
- Computer Graphic
- Fremmedsprog til specifikke formål (engelsk / fransk / tysk)
2. år
3 semester
Obligatoriske kursusenheder
- Grundlæggende skulptur
- Computernetværksarkitektur
- Objektorienteret design og programmering
- Grundlæggende figurtegning (præcisionstegning)
- Alternativt valgfrie kursusenheder
- Kunstig intelligens i spil
- Matt maleri
4 semester
Obligatoriske kursusenheder
- Filosofi
- Kinematografi og redigering
- 3D modellering
- 3D Maya Fundamentals
- Alternativt valgfrie kursusenheder
- Game Engine Architectures
- Game Scenario og Game Level Design
3. år
5 semester
Obligatoriske kursusenheder
- Obligatoriske studieenheder
- Valgfag 1
- Alternativt valgfag 1
- Creature Modeling & Texture Creation 1
- Programmeringsmetode
- Alternativt valgfag 2
- Character Animation Studio 1
- Computer grafik programmering
- Alternativt valgfag 3
- Kunstig intelligens programmering
- Miljømodellering og teksturskabelse 1
- Alternativt valgfrie kursusenheder 4
- Computer Networks
- Opsætning af væsen og miljø 1
6 semester
Obligatoriske kursusenheder
- Valgfag 2
- Alternativt valgfag 1
- Creature Modeling & Texture Creation 2
- 3D Game Programmering
- Alternativt valgfag 2
- Character Animation Studio 2
- Spilserver programmering
- Alternativt valgfag 3
- Miljømodellering og teksturskabelse 2
- Spilværktøj programmering
- Alternativt valgfrie kursusenheder 4
- Computerarkitektur
- Digital filmfremstilling
- Alternativt valgfag 5
- Sammensætning 1
- Operativsystemer
4. år
7 Semester
Obligatoriske kursusenheder
- Bacheloropgave. Del I
- Forskningsmetoder
- Alternativt valgfag 1
- Sammensætning 2
- Brug af Engine Game
- Alternativt valgfag 2
- Spilprojekt
- Belysning og rendering
8 semester
Obligatoriske kursusenheder
- Portefølje
- Bacheloropgave
- Sound Studio
Galleri
Programundervisning
Stipendier og finansiering
MRU søger at sikre, at alle vores studerende modtager uddannelse af høj kvalitet uanset deres økonomiske situation, derfor bedes du finde alle de tilgængelige stipendier til potentielle internationale studerende, der er anført nedenfor.
Bemærk:
- Alle de anførte stipendier finansieres enten af Litauens regering eller Mykolas Romeris University
- Der kan være yderligere finansiering fra studerendes oprindelseslande
- Alle EU-borgere kan søge om statsfinansierede studier
- Stipendier til nuværende internationale studerende er opført her
MRU Fritagelse for studieafgift for bacheloruddannelser
Hvem kan ansøge: ansøgere til bachelorstudier, der er statsborgere eller fastboende i Brasilien , Colombia, Argentina, Aserbajdsjan, Kasakhstan, Moldova, Georgien (Sakartvelo) og Paraguay.
Økonomiske bestemmelser: Stipendiet dækker det fulde studieafgift for hele perioden for bacheloruddannelsen* for studerende optaget i studieåret 2024/2025.
Kriterier: Fritagelsen for studieafgift vil blive givet til de bedste ansøgere i henhold til deres konkurrencekarakterer og andre akademiske præstationer.
*Undervisningsafgiftsfritagelsen vil blive annulleret, hvis en studerende har mindst én akademisk gæld.
Karrieremuligheder
Sådanne områder som computerspil, filmindustrien, reklame, kunst og design er måldomænerne for ansættelsesegnethed for kandidater fra Informatik og Digitalt indhold. Et af de væsentlige kendetegn ved den digitale indholdsindustri er dens globale karakter og ekstremt brede iværksætter- og selvstændige muligheder. Efter endt uddannelse vil bachelor være i stand til at konkurrere internationalt, da det digitale indholdsfelt – er meget dynamisk og baseret på principperne om netværkssamarbejde. På grund af det vil den kreative medarbejder i den digitale indholdsindustri være fleksibel og i stand til at arbejde med forskellige interesserede kursusenheder, mens de bruger globale informationsudvekslingskanaler. Desuden er det nødvendigt at fremhæve, at studerende, der er uddannet fra uddannelsen Informatik og Digitalt Indhold, vil være i stand til at arbejde i forskellige digitalt indholdsproduktionsselskaber - internationale computerspilstudier, designbureauer, filmstudier og alle erhvervsorganisationer, der er orienteret til skabelse af digital produktion ved brug af IKT .