
BA (CE) i marketing og nye medieteknologier
Vienna, Østrig
VARIGHED
3 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
15 Aug 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAFGIFTER
EUR 8.000 / per semester
STUDIEFORMAT
Blandet, På campus
Introduktion
Hvorfor skal du vælge marketing og nye medieteknologier?
Udbydes på engelsk, vores program giver et internationalt miljø, der beriger din læringsoplevelse. Vores fremsynede læseplan lægger vægt på digitale mediefærdigheder og nye teknologier og giver dig unik adgang til innovative værktøjer såsom WebLyzard Web Intelligence platformen og Storypact (AI-guidet tekstproduktion), der sikrer, at du er udstyret med de nødvendige færdigheder nu og i fremtiden.
I modsætning til traditionelle marketingprogrammer strækker vores læseplan sig ud over blot kommunikationsmarkedsføringspraksis til at inkludere moduler om forskellige aspekter af moderne markedsføring, herunder brandkommunikation, digital markedsføring, marketing på sociale medier, interaktiv historiefortælling, fordybende oplevelser (AR, XR, VR), generativ AI og bæredygtighed.
Gennem vores praktikmodel vil du engagere dig i projekter i den virkelige verden, få praktisk erfaring og brancherelevant indsigt, der forbereder dig til din fremtidige karriere.
Med vores efteruddannelsesbacheloruddannelser betyder din erhvervserfaring noget. Op til 90 ECTS-point kan tildeles baseret på din erhvervserfaring, eksisterende ekspertise og tidligere uddannelse, hvilket giver dig mulighed for at accelerere din vej til en BA (CE) i marketing og medieteknologier .
Programundervisning
Galleri
Læreplan
Første år
Semester 1 (32 ECTS) - Efterår
- Grundlæggende om økonomi og regnskab
- Marketing og forbrugeradfærd
- Matematik og statistik
- Sustainability Literacy for Business
- Nye medier og e-business-applikationer
Semester 2 (32 ECTS) - Forår
- Produkt- og brandledelse
- Grundlæggende om datalogi og programmering
- Etik i international ledelse
- Matematik og statistik II
- PR & Kommunikation
- Organisatorisk adfærd & CSR
Andet år
Semester 3 (30 ECTS) - Efterår
- Grundlaget for kunstig intelligens
- Tekstmining og medieanalyse
- Projektledelse
- Integreret markedskommunikation
- Visuel kommunikation og design
- Brugercentreret design: principper, metoder
4. semester (28 ECTS) - Forår
- Interkulturel kommunikation
- Cases og teknologi i interaktiv markedsføring
- Generativ AI
- Markeds- og forbrugerpsykologi
- Marketing Intelligence
- Introduktion til erhvervslov
Tredje år
Semester 5 (29 ECTS) - Efterår
- Immersive Media Production (VR/XR)
- Performance Marketing
- Praktikforberedende kursus
- Design lab digital
- Markedsundersøgelse og empirisk projekt
- Planlægning af markedsføring på sociale medier
Semester 6 (29 ECTS) - Forår
- Praktik (900 timer)