BA i kommunikationsvidenskab
Northern State University
Nøgleinformation
Campus placering
Aberdeen, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 28.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Aug 2024
* estimeret årlig total for internationale studerende; USD 17.677 - estimeret årlig samlet for beboere
Introduktion
Northerns kommunikationsstuderende lærer at forstå og praktisere kommunikation, udvikle indsigt i og evne til effektivt at udtrykke og lytte.
I dette kompakte, agile kommunikationsprogram hjælper vi dig med at skræddersy oplevelser og projekter til dine særlige behov og interesser.
Vores uddannelse i kommunikationsstudier forbereder dig også til professionelle skoler inden for jura, journalistik, public relations og organisatorisk kommunikation; eller kandidatstudier i talekommunikation, retorik, public relations, massemedier og andre.
Du kan også teste dine evner og skærpe dine konkurrenceevner på Northerns Tale- og Debathold, som placerer sig konkurrencedygtigt i statslige og regionale møder, og hvis medlemmer har kvalificeret sig til den nationale konkurrence.
Vægt på PR
PR-specialister læser, researcher, skriver og taler godt - de er gørere, der har en kreativ flair. NSU's Communication Studies program tilbyder fokus på public relations, hvilket åbner muligheder for dig, hvis du er interesseret i at forberede og dele information, der holder folk informeret.
Programresultat
- Studerende vil beskrive disciplinen og anvende dens teorier, perspektiver og begreber. (Tværfaglige færdigheder: Grundlæggende livslang læringsfærdigheder)
- Studerende vil engagere sig i kommunikationsundersøgelse. (Tværfaglige færdigheder: Forespørgsel og analyse)
- Eleverne vil skabe indflydelsesrige budskaber, der passer til publikum, formål og kontekst. (Tværfaglige færdigheder: borgerlig viden og engagement)
- Eleverne vil kritisk analysere budskaber. (Tværfaglige færdigheder: Kritisk og kreativ tænkning)
- Eleverne skal demonstrere evnen til at nå kommunikative mål (self-efficacy). (Tværfaglige færdigheder: Integrativ læring)
- Studerende vil anvende etiske kommunikationsprincipper og -praksis og omfavne forskelle. (Tværfaglige færdigheder: etisk ræsonnement)
Læreplan
Første år efterår
- IDL 190, Freshman Seminar 2
- MATH 114/L, College Algebra* 3-4
- HIST 122, Western Civilization II* 3
- ENGL 101, Sammensætning I 3
- SPCM 101, Fundamentals of Speech* 3
Første år forår
- SPCM 222, Argumentation og debat 3
- MUS 100, musikpåskønnelse* 3
- SOC 100, Introduktion til sociologi* 3
- PSYC 101, generel psykologi* 3
- ENGL 210, Introduktion til litteratur* 3
Andet år efterår
- SPCM 310, forretnings- og professionel tale** 3
- ENGL 201, Sammensætning II 3
- BIOL 211/L, Miljøbiologi* 3
- Indledende eller mellemsprog fremmedsprog 3-4
- Valgfag eller sidefag 3
Andet år forår
- SPCM 201, Interpersonel kommunikation 3
- SPCM 215, offentlige taler** 3
- GEOG 131/L, fysisk geografi* 4
- Valgfag eller sidefag 3
- Valgfag eller sidefag 3
Tredje år efterår
- SPCM 405, Teorier om kommunikation 3
- SPCM 223, massekommunikation*** 3
- Organisatorisk kommunikation** 3
- PHIL 100, Introduktion til filosofi* 3
- Valgfag eller sidefag 3
Tredje år forår
- SPCM 390, Seminar 3
- SPCM 470, Interkulturel kommunikation 3
- Valgfag eller sidefag 3
- Valgfag eller sidefag 3
- Valgfag eller sidefag 3
Fjerde år efterår
- SPCM 434, Small Group Communication 3
- SPCM 422, Persuasion 3
- Valgfag eller sidefag 3
- Valgfag eller sidefag 3
- Valgfag eller sidefag 3
Fjerde år forår
- SPCM 494, praktik 3
- SPCM 416, retorisk kritik 3
- SPCM 417, Politisk kommunikation** 3
- Valgfag eller sidefag 3
- Valgfag eller sidefag 3
*Opfylder et generelt uddannelseskrav. Andre kursusmuligheder kan være tilgængelige.
**Opfylder et stort krav. Andre kursusmuligheder kan være tilgængelige.
***Opfylder et generelt valgfag. Andre kursusmuligheder kan være tilgængelige.
Foreslåede dobbeltfag: Business Administration, engelsk, marketing, psykologi, sociologi.
Foreslåede mindreårige: Business, engelsk, marketing, psykologi, sociologi.