
BSc Arkitektur
Belfast, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
3 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
30 Jun 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAFGIFTER
GBP 25.300 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* for Nordirland, £ 9.250 for England, Skotland eller Wales, £ 21.400 for International
Introduktion
Professionelt akkrediteret af RIBA, ARB og LAM
Queen's University er som en del af Russell Group et af de bedste steder at studere Arkitektur i Storbritannien. I 2019's nationale studentundersøgelse af 62 arkitekturskoler blev vi placeret på 4. plads for den samlede tilfredshed. I Guardian Table 2019 over 55 arkitektskoler blev vi placeret på 4. plads for merværdi og (fælles) 6. for karriere efter seks måneder. I 2019 blev vi rangeret (fælles) 2. til Graduate Prospects og 8. Samlet i England af 55 skoler i Complete University Guide.
Støttet af en forskelligartet gruppe af akademisk personale og eksterne vejledere, der beskæftiger sig med international, prisvindende forskning og praksis, uddanner over 75 procent af vores studerende regelmæssigt en 1. klasse eller 2,1 grader. Alle studerende, hvoraf mange kommer uden for Nordirland, modtager en høj grad af personlig undervisning i en stærk studiekultur, hvor hver studerende har dedikeret personlig studieplads.
Vores etablerede omdømme genereret over 50 år betyder, at vores kandidater ofte placeres hos førende arbejdsgivere fra hele verden. Det er dem, der vil være ledere inden for deres felt, idet de kreativt genovervejer fortiden, nutiden og især det byggede miljøs fremtid.
Kunstportefølje:
Kandidater, der ikke har en acceptabel kunstkvalifikation, kan inviteres til et porteføljeinterview. Vejledning til ansøgere, der forbereder en kunstportefølje, kan findes på http://go.qub.ac.uk/k100portfolio
Arkitektur Grad Højdepunkter
Globale muligheder
- Erasmus studerendeudveksling
- IAESTE arbejdsplads
Professionelle akkrediteringer
- Dette er en Russell Group University Architecture Del 1 grad, der er akkrediteret af Royal Institute of British Architects (RIBA) og Architects Registration Board (ARB) i England samt Board of Architects Malaysia (LAM).
Industri Links
- Dronningens arkitektur har stærke forbindelser med en bred vifte af branchepartnere gennem undervisning og forskning på lokalt og globalt niveau. Studerende er undervist af praktiserende arkitekter såvel som erfarne lærde. De er udstyret med professionelle færdigheder, der forbereder dem både til praksis og ansøgningsprocessen. Vi er (fælles) 6. ud af 55 skoler til arkitektur for 'karriere efter seks måneder' i 2019 Guardian League-tabellen.
Karriereudvikling
- BSc Architecture har stærke forbindelser med RIBA, ARB, RSUA (Royal Society of Ulster Architects) og RIAI (Royal Institute of the Architects of Ireland). Praktiserende arkitekter tilslutter sig studievejledere ugentligt. Vi har også vores kandidater, der arbejder i international praksis i England og uden for. Gennem disse samarbejder er vores studerende godt placeret med hensyn til karriereudvikling.
Studieoplevelse
- Programmet tiltrækker lokale, nationale og internationale studerende; venskaber og arkitektoniske samarbejder varer langt ud over kurset. I Queen's etableres arkitekturstudiekultur og peer learning tidligt. Hver årgruppe har deres egen studieplads, og hver studerende får et skrivebord. Studerende nyder at bo i Nordirland med let adgang til Storbritannien, Europa og Amerika. De finder Belfast overkommelig og sikker, og de deltager i udendørs aktiviteter.
AlexandruPetre / Pixabay

Studieafgifter
Nordirland (NI) | £ 4.530 |
England, Skotland eller Wales (GB) | 9.250, - |
Andet (ikke-UK) EU * | TBC |
International | 21.400 £ |
Hvordan man ansøger
Ansøgning om optagelse på fuldtids bachelor- og sandwichkurser ved universitetet skal normalt indgives gennem universitets- og colleges optagelsestjeneste (UCAS).
Hvornår skal du anvende
UCAS vil behandle ansøgninger om indrejse i efteråret 2021 fra 1. september 2020.
Rådgivende afslutningsdato: 15. januar 2021 (18:00). Dette er fristen for 'lige overvejelse' for dette kursus.
Ansøgninger fra UK- og EU-studerende efter denne dato overvejes i praksis af Queen's for adgang til dette kursus i resten af ansøgningscyklussen (30. juni 2021) afhængig af tilgængeligheden af pladser.
Ansøgninger fra internationale (ikke-UK / EU) studerende overvejes normalt af Queen's for at komme ind på dette kursus indtil 30. juni 2021. Hvis du ansøger om 2021 tilmelding efter denne frist, vil du automatisk blive optaget i Clearing.
Ansøgere opfordres til at ansøge så tidligt som det er i overensstemmelse med at have foretaget et omhyggeligt og overvejet valg af institutioner og kurser.
Institutionskodenavnet for Queen's er QBELF, og institutionskoden er Q75.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Hvordan finansierer jeg min undersøgelse?
Der er forskellige undervisningsgebyrer og ordninger for økonomisk støtte til studerende for studerende fra Nordirland, England, Skotland og Wales (Storbritannien) og dem fra resten af EU.
Stipendier
Hvert år tilbyder vi en række stipendier og priser til nye studerende.
Internationale Stipendier
Læreplan
Kursusstruktur
Introduktion
'Kreativitet med formål' er grundlaget for Arkitektur hos Queen's.
Studerende udforsker design i et studiemiljø, kontekstualiseret af kurser i historie/teori, teknologi/miljø og professionel praksis. Kurset er modulopbygget, hvilket giver eleverne mulighed for at lære og udvikle deres færdigheder gennem en bred vifte af emner, som vokser i kompleksitet gennem trin 1, 2 og 3 af graden. Emnerne omfatter:
Historie og teori for arkitektur
Studerende introduceres til arkitekturens historiske og teoretiske baggrunde ved at udforske centrale bygninger og rum samt væsentlige principper, tekster og tænkere. Arkitektoniske og kulturelle teorier, produceret af både arkitekter og teoretikere, introduceres og udforskes. Studerende får også en platform for udvikling af færdigheder, herunder forskningsmetoder, essayskrivning og kritisk tænkning.
Arkitektonisk design og kommunikation
Studerende lærer om arkitektonisk design og repræsentation gennem designbaserede projekter, som varierer i skala og kompleksitet, efterhånden som kurset skrider frem. Den urbane fysiske kontekst og den kritiske tænkningsproces i forhold til det byggede miljø og design udforskes. Eleverne lærer også om strukturer og materialitet og vigtigheden af arkitektonisk kommunikation ved hjælp af blandede grafiske medier. Forskning i arkitektoniske præcedenser og præsentation af analytiske undersøgelser både verbalt og i form af modeller og tegninger er nøgletræk.
Teknologi og miljø
Studerende lærer principperne for bygningsteknologi, herunder strukturel adfærd, bygningskonstruktion og materialer, inden for rammerne af byggeprocessen, bæredygtighed og brugen af beskrivende og ydeevnespecifikationer. Emnet beskæftiger sig også med bygningers miljømæssige ydeevne og brugen af passive designstrategier, hvor naturligt lys, varme og ventilation bruges til at informere om bygningers design, deres former og struktur.
Studerende har fire moduler, de skal bestå hvert år, og gradsresultatet er kumulativt med henholdsvis 10, 30 og 60 procent for trin 1, 2 og 3.
Arkitektur sidder i School of Natural and Built Environment, med planlægning, geografi, arkæologi og civilingeniør. Dette giver arkitektstuderende mulighed for at samarbejde med studerende på disse discipliner om design- eller teknologiprojekter.
Scene 1
Fase 1 fokuserer på vores tro på, at vores studerende har gavn af en glidende overgang til universitetet, og derfor støtter vi stærkt studerende i at lære at tegne arkitektonisk, lave modeller og begynde processen med at danne og kommunikere holdninger til arkitektur.
Trin 1-moduler er beskrevet nedenfor:
- Teknologi og miljø 1
- Arkitekturens historie og teori 1
- Arkitektonisk design og kommunikation 1 (i)
- Arkitektonisk design og kommunikation 1 (ii)
Trin 2
Fase 2 fungerer som et laboratorium til at teste kreative og kritiske ideer og skabelsesprocessen. Vi fortsætter med at støtte studerende med at øge niveauet af selvtillid og uafhængighed gennem udvikling af mere komplekse arkitektoniske færdigheder og forståelse af teknologi.
Trin 2 moduler er beskrevet nedenfor:
- Teknologi og miljø 2
- Arkitekturens historie og teori 2
- Arkitektonisk design og kommunikation 2 (i)
- Arkitektonisk design og kommunikation 2 (ii)
Trin 3
Studerende på denne scene er både spekulative tænkere og dygtige designere, der er i stand til at levere detaljerede, løste forslag. De fungerer uafhængigt og trækker på tidligere læring og personlige interesser. I dette sidste år overvejer de de mange mulige karriereveje, der er præsenteret for dem i løbet af deres studier.
Trin 3-moduler er beskrevet nedenfor:
- Teknologi og miljø 3
- Arkitekturens historie og teori 3
- Arkitektonisk design og kommunikation 3 (i)
- Arkitektonisk design og kommunikation 3 (ii)
Læring og undervisning
BSc-arkitekturuddannelsen vedtager en årsstruktur, hvor hvert år (eller 'stadie') vedtager både arkitektoniske og undervisnings-/læringsmål. Tegnestuen er et godt ressourcemæssigt fokus på programmet, hvor hver studerende har over tyve timers kontakttid hver uge i begge de tolv-ugers undervisningssemestre. Mens arkitektur forstås som en intellektuel disciplin, er den også stærkt afhængig af en række færdigheder, hvoraf de mest oplagte er tegning, modelfremstilling, skriftlige og verbale kommunikationsevner og design. Omkring disse centrale repræsentationsevner sidder andre færdigheder såsom tidsstyring og kritisk refleksion. Dette program tiltrækker akademisk dygtige studerende, men typisk overstiger deres intellektuelle evner deres færdigheder. Personalet har investeret kraftigt i første års færdighedsbaseret undervisning for at øge elevernes kompetencer inden for områder som teknisk tegning, modelfremstilling og skrivning, samtidig med at de har styrket elevernes eget ansvar for at udvikle deres færdigheder gennem selvstyret læring.
- Yderligere Information
Vi understreger over for eleverne, at meget af deres læring og færdighedsudvikling sker uden for de formaliserede områder af kurset. Vi bruger metaforen om isbjerget i forhold til læring -- det lille synlige afsnit over vandlinjen er kontaktundervisningstid med personalet, mens det meget større afsnit under vandlinjen er en elevs egen selvledede læringstid. Vi opfordrer også studerende til at lære uden for formelle undervisningsmiljøer, herunder eksterne forelæsninger og udstillinger og serviceprojekter samt internationale studiebesøg, der finder sted hvert år.
Vi har adskillige akademiske priser og priser, hvoraf mange er finansieret gennem truster og industrisponsorer. Den støtte og vejledning, vi giver studerende, bidrager ofte til, at de modtager andre eksterne legater, legater og priser. Næsten alle vores 300 studerende er medlemmer af studenterforeningen - ArcSoc, som er meget aktiv med at arrangere sociale arrangementer og et aftengæsteforelæsningsprogram. Vores studerende placeres jævnligt i nationale og internationale konkurrencer og prisprogrammer. - Scene 1
Fase 1 fokuserer på at bringe studerende ind på universitetsniveau, og kombinere udviklingen af færdigheder med selvrefleksion. Studerende i trin 1 begynder at forstå vigtigheden og ansvaret for at øve færdigheder: grafisk, design, skriftligt, mundtligt, tænkning, selvevaluering, gruppearbejde. Ud over denne overgang og tilegnelse af færdigheder fokuserer trin 1 på det arkitektoniske spørgsmål om kontekst i al dens kompleksitet, og hvordan det påvirker program, materialitet og form. Vores studerende er meget komplementære om det fælles en-uges designstudie "Public CoLab"-projekt, der bringer trin 1 og første års masterstuderende (del 2) sammen for at samarbejde med eksterne eksperter og kunder for at arbejde på et offentligt projekt. - Etape 2
Fase 2 fokuserer på udviklingen, af hver elev, af personlige, holistiske og levedygtige designfærdigheder. Studerende opmuntres til at udvikle modenhed i at analysere designproblemer og i at udvide deres forståelse af forholdet mellem arkitektur, teknologi, konstruktion, teori, historie og den bredere sociale kontekst. Med udgangspunkt i de færdigheder og applikationer, der blev lært i trin 1, undersøger de studerende byboliger i semester 1. Ved at kombinere boliger med hensynet til kontekst og integration af teknologi opfordres de studerende til at tilpasse designprocessen til at afspejle deres egne individuelle interesser og bekymringer i arkitekturen. Dette følges gennem de fælles vertikale studier, der bringer trin 2 og 3 studerende sammen for at arbejde i temastudier i 2. semester. - Etape 3
Trin 3 anerkendes både som et slutpunkt for bachelorstudier og som begyndelsen på en studerendes fremtidige udvikling. Trin 3 beder eleverne om at levere afsluttede, løste forslag, der trækker på al deres læring gennem hele kurset. Studerende opfordres til at fremme deres egne personlige undersøgelsesområder som forberedelse til professionelt liv og videre læring. Fokus i fase 3 er på mere komplekse sammenhænge og dagsordener for arkitektur i byen. Semester 1-projekter er normalt baseret i en europæisk by og beriget med en ugelang studietur. Semester 2 er fælles med trin 2 i de vertikale studier. Temaerne for disse små atelierer spænder fra landskab til social kontekst og fra tradition til billedkunst.
Vurdering
Bedømmelse finder sted gennem 100% kurser inden for arkitektur. Der er ingen undersøgelser.
- Specifikke vurderingsmetoder vælges, så de passer til læringsudbyttet for hvert modul, og karakteren og balancen i vurderingen er beskrevet i modulvejledningen.
- I studiobaserede moduler er opgaverne hovedsageligt arkitektoniske designprojekter, og mærkerne, der er tildelt projekterne, er nogenlunde proportionale med den tid, der er afsat til hvert projekt, selvom individuelt arbejde normalt vægtes mere generelt end gruppearbejde. Projekterne udarbejdes i en designportefølje ved slutningen af semesteret.
- Forelæsningsbaserede moduler strækker sig over hele året og vurderes også gennem kurser. I arkitekturens historie og teori er hovedopgaven essayskrivning. Der er også mindre komponenter såsom læsediskussioner, seminarpræsentationer og teoribaserede designopgaver. Værket er samlet i en skriveportfolio ved årets udgang. I Teknologi og Miljø kræver opgaver forskning, analyse og/eller design, og de er relateret til studerendes designprojekter i studiet. Præcedensundersøgelser er også almindelige.
- Feedback, både mundtlig og skriftlig, er en hoveddel af læring og vurdering i arkitektur. Studerende får feedback relateret til deres kurser i løbet af året i form af tutorials, anmeldelser og feedbackark. Peer-review opfordres også.
Feedback
Efterhånden som studerende skrider frem gennem deres kursus på Queen's, vil de modtage generel og specifik feedback om deres arbejde fra en række forskellige kilder, herunder undervisere, modulkoordinatorer, praktikvejledere, personlige vejledere, studierådgivere og kammerater. Universitetsstuderende forventes at engagere sig i reflekterende praksis og bruge denne tilgang til at forbedre kvaliteten af deres arbejde. Feedback kan gives i en række forskellige former, herunder:
- Feedback leveret via formelle skriftlige kommentarer, vejledende karakterer og karakterer vedrørende arbejde, som du som person eller som en del af en gruppe har sendt.
- Verbal feedback. Dette foregår normalt i studiet som design- og teknologitutorials.
- Online eller e-mailet kommentar.
- Generelle kommentarer eller spørgsmål og svarmuligheder i begyndelsen eller slutningen af et foredrag, seminar eller en tutorial.
- Rådgivning til forudgående indsendelse om de standarder, du skal sigte mod og almindelige faldgruber at undgå. I nogle tilfælde kan dette muligvis leveres i form af eksemplearbejde, som du kan gennemgå på din egen tid.
- Feedback og resultater fra praktiske klasser
- Kommentar og vejledning leveret af personale fra specialiserede supporttjenester såsom Karriere, Anvendelighed og Færdigheder eller Læringsudviklingsservicen.
- Når du har gennemgået din feedback, opfordres du til at identificere og implementere yderligere forbedringer af kvaliteten af dit arbejde.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Denne første grad i arkitektur (RIBA/ARB del 1) fører til de postgraduate del 2 og 3 programmer, som kan tages på vores institution eller andre steder. Mange af vores kandidater vender tilbage til vores Master of Architecture-program.
Vores kandidater kan findes involveret i en overraskende bred vifte af aktiviteter. Mange fortsætter med at arbejde i private arkitektoniske praksisser, der varierer i størrelse fra to eller tre personer til et personale på over 100, og yder en almen praksisservice til private og institutionelle kunder, designer individuelle huse, sociale boliger, kommercielle udviklinger, civile bygninger, koncertsale, teatre og gallerier. Mange opgaver vindes gennem arkitektkonkurrencer.
Selvom det primært er tænkt som en første grad for dem, der ønsker at gennemføre postgraduate studier og blive fagligt kvalificerede arkitekter, tilbyder kurset en bred almen uddannelse i design, visuel påskønnelse og problemløsning, som er værdifuld i sig selv.
Selvom en meget højere andel af vores kandidater udvikler sig til at blive registrerede arkitekter, diversificerer et vist antal af vores kandidater og bevæger sig udad i relaterede karrierer og roller. De kan arbejde med scenografi, byplanlægning eller boligpolitik, bevarelse af historiske bygninger, interiør, møbeldesign eller specialiseret bygningsfysik såsom akustik. De kan yde teknisk bistand til frivillige og lokale grupper, der tackler vanskelige sociale og økonomiske problemer. Vores kandidater arbejder i mange forskellige dele af verden, får deres arbejde offentliggjort og modtager priser.
Beskæftigelse efter kurset
(Fælles) 6. for "karriere efter seks måneder" af 55 britisk-baserede arkitekturskoler i 2019 Guardian League Table
Alumni succes
Queen's Architecture Graduate og lektor Alan Jones valgt til RIBA-præsident 2019-21.
Internationale vidnesbyrd
Board of Architects Malaysia akkreditering.
Professionelle muligheder
RIBA-priser og konkurrencer
Grad plus pris for undervisningsfærdigheder
Ud over din uddannelse kan du på Queen's få mulighed for at få bredere livs-, akademiske og beskæftigelsesmæssige kompetencer. For eksempel anbringelser, frivilligt arbejde, klubber, foreninger, sport og meget mere. Så ikke kun dimitterer du med en grad, der er anerkendt af et verdensførende universitet, du vil have praktisk national og international erfaring plus en bredere eksponering for livet generelt. Vi kalder dette Grad Plus. Det er det, der gør at studere på Queen's University Belfast til noget særligt.