BSc i regnskabsføring
Belfast, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
3 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
GBP 18.800 / per year
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Regnskab handler om levering af beslutningsnyttig økonomisk information til både interne og eksterne organisatoriske interessenter gennem regnskaber og budgettering. Denne grad er designet til studerende, der har til hensigt at gå ind i revisorfaget og indeholder som sådan et betydeligt praktisk indhold, såvel som væsentlige teori- og kritiske tænkningsfærdigheder, inden for de forskellige specialiseringer af finansielt regnskab, ledelsesregnskab, revision, beskatning og finans. I løbet af dine studier vil du også have mulighed for at udvikle interpersonelle færdigheder, herunder kommunikation, ledelse og teamarbejde, for at lede mennesker og styre forandringer i organisationer.
Højdepunkter i regnskabsuddannelsen
Accounting and Finance at Queen's er konsekvent rangeret i top 10 i Storbritannien af Times og Sunday Times Good University Guide.
Professionelle akkrediteringer
- Under forudsætning af tilfredsstillende akademiske præstationer vil du få automatiske dispensationer fra nogle professionelle chartrede eksamener efter afslutningen af kurset. Regnskabsgraden er akkrediteret af Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Chartered Institute of Management Accountants (CIMA), Chartered Accountants Ireland (CAI), Chartered Institute of Public Finance and Accountancy (CIPFA), Association of International Accountants ( AIA) og Institute of Chartered Accountants England and Wales (ICAEW).
Industri Links
- Der lægges vægt på at hjælpe studerende med at forbedre deres færdigheder til beskæftigelse. Regnskabsstuderende deltager i skræddersyede workshops om beskæftigelsesegnethed og færdigheder og forretningssimuleringsspil, hvor repræsentanter fra revisionsfirmaer og faglige organer giver de studerende information om praktikophold og kandidatmuligheder.
Internationalt anerkendte eksperter
- Du vil blive undervist af førende akademikere, der er godt forbundet med industrien og revisorfaget og i stand til at kombinere banebrydende teori med praksis i den virkelige verden. De bringer erfaringerne fra deres seneste forskning ind i klasseværelset, hvilket giver dig adgang til kritisk forretningstænkning og moderne eksempler og scenarier fra den virkelige verden.
Studieoplevelse
- Accounting and Finance at Queen's er rangeret som nummer 6 i Storbritannien i Times og Sunday Times Good University Guide 2022.
- Størstedelen af regnskabsmodulerne har præmier, som er sponsoreret af arbejdsgivere eller faglige organisationer. Studerende kan også ansøge om at deltage i Business and Finance Study Tour, som giver deltagerne mulighed for at møde ledende medarbejdere fra førende finansielle institutioner.
- Studerende på kurset vil få mulighed for at udvikle deres økonomiske modellering og dataanalytiske færdigheder.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Hvordan finansierer jeg min undersøgelse?
Der er forskellige studieafgifter og ordninger for økonomisk støtte til studerende for studerende fra Nordirland, England, Skotland og Wales (Storbritannien) og dem fra resten af EU.
Stipendier
Hvert år tilbyder vi en række stipendier og priser til nye studerende.
Internationale Stipendier
Læreplan
Kursusstruktur
Kursusindhold
Single Honours Accounting-graden omfatter obligatoriske moduler sammen med valgfrie moduler, der er tilgængelige på skolen.
År 1
I det første år vil du få en solid forståelse af de vigtigste grundlæggende principper for økonomi- og ledelsesregnskab. Du vil opdage, hvordan disse kerneforretningsbegreber krydser økonomi, kvantitative metoder, jura og regnskabsinformationssystemer.
- Indledende regnskabsføring
- Indledende ledelsesregnskab
- Regnskabsinformationssystemer
- Introduktion til juridiske studier og grundlæggende aftaleret
- Økonomi, samfund og offentlig politik 1
- Kvantitative metoder
År 2
På dit andet år vil du kombinere teori og praksis, når du begynder at bygge videre på din forståelse af de grundlæggende principper for regnskab og økonomi.
- Regnskab
- Ledelsesregnskab
- Økonomisk beslutningstagning
- Finansmarkedsteori
- Ledelsesadfærd
År 2 valgfri moduler
- Regnskabspraksis
- Dataanalyse og optimering
- Finansiel Modellering
År 3
På dit tredje år vil du videreudvikle dine problemløsning, kritiske tænkning og dataanalytiske evner og få en grundig forståelse af, hvordan regnskab har indflydelse på mennesker, organisationer og samfund.
- Avanceret regnskabsføring
- Advanced Management Accounting
- Revision og ansvarlighed
- Lov om erhvervsorganisationer
- Beskatning
År 3 valgfrie moduler
- Problemer inden for almennyttig og offentligt regnskab
- Supply Chain Management
- Forretnings etik
Bemærk: studerende, der afslutter regnskab med enten fransk eller spansk, gennemfører fire regnskabsbaserede moduler hvert år (angivet med en ) og gennemfører et år langt sprogmodul.
Læring og undervisning
Queen's Management School er en af de største skoler på universitetet med mere end 1800 fuldtidsstuderende og 300 plus postgraduate studerende. Skolen har leveret højkvalitetsprogrammer i mere end 40 år og var en af de første skoler i Storbritannien, der introducerede bacheloruddannelse i ledelse. Siden da har QMS udviklet og forbedret sin undervisningsportefølje for både lokale og internationale studerende og kan prale af studerende fra mere end 20 forskellige nationaliteter.
I de senere år har skolen nydt godt af betydelige investeringer, der har resulteret i mange nye akademiske udnævnelser og avancerede faciliteter, herunder computerundervisningslaboratorier med specialiseret software og et handelsrum i Riddel Hall. Derudover rummer det nye McClay Library et fremragende udvalg af ledelsestekster og relaterede tekster, og der er omfattende it-faciliteter på hele campus.
Hos Queen's sigter vi efter at levere et læringsmiljø af høj kvalitet, der integrerer intellektuel nysgerrighed, innovation og bedste praksis inden for læring, undervisning og elevstøtte for at gøre det muligt for studerende at opnå deres fulde akademiske potentiale. I tråd med dette er et af QMS' primære mål at levere innovative lærings- og undervisningsprogrammer, der giver eleverne kompetencer og færdigheder til at yde et positivt bidrag til erhvervslivet, det økonomiske og det civile liv.
På BSc Accounting-programmet opnår vi disse mål ved at tilbyde en række læringsmiljøer, som gør det muligt for vores studerende at engagere sig med fageksperter, både akademisk personale og gæstetalere i branchen, udvikle færdigheder og egenskaber og perspektiver, der vil ruste dem til livet og arbejde i en global samfundet og gøre brug af innovative teknologier og et bibliotek i verdensklasse, der fremmer deres udvikling som selvstændige, livslange lærende. Eksempler på mulighederne for læring på denne uddannelse er:
- Studievejleder
At hjælpe med valg af moduler i begyndelsen af hvert akademisk år. - Computer-baseret praksis
Disse giver eleverne mulighed for at udvikle tekniske færdigheder og anvende teoretiske principper til virkelige eller praktiske sammenhænge. For eksempel indeholder et af de obligatoriske niveau 1 moduler, ACC 1004 Accounting Information Systems, en ugentlig Sage software praktisk. - E-læringsteknologier
Information i forbindelse med forelæsninger og opgaver kommunikeres ofte via et virtuelt læringsmiljø (VLE) kaldet Queen's Online. En række e-læringsoplevelser er også indlejret i uddannelsen gennem brug af for eksempel interaktive støttematerialer, podcasts og webbaserede læringsaktiviteter. - Induktion
Formaliseret introduktion for alle bachelorstuderende. For trin 1-studerende omfatter dette flere halvdagssessioner ugen før uddannelsen begynder, så de studerende kan blive fortrolige med campus og uddannelsen. Under niveau 1 er der en række opfølgningssessioner i løbet af året. Emner som akademisk skrivning, referencer, plagiat, kommunikationsevner, eksamensforberedelse og effektiv styring af tid er alle dækket i disse praktiske sessioner. - Forelæsninger
Disse introducerer grundlæggende information om nye emner som udgangspunkt for yderligere selvstyret privatstudie/læsning. Efterhånden som modulet skrider frem, bliver denne information mere kompleks. Forelæsninger, som normalt afholdes i store grupper til alle årskullets kammerater, giver også mulighed for at stille spørgsmål og søge afklaring på centrale emner samt få feedback og råd om vurderinger. Yderligere foredrag afholdes også af arbejdsgiverrepræsentanter og personale fra en række revisionsfirmaer og er involveret i afholdelse af regnskabsworkshops. Ud over det akademiske indhold af forelæsningerne og workshoppene, gør dette det muligt for arbejdsgivere at formidle deres værdifulde erfaring til QMS Accounting-studerende, introducerer vigtige lokale arbejdsgivere til vores regnskabsstuderende og giver vores regnskabsstuderende mulighed for at møde og engagere sig med potentielle fremtidige arbejdsgivere. - Peer Mentorordning
Hvorved studerende på andet og tredje år af deres uddannelse frivilligt er mentor for trin 1-studerende. Ved at udvikle programmet selv, med støtte fra akademisk personale i QMS, organiserer mentorerne uformelle møder, regelmæssig kontakt og en række arrangementer lige fra arrangementer af typen isbryder til arbejdsgiverledede sessioner med trin 1-eleverne. - Personlig udviklingsplanlægning
At opmuntre eleverne til at engagere sig i selvstændig læring. - Selvstyret undersøgelse
Dette er en væsentlig del af livet som dronningelev, når der udføres vigtig privat læsning, engagement med e-læringsressourcer, refleksion over tilbagemeldinger til dato og opgaveforskning og forberedelsesarbejde. - Seminarer/tutorials
En væsentlig del af undervisningen gennemføres i små grupper (typisk 15-20 elever). Disse sessioner er designet til at udforske mere dybdegående informationen, der er blevet præsenteret i forelæsningerne. Dette giver eleverne mulighed for at engagere sig tæt med akademisk personale, der har specialistviden om emnet, at stille spørgsmål til dem og vurdere deres egne fremskridt og forståelse med støtte fra deres jævnaldrende. I løbet af disse klasser forventes eleverne at præsentere deres arbejde for akademisk personale og deres jævnaldrende. - Studenterstøttesystemer
QMS har et aktivt og koordineret elevstøttesystem til at hjælpe studerende med at foretage overgangen fra skole til universitet. - Arbejdspladser
Bacheloruddannelsen i regnskabsføring har ikke et obligatorisk praktikår. Skolen støtter dog aktivt enhver studerende, der ønsker at benytte et valgfrit praktikår, normalt mellem andet og sidste år af uddannelsen. Skolen har et dedikeret placeringskontor, som gør det lettere for eleverne at finde og sikre passende praktikpladser/placeringer, som vil øge deres klasseværelsesbaserede læringsoplevelse. Derudover opfordrer skolen eleverne til at søge andre arbejdsbaserede og/eller uddannelsesrelaterede erfaringer, uanset om det er gennem sommerpraktikprogrammet (et 3-4 måneders praktikophold i en lokal organisation, der arbejder på et meget specifikt projekt), Erasmus-programmer med andre europæiske universiteter eller studerer i udlandet på universiteter, som skolen og/eller universitetet har et eksisterende forhold til.
Vurdering
Den måde, hvorpå eleverne vurderes, vil variere afhængigt af læringsmålene for hvert modul. Detaljer om, hvordan hvert modul vurderes, er vist i moduloversigterne, som gives til alle studerende under deres første års introduktion. Regnskabsmoduler vurderes typisk ved en kombination af løbende evaluering og en afsluttende skriftlig uset eksamen. Løbende vurdering består af:
- Elevtutorial-portefølje
Dette indebærer afslutning og aflevering af workshopøvelser på ugentlig og individuel elevbasis. Disse indsamles i værkstederne fra studerende hver uge og bedømmes, hvor den tildelte karakter bidrager til det løbende bedømmelseselement i modulkarakteren. Den tildelte karakter afspejler aktualitet, præsentation, nøjagtighed og fuldstændighed af det påkrævede arbejde. I overensstemmelse med arbejdsgiverfeedback skal de studerende også forberede og lave en lille gruppepræsentation om en forudbestemt casestudietype eller diskussionsbaseret emne. Derudover skal de studerende indsende et resumé på 100 ord om den regnskabsmæssige betydning af hvert af præsentationsvejledningens emner. Gruppevejledningens præsentation og resuméer bedømmes, hvor den tildelte karakter bidrager til det løbende bedømmelseselement i modulkarakteren. - Lille gruppe projekt/præsentationer
Dette indebærer gennemførelsen af et lille gruppeprojekt/præsentation (tre/fire studerende pr. gruppe), som bedømmes og bidrager til det løbende bedømmelseselement i modulkarakteren.
Feedback
Efterhånden som studerende skrider frem gennem deres kursus på Queen's, vil de modtage generel og specifik feedback om deres arbejde fra en række forskellige kilder, herunder undervisere, modulkoordinatorer, praktikvejledere, personlige vejledere, studievejledere og jævnaldrende. Universitetsstuderende forventes at engagere sig i reflekterende praksis og bruge denne tilgang til at forbedre kvaliteten af deres arbejde. Feedback kan gives i en række forskellige former, herunder:
- Feedback givet via formelle skriftlige kommentarer og mærker, der vedrører arbejde, som du som person eller som en del af en gruppe har afgivet.
- Ansigt til ansigt kommentar. Dette kan omfatte lejligheder, hvor du gør brug af undervisernes annoncerede "kontortid" til at hjælpe dig med at løse en specifik forespørgsel.
- Placering arbejdsgiver kommentarer eller referencer.
- Kommentarer online eller via e-mail.
- Generelle kommentarer eller spørgsmål og svarmuligheder ved afslutningen af et foredrag, seminar eller tutorial.
- Rådgivning til forudgående indsendelse om de standarder, du skal sigte mod og almindelige faldgruber at undgå. I nogle tilfælde kan dette leveres i form af modelbesvarelser eller eksempler, som du kan gennemgå på din egen tid.
- Feedback og resultater fra praktiske klasser.
- Kommentar og vejledning leveret af personale fra specialiserede supporttjenester såsom Karriere, Anvendelighed og Færdigheder eller Læringsudviklingsservicen.
- Når du har gennemgået din feedback, opfordres du til at identificere og implementere yderligere forbedringer af kvaliteten af dit arbejde.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Studerende, der ønsker at studere regnskab, skal kunne lide at arbejde med mennesker og være trygge ved at arbejde med tal. Størstedelen af vores studerende er i beskæftigelse og/eller på videre studier inden for seks måneder efter at have afsluttet deres uddannelse.
Regnskabsuddannede fra Queen's er højt ansete og er ansat i regnskabspraksis, i industrien og i den offentlige og non-profit sektor.
Beskæftigelse efter kurset
Typiske karrieremål for kandidater er bl.a.:
- Finansiel revisor
- Ledelsesrevisor
- Analytiker
- Revisor
- Rådgiver
- Retsmedicinsk revisor
- Forsker
- Finansinspektør
- Partner
- Bankmand
De studerende vil få mulighed for at komme i praktik i lokale og internationale virksomheder under deres studier.
Links til beskæftigelse
Blandt arbejdsgiverne for kandidater kan nævnes: PwC; EY; KPMG; Deloitte; Grant Thornton; BDO; Moore Stephens; Baker Tilly Mooney Moore; Ulster Bank; Bank of Ireland.