Treårigt kursus i boligindretning
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nøgleinformation
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Et spørgsmål om mellemrum
Learning by doing er princippet i roden af de treårige kurser hos Raffles Milano, en træningsoplevelse, der strukturerer sindet, giver et solidt teknisk fundament og udløser et ønske om at udvide din livshorisont.
Hvorfor?
At designe er at transformere verden, fra de enkleste ting helt op til de mest komplekse. Design er ikke kun en disciplin, der lærer os, hvordan man opfinder og forbedrer den materielle side af livet: det er også en ideel model, der lærer os, hvordan ting både store og små bindes sammen af usynlige tråde. Det er forandringens kunst, ansvar og engagement.
Undervisere
De er velfunderede fagfolk, forfattere til projekter, der har sat deres præg, og med mange års undervisningserfaring. De har en bred og virkelig international vision.
De er en del af en sammenhængende og produktiv gruppe, og de elsker at diskutere kursernes fremskridt, de muligheder, der byder sig på flugt, og de enkelte elevers præstationer.
Virksomheder & Brands
I næsten tredive års arbejde har Raffles Group opbygget et betydeligt netværk af partnere, der deltager i vores treårige og masterkurser. Disse virksomheders omdømme og kvaliteten af de relationer, de har udviklet med dem, er en garanti for et decideret frugtbart møde mellem uddannelse og erhvervsliv.
Adidas, Aigner, B&O – Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC – Hong Kong and Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahogany, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewellers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Mandagssnak
Hver mandag aften kl. 18.00 inviterer Raffles Milano sine elever til at møde en af de store personligheder, der går på scenen for design, stil og designkultur. At høre de historier og ideer, der påvirker markedet og driver vores tankegang – lige fra hestens mund – er en fantastisk mulighed, der tilføjer substans til vores akademiske programmer. Her er dagsordenen for møder for det kommende år.
EU- og EFTA-studerende kan komme i betragtning til en justering af deres studieafgifter, hvis de fremlægger bevis for deres indkomst.
Ideelle studerende
Dette kursus er beregnet til kandidater med et gymnasieeksamensbevis og for studerende fra italienske og udenlandske universiteter. Ansøgere bør have en specifik interesse i disciplinerne rumdesign (hjem, kontorer, gæstfrihed, mødesteder og detailhandel) og i udformning og design af miljøer til udstillingsdesign og møbeldesign til hjemmet, arbejdspladsen og fritidsstedet.
Kurset vil fokusere på undersøgelse og sammenhængende anvendelse af dekoration, brug af materialer, belysningsteknologier og interiørtilbehør. Studerende forventes at vise en stærk holdning og interesse for studiet af social adfærd, billedkunstkulturen og sociokulturelle tendenser. Deltagerne i dette kursus er fremtidens designere af miljøer og kommunikative atmosfærer, opmærksomme fortolkere af nutidige trends og livsstile.
Karrieremuligheder
Professionelle muligheder
Indretningsarkitekten er en designer, der er i stand til at håndtere rum af forskellig størrelse og kompleksitet og omsætte et brands eller en privat kundes budskaber og atmosfærer til rum med håndgribelige løsninger, rum, der formidler budskaber, følelser og mening. Han eller hun er en professionel nøglefigur for arkitekt- eller designfirmaer, eventbureauer, tv- eller filmstudier, designkontorer og virksomheder inden for møbel- og interiørtilbehørsindustrien. Indretningsarkitektens specifikke tekniske baggrund giver ham/hende også mulighed for at påbegynde en karriere som kritiker og lærd af indretnings- og møbelsystemet eller fungere som konsulent og art director for virksomheder inden for mode og design.
Galleri
Læreplan
En første propædeutisk fase (første år) efterfølges af en mellemliggende dybdegående undersøgelse (andet år) og en afsluttende fase dedikeret til den afsluttende projektportefølje (tredje år). Efter at have tilegnet sig de teoretiske essenser af tegning og repræsentation og studeret historien om anvendt kunst og arkitektur til hjemmemiljøer, vil de studerende derefter beskæftige sig med de stadig mere komplekse sociale og kulturelle scenarier, hvor virksomheder opererer i dag, og studere udviklingen af vaner og livsstile samt af mærkers forhold til brugere og forbrugere. Hovedmålet er at søge efter designløsninger, der er i stand til at levere de mest avancerede og bæredygtige svar for at forbedre livskvaliteten, arbejdspladsen og fritiden.
Emner
- Visuelt design
- Tegning, relief og repræsentation af rum
- Historie om arkitektur og indretning
- Kunst- og designhistorie
- Udstillingsdesign
- Detaildesign
- 3D og CAD workshop
- Miljødesign
- Antropologi og forbrugssociologi
- Materialer og overflader
- Branding, marketing og research
- Akustik og lysteknologi
- Farve og kolorimetri
- Dekoration og teksturer