Treårigt kursus i modedesign
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nøgleinformation
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, Italiensk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 21.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* EU- og EFTA-studerende kan komme i betragtning til en justering af deres studieafgifter, hvis de fremlægger bevis for deres indkomst
Introduktion
Learning by doing er princippet i roden af de tre-årige kurser på Raffles Milano, en træningsoplevelse, der strukturerer sindet, giver et solidt teknisk fundament og udløser et ønske om at udvide din livshorisont.
Hvorfor?
Modesystemet er et enormt, artikuleret og til tider uforudsigeligt territorium, hvor sansen for klassikerne formår at finde fælles fodslag med eksperimentets ekstremer. Der er ingen idiotsikker opskrift på succes: det kræver en parathed til at arbejde hårdt sammen med nysgerrigheden efter at lære og måle sig med omverdenen og dens tusindvis af kulturer: haute couture, pop, etnisk osv. Det kræver en et virkelig skarpt øje – der skal trænes – der kan lægge mærke til den mindste detalje. Et øje, der er bekendt med traditionelle metoder til skræddersyning, men som ikke er for skræddersyet til at antyde en uforskammet elegance.
Design undervisere
De er velfunderede fagfolk, forfattere til projekter, der har sat deres præg, og med mange års undervisningserfaring. De har en bred og virkelig international vision.
De er en del af en sammenhængende og produktiv gruppe, og de elsker at diskutere kursernes fremskridt, de muligheder, der byder sig på flugt, og de enkelte elevers præstationer.
Virksomheder og mærker
I næsten tredive års arbejde har Raffles Group opbygget et betydeligt netværk af partnere, der deltager i vores treårige og masterkurser. Disse virksomheders omdømme og kvaliteten af de relationer, de har udviklet med dem, er en garanti for et decideret frugtbart møde mellem uddannelse og erhvervsliv.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC – Hong Kong and Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahogany, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewellers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Mandagssnak
Hver mandag aften kl. 18.00 inviterer Raffles Milano sine elever til at møde en af de store personligheder, der går på scenen for design, stil og designkultur. At høre de historier og ideer, der påvirker markedet og driver vores tankegang – lige fra hestens mund – er en fantastisk mulighed, der tilføjer substans til vores akademiske programmer. Her er dagsordenen for møder for det kommende år.
EU- og EFTA-studerende kan komme i betragtning til en justering af deres studieafgifter, hvis de fremlægger bevis for deres indkomst.
Ideelle studerende
Dette kursus er designet til kandidater med en gymnasieeksamen og til studerende fra italienske eller udenlandske universiteter. Ideelt set er kandidater drevet af en oprigtig passion for design, stil og tøj og en trang til at bruge deres eget potentiale til at designe, fortolke og kommunikere, såvel som deres medfødte evner og talenter, for at opbygge en karriere i modescenen. I løbet af de tre år lærer eleverne at fortolke verden omkring dem på måder, der ikke umiddelbart er indlysende, en færdighed de vil kunne anvende med stor effekt i fremtidige faglige og kreative sammenhænge.
Karrieremuligheder
Professionelle muligheder
Stilscenen og de erhverv, der er involveret i den, udvikler sig radikalt, efterhånden som traditionelle kategorier bliver porøse. Ud over karrierer med modemærker, sideløbende med de store modedesignere (som assisterende designer, mønstermager, produktionsassistent, modestylist eller modeillustratør) eller som freelance, åbner der sig en række crossover-funktioner og muligheder på internationalt plan, forbundet til kreativitet, produktion, distribution og kampagner. At vide, at du kan regne med en højprofileret træning, er næsten altid et trumfkort i disse sammenhænge.
Galleri
Læreplan
Læreplan
Første år | Andet år | Tredje år |
Elementer, der introducerer studerende til studiet af modedesign, generel forberedelse. | Mellemudvikling af emnerne og specifikke fokus. | Afslutning af emnerne, afsluttende projekt og opstilling af en portfolio. Eleverne analyserer især former, silhuetter, materialer, produktionsprocesser, sociale faktorer og skikke, der ligger til grund for en bevidst, artikuleret, original designproces. |
Atmosfæren i klasseværelset tilskynder eleverne til at udtrykke deres individualitet og udforske nye territorier og sammenhænge, herunder at vove sig ud over det lyse.
Emner
- Foregribende trend
- Modesystemet
- Kunst- og kostumehistorie
- Mønsterfremstilling
- Stoffer og råvarer
- Tøj design
- Produktudvikling
- Modetegning
- Collage samling
- Marketing og research