Treårigt kursus i visuelt design
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nøgleinformation
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, Italiensk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 21.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* EU- og EFTA-studerende kan komme i betragtning til en justering af deres studieafgifter, hvis de fremlægger bevis for deres indkomst
Introduktion
Learning by doing er princippet i roden af de tre-årige kurser på Raffles Milano, en træningsoplevelse, der strukturerer sindet, giver et solidt teknisk fundament og udløser et ønske om at udvide din livshorisont.
Hvorfor?
At designe er at transformere verden, fra de enkleste ting helt op til de mest komplekse. Design er ikke kun en disciplin, der lærer os, hvordan man opfinder og forbedrer den materielle side af livet: det er også en ideel model, der lærer os, hvordan ting både store og små bindes sammen af usynlige tråde. Det er forandringens kunst, ansvar og engagement.
Design undervisere
De er velfunderede fagfolk, forfattere til projekter, der har sat deres præg, og med mange års undervisningserfaring. De har en bred og virkelig international vision.
De er en del af en sammenhængende og produktiv gruppe, og de elsker at diskutere kursernes fremskridt, de muligheder, der byder sig på flugt, og de enkelte elevers præstationer.
Virksomhed og mærker
I næsten tredive års arbejde har Raffles Group opbygget et betydeligt netværk af partnere, der deltager i vores treårige og masterkurser. Disse virksomheders omdømme og kvaliteten af de relationer, de har udviklet med dem, er en garanti for et decideret frugtbart møde mellem uddannelse og erhvervsliv.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC – Hong Kong and Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahogany, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewellers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
Mandagssnak
Hver mandag aften kl. 18.00 inviterer Raffles Milano sine elever til at møde en af de store personligheder, der går på scenen for design, stil og designkultur. At høre de historier og ideer, der påvirker markedet og driver vores tankegang – lige fra hestens mund – er en fantastisk mulighed, der tilføjer substans til vores akademiske programmer. Her er dagsordenen for møder for det kommende år.
EU- og EFTA-studerende kan komme i betragtning til en justering af deres studieafgifter, hvis de fremlægger bevis for deres indkomst.
Ideelle studerende
Kurset er beregnet til studerende, der har et gymnasialt eksamensbevis, der kommer fra enten et italiensk eller et udenlandsk universitet. Ansøgere forventes at vise en stærk interesse for designdiscipliner (visuelt, grafisk, udstillings- og digitalt design, bogstaver, fotografi og video), i samfundsvidenskab (antropologi, teorier om kommunikation og massemedier, sociologi og semiologi) og i billedkunstens kultur (kunst- og designhistorie). Studerende, der deltager i dette kursus, er fremtidige designere af digital og analog kommunikation, kreative direktører og brandeksperter.
Karrieremuligheder
Professionelle muligheder
Den visuelle designer er en kreativ, der også er i stand til at koordinere færdighederne hos et team med speciale i en række forskellige discipliner. Han ved også, hvordan han som orkesterdirigent skal håndtere komplekse spørgsmål på spil i institutionel kommunikation, tjenester og produkter. Dette kursus giver eleverne mulighed for at tilegne sig en metode til brug i de forskellige faser af et projekt og dets udførelse og til at søge ansættelse som designere (i professionelle kontorer, bureauer eller organisationer) eller kreative konsulenter for industrielle eller kommercielle virksomheder, eller – ved at åbne deres eget kontor – at tage springet som iværksættere af deres egen karriere.
Galleri
Læreplan
En introduktionsfase (første år) efterfølges af en mellemfase, der fokuserer på et casestudie (andet år) og derefter en færdiggørelsesproces dedikeret til det afsluttende projekt og portefølje (tredje år). Fra grundlaget for grundlæggende design til grammatikken i typografi, fra grafiske layout-softwareprogrammer til emballage, fra motion graphics til interaktivt design, lærer eleverne alle discipliner relateret til visuelt design, kombinerer teknikker med teknologier og deres egen kulturelle humus, for at operere bevidst i de komplekse scenarier i vores nutidige samfund.
Emner
- Grafisk design
- Brand design
- Fotografi og videofortælling
- Kunst- og designhistorie
- Udstillingsdesign og skiltning
- Digitalt design
- Interaktivt design
- Antropologi, sociologi, semiologi
- Teori om massemedierne
- Marketing og research