Honorerer BA i social kommunikation
Saint Paul University
Nøgleinformation
Campus placering
Ottawa, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, French
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
CAD 8.377 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* 7.902,85 $ pr. Termin for internationale studerende på fuld tid
Introduktion
Social kommunikation undersøger, hvordan information opfattes, transmitteres og forstås. Det ser også på indvirkningen på samfundet af forskellige kommunikationsmidler. Social kommunikation omfatter de kulturelle, politiske og sociologiske aspekter af kommunikation.
Udbydes af Det Humanistiske Fakultet, underviser socialkommunikationsstudiet med en række kommunikationsværktøjer, der hjælper dem med at forstå vores verden og interagere med den.
Udover de grundlæggende kurser* giver programmet de studerende teoretisk og praktisk viden om de mange aspekter af kommunikation: mediernes og kommunikationens historie, globalisering og sociale medier, social marketing, etik og organisatorisk kommunikation. Studerende får også mulighed for at udforske bestemte emner i større dybde.
*Grundkurserne er en obligatorisk del af hver bacheloruddannelse, der tilbydes ved Saint Paul University .
Programresultat
Hvad du vil lære
I løbet af dine studier får du et solidt fundament i planlagt kommunikation, opnår fremragende analytiske færdigheder og udvider din forståelse af kommunikationsteori. Du vil også lære, hvordan du udtrykker dit synspunkt i professionel skrift, og hvordan du udvikler og samler multi-platform audiovisuelle produktioner.
Indlæggelser
Læreplan
Grundkurser (12 enheder)
Obligatoriske kurser: 12 enheder
- Tilgange inden for humaniora: Fortolkning af den menneskelige oplevelse
- Mennesker, social retfærdighed og økologi
- Kritisk analyse, læsning og skrivning af akademiske værker
- Canadas første folk
Disciplinspecifikke kurser (60 enheder)
Obligatorisk kursus: 36 enheder
- Introduktion til nye medier
- Kommunikationsforskning og metodologi
- Kommunikation og organisationer
- Medier og etik
- Introduktion til kommunikation
- Kommunikationsplan
- Teorier om medieret kommunikation
- Massekommunikations psykosociologi
- Teorier om social kommunikation
- Introduktion til PR
- Argumentation og overbevisende kommunikation
- Stakes analyse
Valgfrie kurser: 24 enheder
9 enheder fra:
- Elektronisk journalistik
- Trykte medier: Skriveprincipper
- Interpersonel kommunikation
- Samfundsforestillinger
- Særlige emner i social kommunikation I
- Strategiske kommunikationsværktøjer
9 enheder fra:
- Social Marketing
- Medier og store sociale debatter
- Professionel etik i kommunikation
- Oprettelse af medieprogrammering
- Fotografi: Billedets semiologi
- Indholdsanalyse
- Særlige emner i social kommunikation II
- Praktik I
- At kende medierne
- Nutidige journalistiske praksisser
6 enheder fra:
- Social kommunikation og sociale medier
- Medier og religiøse traditioner
- Kommunikation for bæredygtig udvikling
- Kommunikation og antropologi
- Praktik II
- Forskning eller rettet undersøgelse
Valgfag (48 enheder)
Studerende vælger 48 enheder eller gennemfører et bifag (30 enheder) og 18 enheder.
6 enheder skal være på 3000 eller 4000 niveauer.
Karrieremuligheder
- Annoncechef
- Klummeskribent
- Kommunikationschef
- Facilitator/oplægsholder
- Filmskaber
- Journalist
- lobbyist
- Medierelationer specialist
- Multimediemanuskriptforfatter
- Filantropisk kommunikationsrådgiver
- Pressesekretær
- PR-medarbejder
- Radio, TV, video producent
- Reporter
- Forsker
- Web content manager