
BA in
BA i specialpædagogik - kognitiv svækkelse for K-12 lærercertificering Siena Heights University

Introduktion
Det primære mål med specialundervisningsprogrammet er at udvikle selvsikre, videbegærlige og tankevækkende undervisere, der er funderet i bredden og dybden af indlæringsvanskeligheder og kognitive funktionsnedsættelser.
Specialuddannelsens filosofi er baseret på overbevisninger, der påvirker karakteren og indholdet af undervisningstilbud. Der lægges vægt på at inddrage praktisk anvendelse med teoretisk diskussion og juridiske/etiske aspekter af facilitering af læring for børn med handicap.
Siena Heights University's filosofi om at forberede specialundervisningsstuderende til at undervise personer med kognitiv svækkelse er bygget på 10 hovedpunkter:
- Uddannelse er for alle individer.
- Personer med kognitiv svækkelse er bedre tjent med, når programmer er bestemt af individuelle læringsbehov og ikke kategoriske etiketter.
- Nøjagtige data er drivkraften i uddannelsesprogrammer og er grundlaget for målene og målene for et uddannelsesprogram.
- Det fulde kontinuum af anbringelser og alle uddannelses- og samfundsressourcer skal være tilgængelige for personer med kognitiv svækkelse. Fastlæggelsen af den mindst restriktive placering skal baseres på vurderingsdata.
- Uddannelsen af personer med kognitiv svækkelse bør begynde så tidligt som muligt og fortsætte så længe som nødvendigt. I alle livets facetter er overgange fra den ene periode til den næste kritiske.
- Programmet til at forberede læreruddannelseskandidater til at undervise individer med kognitiv svækkelse bør dække alle områder af læring, herunder akademisk, social, dagligdag og førskole/erhvervsuddannelse. Programmet skal være baseret på forskningsdata og bedste praksis.
- Standardpensum er grundlaget for opbygning af et individuelt uddannelsesprogram for personer med kognitiv funktionsnedsættelse.
- Skolerne, såvel som lærerne og andre fagpersoner fra skolen, er en integreret del af fællesskabet. Speciallæreren bør yde både direkte og indirekte ydelser og støtte til lokalsamfundet.
- En rolle for et læreruddannelsesprogram er at imødekomme Michigan-individernes uddannelsesbehov.
- Michigan Department of Educations standarder, Michigan Administrative Rules for Special Education (MARSE) og nuværende bedste praksis bør være den platform, som læreruddannelsen bygger på. Et mål med programmet er at give lederskab i udviklingen af et forbedret undervisningsprogram.
Akkreditering
Siena Heights University's Division of Education fik national akkreditering af Council for the Accreditation of Educator Preparation (CAEP) for de fulde syv år, fra foråret 2020 til foråret 2027. Denne akkreditering bekræfter, at de førnævnte professionelle indledende certificeringsprogrammer har givet bevis for at opfylde alle CAEP's standarder.
Programudmærkelser
- Graduate ansættelsesraten på 100 procent;
- I alt 74 procent af kurserne har klinisk felterfaring;
- Hands-on modellering af instruktion.