Bachelor of Arts Degrees i visuel kommunikation med speciale i anvendt illustration, kunstretning, grafisk design, multimedie og fotografi
Stellenbosch Academy of Design and Photography
Nøgleinformation
Campus placering
Stellenbosch, Sydafrika
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
ZAR 98.500 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Studenter- og ungdomskonkurrencer 2021. Shortlists annonceret
Den 26. januar annoncerede Verdensfotograferingsorganisationen de kortliste fotografer i studenter- og ungdomskonkurrencerne under Sony World Photography Awards 2021. Vinderne af Årets studerendes fotografi og Årets ungdomsfotograf afsløres den 15. april via Verdensfotograferingsorganisationens online- og videoplatforme.
Studenterlisten indeholder arbejde fra 10 studerende ved førende videregående uddannelsesinstitutioner fra hele verden. De ti studerende er nu flyttet til anden fase af konkurrencen og tildeles hver især Sony digitalt billedbehandlingsudstyr til at hjælpe med at fuldføre deres anden briefing.
Årets studenterliste blev bedømt af Kate Simpson , associeret redaktør, Aesthetica Magazine.
For mere information, klik her .
Vores etårige intensive Honours-grad giver dig mulighed for at producere en selvstyret krop af kreativt praksisarbejde med hovedfag i fotografi, illustration, grafisk design, multimedie eller kunstretning. Ud over kreativ praksis inkluderer din grad også visuelle studier og kontekstuelle studier. Kontekstuelle studier giver indsigt i samfundets kompleksitet og hvordan man opretter ansvarlig kommunikation for at imødekomme de sociale og bæredygtige udfordringer, vi står over for. Visual Studies sætter afrikansk subjektivitet og kreativitet i en kritisk samtale med Vesten. De teoretiske emner er der for at hjælpe med at informere dit kreative arbejde og kræve et kritisk engagement med nutidige ideer og innovationer.
En nøglekomponent til vores Honours-grad er Creative Exchange, hvor vi erstatter klasselokalet med en afrikansk by og gør det muligt for studerende at gennemføre en kreativ læringsrejse. Denne kuraterede udflugt parrer eleverne med et kreativt bureau, kunstner eller knudepunkt for at arbejde på et ugelangt samarbejdsprojekt. Ved at udsætte studerende for forskellige sammenhænge, perspektiver og kreative metoder producerer vores Honours-program ikke kun dygtige fagfolk, men kreative forandringsagenter, der kan navigere og tilpasse sig den globale kreative industri.
Vores Honours-program udnytter målrettet netværk, vi har oprettet med afrikanske kreative rum og institutioner. Vi har løbende forhold til Zeitz MOCAA, Norval Foundation, Anima Design Studio, Stellenbosch Triennale og adskillige andre kreative rum og institutioner over hele Afrika. Gennem gæsteforelæsninger, klassebesøg og live-projekter holder vi dig på pulsen i den kreative industri.
Hvis du er en person, der ønsker at udvikle og udvide din professionelle kreative praksis eller udforske, hvordan man udvikler en mulig kreativ forretningsforetagende, er vores Honours noget for dig. Kontakt os for at udforske dine muligheder.
Hvorfor studere Honours?
Dette år lange Bachelor of Arts Honours i Visual Communication giver studerende den sjældne mulighed for at producere en selvstyret krop af kreativt arbejde, der udvikler færdighedsniveau matchet med teoretisk og kontekstuel forståelse. Graden består af tre emner: Kreativ praksis, kontekstuelle studier og visuelle studier.
En spændende og berigende komponent, som studerende deltager i, er en kreativ udveksling i et afrikansk naboland. Studerende placeres i et kreativt bureau eller en organisation til at arbejde på et kortsigtet samarbejde kreativt projekt. Værdien af Creative Exchange er tydelig i de ændrede perspektiver og indsigter, der informerer deres fremtidige kreative produktion. Kulminationen på denne udveksling præsenteres på en samarbejdsfeedback-session i værtslandet og senere på året på Creative Dialogues forum på Stellenbosch Academy of Design and Photography .
Yderligere engagementer med lokale kreative rum og institutioner finder sted hele året med gæsteforelæsere og klasseture. Vi er overbevist om, at læring skal strække sig ud over klasseværelset, og ved at tage eleverne til rum, som de normalt ikke har adgang til, bestræber vi os på at forme engagerede og informerede reklamer.
emner
Kreativ praksis
Produktionen af kreativt arbejde udgør 50% af læringen i løbet af året, og de studerende bygger på deres bachelor-færdigheder med mulighed for tværfaglig vækst og udforskning afhængigt af omfanget af deres projekt. Inden for Creative Practice-komponenten guides de studerende gennem processen med at definere et praksisledet forskningsprojekt, der opfylder de enkelte studerendes individuelle mål.
Studerende bringer et forslag til bordet, hvor de identificerer specifikke færdigheder sammen med et tema eller en konceptuel tilgang, som de ønsker at udforske i deres disciplin. På denne måde er studerende i stand til at udvide deres bacheloruddannelse og udvikle deres færdigheder i et længerevarende projekt, hvor der er tid til udforskning og vækst i områder, som de måske ikke har haft mulighed for at undersøge eller forfine i deres bacheloruddannelse.
Visual Studies
Med vægt på den sydafrikanske kontekst er formålet med dette emne at give de studerende adgang til den viden, de måske ikke har stødt på i deres bachelorgrad. Et centralt mål er at sætte studerende i stand til at udvikle evnen til kritisk at engagere sig i forskellige eksempler på visuel kultur og svare med både mundtlige og skriftlige svar. Ud over at deltage i uafhængig forskning og skrive en afhandling udgør seminarserien en kernekomponent i klassebaseret læring, hvor de studerende præsenterer ideer som svar på læsninger. Ved at forbinde teori og praksis har Visual Studies til formål at berige og udvide studerendes tænkning med den hensigt at producere kritisk engagerede visuelle kommunikatorer.
Kontekstuelle studier
Dette emne undervises i et vedvarende modul i starten af året og giver en solid forståelse af, hvordan design og visuel kommunikation har formet verden. Studerende bruger designtænkning til at løse en realistisk udfordring inden for den lokale Western Cape-sammenhæng og skriver også et forslag, der anvender den læring og den indsigt, der er erhvervet i forelæsningsserien. På denne måde starter studerende graden med en klar indsigt i bæredygtighedsudfordringerne og den socioøkonomiske kontekst, hvor de arbejder som visuelle kommunikatorer.
Hvad du vil opgradere med
I slutningen af året skal alle studerende have en udstilling, der viser deres arbejde. Ud over det udstillede arbejde producerer de studerende også en professionel portefølje.
En vigtig del af Honours-graden er den gentagne kreative cyklus, som de studerende deltager i som en del af deres praksisledede forskningsprojekt. Denne kreative proces har til formål at udstyre de studerende med færdighederne til at arbejde selvstændigt, hvor de er i stand til kritisk at reflektere over og forbedre deres arbejde. En procesbog, blog eller film, der dokumenterer hele årets kreative proces, er også et gradskrav.
Resultaterne af de to teoretiske emner omfatter en række skriftlige svar og en visuel undersøgelse. Målet med de teoretiske emner er at informere det kreative arbejde, som den studerende producerer. Vi er overbevist om, at studerende, der har været nødt til at kæmpe med ideer og moderne tænkning, udvikler stærkere arbejde, fordi de er kritisk engagerede.
Med disse færdigheder har vi til hensigt, at vores Honours-kandidater vil komme ind i branchen med en stærk portefølje, der afspejler deres tænkning såvel som deres kreative evner.
Læreplan
Emner
Kreativ praksis
Produktionen af kreativt arbejde udgør 50% af læringen inden for året, og studerende bygger videre på deres bachelorkompetencer med mulighed for tværfaglig vækst og udforskning afhængigt af omfanget af deres projekt. Inden for Creative Practice-komponenten guides de studerende gennem processen med at definere et praksisstyret forskningsprojekt, der opfylder hver enkelt studerendes individuelle mål.
Studerende kommer med et forslag til bordet, hvor de identificerer specifikke færdigheder sammen med et tema eller en konceptuel tilgang, som de ønsker at udforske i deres disciplin. På denne måde er de studerende i stand til at udvide deres bacheloruddannelse og udvikle deres færdigheder i et længerevarende projekt, hvor der er tid til udforskning og vækst på områder, de måske ikke har haft mulighed for at undersøge eller forfine i deres bacheloruddannelse.
Visuelle studier
Med vægt på den sydafrikanske kontekst er formålet med dette fag at give studerende adgang til den viden, de måske ikke har mødt i deres bachelorgrad. Et centralt mål er at sætte eleverne i stand til at udvikle evnen til kritisk at engagere sig i forskellige eksempler på visuel kultur og svare med både mundtlige og skriftlige svar. Ud over at engagere sig i uafhængig forskning og skrive en afhandling, udgør seminarserien en kernekomponent i klassebaseret læring, hvor eleverne præsenterer ideer som svar på læsninger. Ved at forbinde teori og praksis sigter Visual Studies på at berige og udvide elevernes tænkning med den hensigt at producere kritisk engagerede visuelle formidlere.
Kontekststudier
Dette emne undervises i et vedvarende modul i starten af året og giver en solid forståelse af, hvordan design og visuel kommunikation har formet verden. Studerende bruger designtænkning til at løse en udfordring i det virkelige liv inden for den lokale Western Cape-kontekst, og skriver også et forslag, der anvender den læring og den indsigt, der er opnået inden for forelæsningsrækken. På denne måde starter de studerende uddannelsen med en klar indsigt i de bæredygtighedsudfordringer og den socioøkonomiske kontekst, de arbejder i som visuelle formidlere.