Bachelor of Business Administration (BBA) - Specialisering Marketing og kommunikation
Swiss UMEF (University of Applied Sciences Institute)
Nøgleinformation
Campus placering
Geneva, Schweiz
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, French
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
CHF 17.900 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* undervisningsgebyr
Introduktion
Dette program dækker områderne kommunikation, markedsføring og kommunikationsstrategi gennem medier og salgsfremmende foranstaltninger. Dette giver de studerende mulighed for at opdage de væsentlige elementer i markedsføring og kommunikation gennem en balance mellem teori og praksis.
I dette program lærer de studerende, hvordan de kan positionere deres organisation og deres produkt, så de kan blive konkurrencedygtige. De vil være i stand til at vise konstant innovation både nationalt og internationalt. De vil forstå, hvordan de kan benchmarke og vælge den bedste kommunikationskanal for at nå deres vigtigste mål og forbedre kundetilfredsheden.
De studerende mestrer de grundlæggende forhandlingsteknikker, som de kan bruge over for deres leverandører og andre partnere samt over for kunder.
Målsætninger:
Udvikle de studerendes evne til at tilegne sig viden og knowhow inden for kommunikation og markedsføring gennem en pædagogik, der er baseret på de studerendes aktive deltagelse.
være mere aktiv inden for alle områder af markedsføring og kommunikation gennem digital markedsføring, sociale medier og projektledelse gennem uddannelse. være i stand til at udarbejde en kommunikationsplan inden for alle aktivitetsområder.
Praktikophold:
Den praktik, der er en del af programmet, giver den studerende mulighed for at få praktisk erfaring og mulighed for at anvende den viden, der er erhvervet i undervisningen, i den virkelige arbejdsverden.
Programresultat
Læringsudbytte:
- Identificer variablerne i marketingmixet og definer deres interaktion.
- Brug de mange tilgængelige værktøjer til at udtænke og gennemføre en integreret kommunikationsstrategi.
- Udvikle en digital marketingstrategi.
Læreplan
Første år 60 credits (ECTS)
- Retorik og komposition
- Finansiel matematik
- Introduktion til markedsføring
- Introduktion til ledelse
- Digital markedsføring
- Kritisk tænkning
- Statistik anvendt på erhvervslivet
- Økonomi
- Regnskab
- Human Resource Management
- Kunstig intelligens
- Forretningsret
Andet år 60 credits (ECTS)
- Ledelsesregnskab
- Kommunikationsstrategi
- Global Marketing
- Selskabsfinansiering
- Forretningsforhandling
- Organisatorisk adfærd
- Projektledelse og beslutningstagning
- Markedsføring af luksusprodukter
- Erhvervspolitik og strategi
- Geopolitik og geoøkonomi
- Bæredygtig udvikling
- Speciale-metode
Tredje års specialisering 60 credits (ECTS)
- Risikostyring
- Indkøb og Supply Chain
- Lederskab og teambuilding
- International ledelse
- International forretning
- Total kvalitetsstyring
- Brand Management
- Analytisk markedsføring
- Event Management og kommunikation
- Kreativitet og innovationsledelse
- Presse, medier og annoncering
- Dissertation eller praktikplads
Karrieremuligheder
Dette program giver de studerende den nødvendige knowhow til at opnå lederstillinger i den offentlige eller private sektor, såsom kommunikations- og marketingchef, leder af eventprojekter, brand manager, kommunikationschef, strategi-, ledelses- og organisationskonsulent, PR-chef, webmarketingkonsulent og manager.