Bachelor of Science (Honours) i integreret miljøledelse
The Education University of Hong Kong
Nøgleinformation
Campus placering
Hong Kong, Hongkong
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 - 4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
HKD 140.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* lokale studerende: HK $ 42.100 om året | ikke-lokale studerende*: HK $ 140.000 om året
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Miljøstyring er af stigende betydning i den daglige drift af den private og offentlige sektor. I løbet af de sidste årtier er der opstået nye miljøværktøjer, der gør det muligt for beslutningstagere og beslutningstagere at håndtere miljøudfordringer i deres planlægning og drift, herunder miljøregnskab, miljørisikovurdering og certificering af miljøledelsessystemer. Samtidig gør etableringen af miljøregulering i forskellige jurisdiktioner det nødvendigt for forskellige sektorer at overholde forskellige lov- og lovkrav. Dette tværfaglige program henvender sig til studerende, der har en stærk interesse og engagement i miljøledelse og bæredygtighed.
Normal studietid
- 4 år (for år 1 -indgang)
- 2 år (for seniorår optagelser)
Programmets formål
BSc i Integrated Environmental Management [BSc (IEM)] -programmet tilbyder vores næste generation en tværfaglig og omfattende uddannelse, der omfatter videnskab, computing, socioøkonomiske og lovgivningsmæssige dimensioner, så kandidater kan håndtere miljøspørgsmål fra forskellige perspektiver.
Programmet sigter mod at give eleverne solid uddannelse i både videnskabelig undersøgelse og samfundsvidenskabelige undersøgelser, så de kan forstå arten og kompleksiteten af de miljøudfordringer, menneskeheden står over for. Dette gør dem også i stand til systematisk at overveje og tackle forskellige miljøproblemer ved hjælp af en evidensbaseret tilgang. Det er vigtigt, at de også vil kunne kommunikere deres synspunkter og argumenter om miljøspørgsmål for at overbevise forskellige interessenter (herunder offentligheden og politikere). Efter afslutningen af programmet vil eleverne kunne anvende faglig viden til at styre en bred vifte af miljøspørgsmål i den virkelige verden.
Program tilrettelagte læringsresultater (PILO'er)
Efter afslutningen af programmet skal eleverne kunne:
- PILO1: Anvend nøglebegreber og teorier inden for miljøstudier og ledelse;
- PILO2: Identificer forskellige miljøudfordringer i Hong Kong, Greater Bay Area og verden ud fra videnskabelige, sociale og politiske og lovgivningsmæssige perspektiver;
- PILO3: Vurdere effektiviteten af forskellige miljøledelsesmetoder med henvisning til videnskabelige, sociale og etiske aspekter;
- PILO4: Forklar forskellige typer miljøproblemer og risici baseret på relevante videnskabelige data til forskellige målgrupper; og
- PILO5: Foreslå passende politikker, strategier og løsninger med hensyn til forskellige miljøscenarier.
Programstruktur
For 1.-årige deltagere
Major
- Major 45 kreditpoint
- Stort tværfagligt kursus 3 point
- Overseas Field Trip 3 kreditpoint
- Praktikplads 3 kreditpoint
Sidste års projekt
- Honours Project / Capstone Project 6 kreditpoint
Anden major / mindre (r) / valgfag 30 kreditpoint
Almindelig Uddannelse
- Grundkursus 4 point
- Breddekurser 9 point
- Erfaringslæring 6 kreditpoint
- University ePortfolio 3 point
Sprogforbedring 9 point
I alt: 121 kreditpoint
For deltagere på seniorår
Major
- Major 27 kreditpoint
- Stort tværfagligt kursus 3 point
- Praktikplads 3 kreditpoint
Sidste års projekt
- Honours Project / Capstone Project 6 kreditpoint
Mindre valgfag 15 kreditpoint
Almindelig Uddannelse
- Breddekurser / oplevelseslæring 3 kreditpoint
- University ePortfolio 3 point
I alt: 60 kreditpoint
Bemærk: Klasser vil blive afholdt på Tai Po Campus og Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center som besluttet af universitetet.
Store studier
De vigtigste kernekurser i BSc (IEM) udstyrer de studerende med vigtige begreber, teorier og avanceret forståelse relateret til miljøledelse og undersøgelser, hvor praktikken giver virkelige platforme for studerende til at integrere og anvende deres viden og færdigheder på miljøledelse erhvervet i andre kurser i programmet. De store valgfrie kurser giver eleverne mulighed for at videreudvikle deres interesser. Det store tværfaglige kursus er designet til at udvikle elevernes forståelse af de store spørgsmål, der påvirker bæredygtig udvikling i det globale samfund.
Liste over større kurser
Årssemester | Kursus navn |
1-1 | Samfund og natur |
1-1 | Økologi |
1-2 | Miljøvidenskab og ledelse |
1-2 | Statistik for miljøanalyse |
2-1 | Forureningskontrol og affaldshåndtering |
2-2 | Rumlig dataanalyse og GIS |
2. SB | Moderne miljøspørgsmål |
3-1 | Miljø påvirknings vurdering |
3-1 | Miljømodellering |
3-2 | Miljøetik |
3-2 | Miljøundervisning og kommunikation |
3. SB | Praktik |
4-1 | Miljøpolitik og politik |
4-1 | Miljøøkonomi |
4-2 | Miljø- og folkesundhedsrisikovurderinger |
4-2 | Fødevaresikkerhed, sikkerhed og ledelse |
- | Store valgfag (vælg ÉN ud af TO) |
3-1 | Bevaring og forvaltning af naturressourcer |
3-1 | Innovative teknologier til miljøledelse |
- | Stort tværfagligt kursus |
4-1 | Målene for bæredygtig udvikling og uddannelse |
2. SB - 2. sommerblok (mellem år 2 og år 3);
3. SB - 3. sommerblok (mellem år 3 og år 4).
Oplevelsesmæssig læring
Programmet omfatter to store kernekurser, der involverer oplevelsesmæssig læring:
Moderne miljøspørgsmål
Dette kursus afholdes om sommeren mellem år 2 og år 3 og giver eleverne førstehåndsoplevelse om forekomsten og anvendelsen af begreber, der er relevante for miljøspørgsmål i en global kontekst. Kurset involverer en række seminarer for at give eleverne forståelse for udvalgte miljøspørgsmål; sammen med en oversøisk ekskursion. Kurset er designet med det formål at forbedre elevernes forbindelse mellem teorier og deres praksis ved hjælp af autentiske eksempler. Gennem besøg på universitetets partnere, organisationer, virksomheder, byområder og naturattraktioner skaber kurset et interaktivt læringsmiljø, hvor studerende kombinerer viden erhvervet fra besøg på stedet, feltaktiviteter, seminarer og foredrag for at undersøge virkelige problemer.
Praktik
Praktikforløbet afholdes om sommeren mellem år 3 og år 4 og har til formål at give eleverne integrerede miljøledelsesoplevelser i virkeligheden, der er stærkt knyttet til deres fremtidige karriere. Dette giver eleverne mulighed for at anvende, øve og integrere deres viden og færdigheder erhvervet i de andre kurser i programmet til løsning af autentiske miljøproblemer. Gennem praktikforløbet er de studerende i stand til at anvende den viden og færdigheder, de har lært af programmet for at få autentiske joboplevelser, kritisk reflektere og blive inspireret til en potentiel fremtidig karriere inden for miljøledelse.
Sidste års projekt
Det sidste års projekt består af to kurser:
- Honours Project I / Capstone Project I: Forskningsmetoder og forslag
- Honours Project: Research Report / Capstone Project II: Project Output
Studerende kan vælge et slutstenprojekt, der giver dem mulighed for at anvende deres miljøkundskaber, der er erhvervet gennem programmet, i et fællesskab. Studerende får mulighed for at oversætte deres miljøkundskaber til forskellige dagligdags praksis og udvikle deres bærbare færdigheder under hele processen.
På den anden side kan eleverne vælge Honours Project som deres sidste års projekt. Honours Project giver studerende mulighed for at anvende den viden, der er erhvervet fra programmet i en forskningssammenhæng. Studerende skal demonstrere deres kompetence i at bruge kvalitative og kvantitative færdigheder i deres forskningsprojekter.
Anden major/ mindre (r)/ valgfag
Studerende på BSc (IEM) -programmet opfordres til at vedtage mindreårige "Science for Environmental Management" eller "Sustainable Tourism". Disse to mindreårige er udviklet i lyset af de studerendes faglige og karrieremæssige behov.
"Science for Environmental Management" Minor (15 cps) omfatter flere færdighedsbaserede kurser, som yderligere kan give eleverne viden inden for miljøvidenskab og forbedre deres faglige færdigheder og praktiske kapacitet til at engagere sig i miljø- og industrisektoren.
På den anden side vil "Sustainable Tourism" Minor (15 cps) være nyttig for studerende, der ønsker at anvende deres miljøkundskaber i turistsektoren. Mere specifikt udstyrer denne minor studerende med viden og perspektiver til at forstå de mange forbindelser mellem nutidig turismepraksis og miljøledelse. Ved at gennemføre kurserne i den mindre, vil de studerende være i stand til at forstå de teoretiske fundamenter og bedste praksis for bæredygtig turisme.
Alternativt kan studerende frit tage kurser, der tilbydes af enhver akademisk afdeling på universitetet som anden major (kun gældende for fireårigt program ), mindre (r) og/eller valgfag, der passer til deres karrierehåb og interesser.
Almindelig Uddannelse
EdUHKs generelle uddannelse er opdelt i fire dele: Foundation Course, Experiential Learning Courses, Breadth Courses og University ePortfolio. Der henviser til, at det første års grundkursus (4 cps) understreger forskellige perspektiver på forskellige emner inden for almen uddannelse, Experiential Learning (6 cps) [som består af Co-curricular og Service Learning Course (CSLC) og Experiential Learning Course (ELC), og eleverne skal tage et kursus fra hver] giver eleverne mulighed for at deltage i læring i aktion og tilskynder eleverne til at lære gennem eksperimentering, observation, refleksion og (gen-) konceptualisering.
GE Breadth Courses (9 cps) består af 3 General Education Learning Strands (GELS), Positive and Values Education (PAVE) Course og General Education Interdisciplinary Course (GEIC). Eleverne skal tage en fra hver af komponenterne for at opfylde GEBCs (9 cps) krav, der udvider elevernes epistemiske perspektiver ved at bede dem om at udforske mere fokuserede emner på tværs af forskellige felter og discipliner.
University ePortfolio (3 cps) giver de studerende mulighed for at syntetisere deres forskellige læringsoplevelser til en meningsfuld helhed. General Education lægger stor vægt på integreret læring og forventer, at eleverne kan få en sammenhængende læringsoplevelse ved at tage de forskellige GE -kurser.
Sprogforbedring
Studerende i programmet forventes at udvikle evnen til effektivt at kommunikere på engelsk og kinesisk (herunder Putonghua). For at hjælpe dem med at nå dette mål, vil Center for Language in Education (CLE) tilbyde en omfattende pakke med obligatoriske kreditbærende og obligatoriske ikke-kreditbærende sprogforbedringsaktiviteter, der beløber sig til ikke mindre end 297 timers underviste kurser og dokumenterede selvstændige -adgangsundersøgelse. Dette omfatter 138 timers engelsk (inklusive to 3-cp-kurser), 99 timers kinesisk (inklusive et 3-cp-kursus) og 60 timers Putonghua i løbet af programmets fire år. Sprogforbedringspakken kræver, at eleverne gør brug af Arthur Samy Language Learning Center (ASLLC) og tilhørende faciliteter til rådighed på Tai Po -campus.
Studerende kan blive fritaget for udvalgte kinesiske, engelske eller Putonghua -kurser i pakken, hvis de har opfyldt undtagelseskriterierne for individuelle kurser.
Ikke-kantonesiske talende studerende skal studere to ikke-kreditbærende kantonesiske kurser. Engelsktalende studerende kan studere kantonesisk og Putonghua-kurser.
Seniorårsindgangsstudenter vil blive fritaget for sprogforbedringskurserne.
Undervisningsmedium
Programmet vil hovedsageligt blive gennemført på engelsk. Alle større kurser undervises på engelsk. For nogle ikke-større kurser vil Putonghua eller kantonesisk blive vedtaget som undervisningsmedium, når sproget anses for at være mest effektivt til undervisning.
Karrieremuligheder/Professionelle kvalifikationer
Drevet af de voksende miljøudfordringer i regionen, den stigende social-miljøbevidsthed og det ændrede lovgivningsmæssige landskab i Hong Kong og Greater Bay Area, kan BSc (IEM) -programmet tiltrække kvalitetsstuderende med forskellige disciplinære baggrunde og udstyre dem med det nødvendige viden søgt af den offentlige og private sektor inden for miljøledelse.
Da studieåret 2022/23 er begyndelsen på trienniet 2022/23 - 2024/25, for hvilket tildelingen af UGC -finansierede pladser stadig er betinget af regeringens godkendelse, er antallet af optagelsespladser kun vejledende og kan ændres eller bekræftelse.
Ansvarsfraskrivelse
Der er gjort alt for at sikre, at oplysningerne på dette websted er korrekte. Ændringer i ethvert aspekt af programmerne kan foretages fra tid til anden på grund af uforudsigelige omstændigheder uden for vores kontrol, og universitetet forbeholder sig retten til at foretage ændringer af alle oplysninger på dette websted uden forudgående varsel. Universitetet påtager sig intet ansvar for tab eller skader som følge af brug eller misbrug af eller afhængighed af oplysninger på dette websted.
Ethvert aspekt af kurset og kursustilbud (herunder, uden begrænsning, kursets indhold og den måde, kurset undervises på) kan til enhver tid ændres efter universitetets eget skøn. Uden at begrænse universitetets ret til at ændre kurset og dets kurstilbud forventes det, at ændringer kan være nødvendige på grund af faktorer som bemanding, tilmeldingsniveauer, logistiske arrangementer og læseplanændringer.
Galleri
Læreplan
Program struktur
For år-1 deltagere
Major
- Major 45 meritpoint
- Større tværfagligt kursus 3 point
- Oversøisk Field Trip 3 kreditpoint
- Praktik 3 meritpoint
Sidste års projekt
- Honours Project / Capstone Project 6 point
Anden hovedfag / bifag / valgfag 30 point
Almen uddannelse
- Grundkursus 4 point
- Breddekurser 9 point
- Erfaringsbaseret læring 6 point
- University ePortfolio 3 point
Sprogforbedring 9 point
I alt: 121 kreditpoint
For seniorårstilmeldte
Major
- Major 27 meritpoint
- Større tværfagligt kursus 3 point
- Praktik 3 meritpoint
Sidste års projekt
- Honours Project / Capstone Project 6 point
Mindre valgfag 15 meritpoint
Almen uddannelse
- Breddekurser / Erfaringsbaseret læring 3 point
- University ePortfolio 3 point
I alt: 60 kreditpoint
Bemærk: Klasser vil blive afholdt i Tai Po Campus og Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center som besluttet af universitetet.
Hovedstudier
De store kernekurser i BSc(IEM) udstyrer de studerende med væsentlige begreber, teorier og avanceret forståelse relateret til miljøledelse og studier, hvor praktikken giver virkelige platforme for studerende til at integrere og anvende deres viden og færdigheder om miljøledelse erhvervet i andre kurser på uddannelsen. De store valgfag giver eleverne mulighed for at videreudvikle deres interesser. Det store tværfaglige kursus er designet til at udvikle elevernes forståelse af de store spørgsmål, der påvirker bæredygtig udvikling i det globale samfund.
Liste over større kurser
År-Semester | Kursus navn |
1-1 | Samfund og Natur |
1-1 | Økologi |
1-2 | Miljøvidenskab og ledelse |
1-2 | Statistik for miljøanalyse |
2-1 | Forureningskontrol og affaldshåndtering |
2-2 | Geografisk dataanalyse og GIS |
2. SB | Nutidige miljøspørgsmål |
3-1 | Miljø påvirknings vurdering |
3-1 | Miljømodellering |
3-2 | Miljøetik |
3-2 | Miljøuddannelse og -kommunikation |
3. SB | Praktik |
4-1 | Miljøpolitik og -politik |
4-1 | Miljøøkonomi |
4-2 | Miljø- og folkesundhedsrisikovurderinger |
4-2 | Fødevaresikkerhed, sikkerhed og ledelse |
- | Større valgfag (Vælg ET ud af TO) |
3-1 | Bevarelse og forvaltning af naturressourcer |
3-1 | Innovative teknologier til miljøledelse |
- | Stort tværfagligt kursus |
4-1 | Målene for bæredygtig udvikling og uddannelse |
2. SB – 2. sommerblok (mellem år 2 og år 3);
3. SB – 3. sommerblok (mellem år 3 og år 4).
Oplysningerne ovenfor er foreløbige og kan ændres.
Programresultat
Program tilsigtede læringsresultater (PILO'er)
Efter afslutningen af uddannelsen skal de studerende være i stand til at:
- PILO1: Anvende centrale begreber og teorier inden for miljøstudier og -ledelse;
- PILO2: Identificer forskellige miljømæssige udfordringer i Hong Kong, Greater Bay Area og verden fra videnskabelige, sociale og politiske og regulatoriske perspektiver;
- PILO3: Vurder effektiviteten af forskellige miljøledelsesmetoder med reference til videnskabelige, sociale og etiske aspekter;
- PILO4: Forklar forskellige typer af miljøproblemer og risici baseret på relevante videnskabelige data til forskellige målgrupper; og
- PILO5: Foreslå passende politikker, strategier og løsninger med hensyn til forskellige miljøscenarier.
Oplysningerne ovenfor er foreløbige og kan ændres.
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder/professionelle kvalifikationer
Drevet af de voksende miljømæssige udfordringer i regionen, den stigende socio-miljøbevidsthed og det skiftende reguleringslandskab i Hong Kong og Greater Bay Area, kan BSc(IEM)-programmet tiltrække kvalitetsstuderende med forskellig disciplinær baggrund og udstyre dem med de nødvendige viden efterspurgt af den offentlige og private sektor inden for miljøledelse.
Ansvarsfraskrivelse
Der er gjort alt for at sikre, at oplysningerne på denne hjemmeside er korrekte. Ændringer i alle aspekter af programmerne kan foretages fra tid til anden på grund af uforudsigelige omstændigheder uden for vores kontrol, og universitetet forbeholder sig retten til at foretage ændringer til enhver information indeholdt på denne hjemmeside uden forudgående varsel. Universitetet påtager sig intet ansvar for tab eller skade, der opstår som følge af brug eller misbrug af eller tillid til nogen information indeholdt på denne hjemmeside.
Ethvert aspekt af kurset og kursustilbuddene (herunder, uden begrænsning, indholdet af kurset og den måde, kurset undervises på) kan til enhver tid ændres efter universitetets eget skøn. Uden at begrænse universitetets ret til at ændre kurset og dets kursusudbud, forudses det, at ændringer kan være nødvendige på grund af faktorer som bemanding, tilmeldingsniveauer, logistiske arrangementer og ændringer i læseplanen.
Oplysningerne ovenfor er foreløbige og kan ændres.