Bachelor of Science (Honours) i kunstig intelligens og uddannelsesteknologi
The Education University of Hong Kong
Nøgleinformation
Campus placering
Hong Kong, Hongkong
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 - 4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
HKD 140.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* lokale studerende: HK $ 42.100 om året | ikke-lokale studerende*: HK $ 140.000 om året
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Programmet er designet til at imødegå udfordringerne ved uddannelsestransformationen drevet af den fjerde industrielle revolution og til at imødekomme de samfundsmæssige behov for kvalificerede fagfolk inden for AI og uddannelsesteknologi til at understøtte den fremtidige udvikling af skoler, videregående uddannelser, myndigheder og erhvervssektorer.
Normal studietid
- 4 år (for år 1 -indgang)
- 2 år (for seniorår optagelser)
Programmets formål
Programmet sigter mod:
- give eleverne grundlæggende viden og færdigheder inden for kunstig intelligens og uddannelsesteknologi;
- udvikle elevernes evne til at anvende viden om kunstig intelligens og uddannelsesteknologi, der passer til undervisning og læring;
- opbygge elevernes færdigheder i at bruge passende metoder til kunstig intelligens og uddannelsesteknologi til at nærme sig og løse virkelige problemer i uddannelsessammenhænge; og
- udstyre eleverne med evnen til at gennemføre og evaluere uddannelsesprojekter understøttet af etisk brug af kunstig intelligens og uddannelsesteknologi.
Program tilrettelagte læringsresultater (PILO'er)
Efter en vellykket gennemførelse af programmet vil eleverne kunne:
PILO1: demonstrere viden og forståelse af begreber og værktøjer inden for kunstig intelligens og uddannelsesteknologi;
PILO2: anvende viden om kunstig intelligens og uddannelsesteknologi, der passer til undervisning og læring;
PILO3: identificere, formulere og løse uddannelsesmæssige problemer ved hjælp af passende metoder til kunstig intelligens og uddannelsesteknologi i praksis og
PILO4: design, implementer og evaluer etisk brug af kunstig intelligens og uddannelsesteknologi i et uddannelsesprojekt for at imødekomme de ønskede behov.
Programstruktur
For 1.-årige deltagere
Major
- Major Core 39 kreditpoint
- Major Valgfag 6 kreditpoint
- Stort tværfagligt kursus 3 point
- Praktikplads 6 kreditpoint
Sidste års projekt
- Honours Project / Capstone Project 6 kreditpoint
Valgfag
- Mindreårige (r) eller anden større 30 kreditpoint
Almindelig uddannelse 22 kreditpoint
- Grundkursus
- Oplevelsesmæssig læring
- GE -breddekurser
- Universitets ePortefølje
Sprogforbedring 9 point
I alt: 121 kreditpoint
For deltagere på seniorår
Major
- Major Core 18 kreditpoint
- Major Valgfag 6 kreditpoint
- Stort tværfagligt kursus 3 point
- Praktikplads 6 kreditpoint
Sidste års projekt
- Honours Project / Capstone Project 6 kreditpoint
Valgfag
- Mindreårige (r) 15 kreditpoint
Almindelig uddannelse 22 kreditpoint
- Breddeforløb / oplevelseslæring
- Universitets ePortefølje
I alt: 60 kreditpoint
Bemærk: Klasser vil blive afholdt på Tai Po Campus og Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center som besluttet af universitetet.
Store studier
De store kernekurser giver eleverne et solidt fundament om AI og uddannelsesteknologi og hjælper dem med at forstå, hvordan de kan anvende deres viden på tværs af uddannelsesmiljøer. De store valgfrie kurser giver eleverne fleksibilitet til at vælge kurser i AI og uddannelsesteknologi for at imødekomme deres interesser og behov. Det store tværfaglige kursus er designet til at engagere eleverne i at forstå de begreber og teorier, der ligger til grund for brugen af uddannelsesteknologier i sprogindlæring og vurdering ud fra tværfaglige perspektiver.
Liste over større kurser
Major Core
- Introduktion til uddannelsesteknologi
- Regning
- Introduktion til programmering og problemløsning
- Grundlaget for neurale netværk
- Datastrukturer og algoritmer til datamining
- Introduktion til sandsynlighed og statistik
- Introduktion til Natural Language Processing
- Kunstig intelligens og maskinlæring i uddannelse
- Teknologier inden for STEM og AI Education
- Digitale spil og læring i uddannelsesmæssige indstillinger
- Dyb læring til computervision og uddannelse
- Anvendt robotik med applikationer til specialundervisning
- Design af STEM -aktiviteter med integreret teknik og matematik
Store valgfag
- Uddannelsesteknologi forbedret pensum og vurdering
- Praktisk programmering til kunstig intelligens
- Computerstøttet 3D-design og printteknologi
- Design af STEM -aktiviteter med integrerede videnskaber og teknologi
- Design og udvikling af mobile applikationer
- Webdatabase -applikationer til dataanalyse
Stort tværfagligt kursus
- Nye teknologier til sprogindlæring og vurdering
Praktik
Praktikken giver eleverne praktiske erfaringer og sammenhænge til at integrere og anvende deres viden og færdigheder inden for AI og uddannelsesteknologi på arbejdspladsen. Studerende skal gennemføre en praktikplads i en relevant organisation eller virksomhed relateret til AI og uddannelsesteknologi, hvor de yderligere kan dyrke færdigheder og viden udviklet i programmet. De skal arbejde i fuld tid og fuldføre cirka 200 arbejdstimer for en tildelt organisation. For at udstyre eleverne med de grundlæggende begreber og færdigheder, der kræves i et arbejdsmiljø, vil der blive afholdt workshops inden præ-praktik. Studerende forventes at formulere en arbejdsplan, der skal aftales både af praktikorganisationen og praktikkoordinatoren i EdUHK, før deres praktik påbegyndes.
Sidste års projekt
Final Year Project (FYP) består af to kurser:
- Honours Project I / Capstone Project I: Forskningsmetoder og forslag
- Honours Project II: Research Report / Capstone Project II: Project Output
FYP fokuserer på at udsætte eleverne for væsentlig viden og færdigheder til at udføre forskning eller slutstenprojekter.
Valgfag / mindre
Fra valgfag/mindre domæne kan studerende frit tage kurser, der tilbydes af enhver akademisk afdeling på universitetet, så de passer til deres karrieremuligheder og interesser. Mindreårige som kodning, design og teknologi, kreativitet og STEM/STEAM og design af STEM -lektioner er relateret til programmet, detaljer vil være tilgængelige efter optagelsen af programmet.
Almindelig Uddannelse
Fra det generelle uddannelsesområde kan eleverne udvide deres intellektuelle horisont ved at knytte forbindelser mellem forskellige vidensområder og mellem deres formelle studier og liv uden for klasseværelset og styrke deres evne til forsvarlig tænkning og god dømmekraft.
Sprogforbedring
Studerende i programmet forventes at udvikle evnen til effektivt at kommunikere på engelsk og kinesisk (herunder Putonghua). For at hjælpe dem med at nå dette mål vil Center for Language in Education (CLE) tilbyde en omfattende pakke med obligatoriske kreditbærende og obligatoriske ikke-kreditbærende sprogforbedringsaktiviteter, som omfatter to 3-cp engelskkurser og et 3-cp Kinesisk kursus.
Undervisningsmedium
Programmet vil hovedsageligt blive gennemført på engelsk. Alle større kurser undervises på engelsk. For nogle ikke-større kurser vil Putonghua eller kantonesisk blive vedtaget som undervisningsmedium, når sproget anses for at være mest effektivt til undervisning.
Karrieremuligheder/Professionelle kvalifikationer
Dette program forbereder kandidater til at kunne indtage tekniske og supportstillinger (f.eks. Computerprogrammerer, datavidenskabsmand, IT-tekniker, softwareudvikler, designer for e-læringsressourcer, uddannelsesteknologisk support samt undervisningsassistent i skoler, forlag, samfund og sociale tjenester, offentlige og ikke-statslige organisationer), med mulighed for at gå videre til ledende stillinger som systemanalytiker og uddannelsesteknologichef. Kandidater kan også forfølge postgraduate studier inden for AI, uddannelse eller informationsteknologi.
Da studieåret 2022/23 er begyndelsen på trienniet 2022/23 - 2024/25, for hvilket tildelingen af UGC -finansierede pladser stadig er betinget af regeringens godkendelse, er antallet af optagelsespladser kun vejledende og kan ændres eller bekræftelse.
Ansvarsfraskrivelse
Der er gjort alt for at sikre, at oplysningerne på dette websted er korrekte. Ændringer i ethvert aspekt af programmerne kan foretages fra tid til anden på grund af uforudsigelige omstændigheder uden for vores kontrol, og universitetet forbeholder sig retten til at foretage ændringer af alle oplysninger på dette websted uden forudgående varsel. Universitetet påtager sig intet ansvar for tab eller skader som følge af brug eller misbrug af eller afhængighed af oplysninger på dette websted.
Ethvert aspekt af kurset og kursustilbud (herunder, uden begrænsning, kursets indhold og den måde, kurset undervises på) kan til enhver tid ændres efter universitetets eget skøn. Uden at begrænse universitetets ret til at ændre kurset og dets kurstilbud forventes det, at ændringer kan være nødvendige på grund af faktorer som bemanding, tilmeldingsniveauer, logistiske arrangementer og læseplanændringer.
Galleri
Læreplan
Program struktur
For år-1 deltagere
Major
- Major Core 39 meritpoint
- Større valgfag 6 meritpoint
- Større tværfagligt kursus 3 point
- Praktik 6 meritpoint
Sidste års projekt
- Honours Project / Capstone Project 6 point
Valgfag
- Mindreårige eller Second Major 30 point
Almen uddannelse 22 point
- Grundkursus
- Erfaringsbaseret læring
- GE Breadth-kurser
- Universitetets ePortfolio
Sprogforbedring 9 point
I alt: 121 kreditpoint
For seniorårstilmeldte
Major
- Major Core 18 meritpoint
- Større valgfag 6 meritpoint
- Større tværfagligt kursus 3 point
- Praktik 6 meritpoint
Sidste års projekt
- Honours Project / Capstone Project 6 point
Valgfag
- Mindreårige 15 meritpoint
Almen uddannelse 22 point
- Breddekursus / Erfaringsbaseret læring
- Universitetets ePortfolio
I alt: 60 kreditpoint
Bemærk: Klasser vil blive afholdt i Tai Po Campus og Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center som besluttet af universitetet.
Hovedstudier
De store kernekurser giver eleverne et solidt grundlag for kunstig intelligens og uddannelsesteknologi og hjælper dem med at forstå, hvordan de kan anvende deres viden på tværs af uddannelsesmiljøer. De store valgfag giver eleverne fleksibilitet til at vælge kurser i AI og pædagogisk teknologi for at imødekomme deres interesser og behov. Det store tværfaglige kursus er designet til at engagere eleverne i at forstå de begreber og teorier, der ligger til grund for brugen af pædagogiske teknologier i sprogindlæring og -vurdering fra tværfaglige perspektiver.
Liste over større kurser
Major kerne
- Introduktion til pædagogisk teknologi
- Regning
- Introduktion til programmering og problemløsning
- Grundlæggende om neurale netværk
- Datastrukturer og algoritmer til datamining
- Introduktion til sandsynlighed og statistik
- Introduktion til naturlig sprogbehandling
- Kunstig intelligens og maskinlæring i undervisningen
- Teknologier inden for STEM og AI Education
- Digitale spil og læring i undervisningsmiljøer
- Dyb læring til computersyn og uddannelse
- Anvendt robotteknologi med applikationer til specialundervisning
- Design af STEM-aktiviteter med integreret teknik og matematik
Større valgfag
- Uddannelsesteknologi forbedret læseplan og vurdering
- Praktisk programmering til kunstig intelligens
- Computerstøttet 3D-design og printteknologier
- Design af STEM-aktiviteter med integreret videnskab og teknologi
- Design og udvikling af mobile applikationer
- Webdatabaseapplikationer til dataanalyse
Stort tværfagligt kursus
- Nye teknologier til sprogindlæring og -vurdering
Oplysningerne ovenfor er foreløbige og kan ændres.
Programresultat
Program tilsigtede læringsresultater (PILO'er)
Efter en vellykket gennemførelse af programmet vil de studerende være i stand til at:
PILO1: demonstrere viden og forståelse af begreber og værktøjer inden for kunstig intelligens og uddannelsesteknologi;
PILO2: anvende viden om kunstig intelligens og pædagogisk teknologi passende til undervisning og læring;
PILO3: identificere, formulere og adressere pædagogiske problemer ved at bruge passende metoder til kunstig intelligens og pædagogisk teknologi i praksis; og
PILO4: designe, implementere og evaluere etisk brug af kunstig intelligens og pædagogisk teknologi i et uddannelsesprojekt for at imødekomme ønskede behov.
Oplysningerne ovenfor er foreløbige og kan ændres.
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder/professionelle kvalifikationer
Dette program forbereder kandidater til at være i stand til at påtage sig tekniske og støttende stillinger (f.eks. computerprogrammør, dataforsker, IT-tekniker, softwareudvikler, e-læringsressourcedesigner, pædagogisk teknologisupport, samt undervisningsassistent i skoler, forlag, samfund og sociale tjenester, offentlige og ikke-statslige organisationer), med mulighed for at komme videre til ledende stillinger som systemanalytiker og pædagogisk teknologichef. Kandidater kan også forfølge postgraduate studier inden for AI, uddannelse eller informationsteknologi.
Ansvarsfraskrivelse
Der er gjort alt for at sikre, at oplysningerne på denne hjemmeside er korrekte. Ændringer i alle aspekter af programmerne kan foretages fra tid til anden på grund af uforudsigelige omstændigheder uden for vores kontrol, og universitetet forbeholder sig retten til at foretage ændringer til enhver information indeholdt på denne hjemmeside uden forudgående varsel. Universitetet påtager sig intet ansvar for tab eller skade, der opstår som følge af brug eller misbrug af eller tillid til nogen information indeholdt på denne hjemmeside.
Ethvert aspekt af kurset og kursustilbuddene (herunder, uden begrænsning, indholdet af kurset og den måde, kurset undervises på) kan til enhver tid ændres efter universitetets eget skøn. Uden at begrænse universitetets ret til at ændre kurset og dets kursusudbud, forudses det, at ændringer kan være nødvendige på grund af faktorer som bemanding, tilmeldingsniveauer, logistiske arrangementer og ændringer i læseplanen.
Oplysningerne ovenfor er foreløbige og kan ændres.
Om skolen
Spørgsmål
Lignende kurser
BSc (Hons) Uddannelse og digital læring
- Lincoln, Det Forenede Kongerige