Bachelorgrad i fysisk aktivitet og idrætsvidenskab
Universidad Europea
Nøgleinformation
Campus placering
Villaviciosa de Odón, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 10.910
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
16 Sep 2024
Introduktion
Hvis sport er din passion, så tilføj vision, kultur og værdier til det. Deltag i et specifikt uddannelsesprogram, der skiller sig ud fra andre. Garanteret succes. Vi venter på dig!
Graden i Fysisk Aktivitetsvidenskab og Sport er et fireårigt program, der tilbydes på engelsk eller spansk, som har til formål at forberede eleverne til at blive læringsprofessionelle inden for fitness og sundhed, enten på ledelsessiden eller som coach. Sports Science-graden , som har i alt 240 ECTS, er blevet anerkendt nationalt og internationalt - den var inkluderet i både Shanghai Ranking 2022 og El Mundo Ranking 2022.
Studerende på denne bachelor i sportsvidenskab vil have adgang til de fineste sportsfaciliteter, der tilbydes på ethvert privat universitet i Spanien: et fuldt udstyret og moderne sportscenter med swimmingpools og atletikbane, fysiorum med nyeste udstyr og menneskelige forskningslaboratorier. Vi er den eneste bacheloruddannelse i Spanien, der er internationalt akkrediteret af European Health & Fitness Foreningen.
Hvorfor læse til en bachelorgrad i fysisk aktivitet og idrætsvidenskab?
- Topmoderne faciliteter: I vores topmoderne faciliteter på 30.000 m² finder du alt hvad du behøver til din træning: fodboldbaner, sportshal, atletikbane, beachvolleybane, tennis- og paddlebaner , klatrevæg, indendørs og udendørs swimmingpool.
- Et prestigefyldt fakultet: Vi har et førsteklasses fakultet, hvor fremtrædende nationale og internationale undervisere og fagfolk er blevet inviteret til at bidrage med deres akademiske og forskningsmæssige ekspertise på Universidad Europea. De deltager aktivt i konferencer og internationale arrangementer arrangeret af fakultetet og viser deres viden og erfaring. Derudover har vores professorer undervist på forskellige internationale universiteter og opnået værdifuld indsigt i uddannelse, forskning, innovation og træning.
- Nummer et inden for sportsforskning: Universidad Europea er den spanske institution med det højeste per capita-forhold af professorer/forskningsprojekter på området. Inden for fakultetet har vi 10 forskningsgrupper, der er anerkendt for deres betydelige videnskabelige bidrag og samfundsmæssige gennemslagskraft. I løbet af de seneste to år (2020-2021) har vores forskningsgrupper overgået milepælen på 540 publikationer.
- Unik læseplan: Universidad Europea er den spanske institution med det højeste per capita-forhold af professorer/forskningsprojekter på området. Inden for fakultetet har vi 10 forskningsgrupper, der er anerkendt for deres betydelige videnskabelige bidrag og samfundsmæssige gennemslagskraft. I løbet af de seneste to år (2020-2021) har vores forskningsgrupper overgået milepælen på 540 publikationer.
Indlæggelser
Læreplan
En studieplan designet med udgangspunkt i den professionelle sektors behov.
I løbet af de første år af bacheloruddannelsen vil du tilegne dig generel viden for senere at opdage det felt, du gerne vil udvikle dig fagligt inden for, alt imens du bliver guidet af dine instruktører. Du vil fra starten kunne vælge valgfag, enten for at fortsætte med at udvide din viden om feltets brede og tværfaglige kontekst eller for at specialisere dig ud fra din profil og interesser, hvis du ønsker det.
Du kan vælge mellem tre udmærkelsesmuligheder – Sundhed og Fysisk aktivitet, Fritids- og Sportsledelse og Sportstræning – og fra mere end tolv sportskategorier (vintersport, golf, naturaktiviteter osv.).
Skolen tilbyder innovative fag, der ikke undervises på andre universiteter, såsom golf, vintersport (med et praktikophold på Sierra Nevada Ski Resort) og naturaktiviteter (hulevandring, vinterbevægelsesteknikker, fortolkning af topografiske kort og mere). Den dybde, hvormed disse og andre sportsgrene er dækket, giver eleverne mulighed for at forfølge en eller flere specialiseringer.
Derudover vil du være i stand til at opbygge dit CV ved at opnå certificeringer som:
- en Certified Personal Trainer (CTP) og Certified Strength and Conditioning Specialist (CSCS) gennem NSCA, en prestigefyldt international organisation.
- en sportstekniker i forskellige sportsgrene gennem UFEDEMA Sports Technician Training Center placeret på universitetet.
- en avanceret fodboldtekniker gennem UFEDEMA Sports Technician Training Center placeret på universitetet.
Første semester
- Human Anatomy
- Systematisk bevægelse
- Spilteori og -praksis
- Kropssprog
- Fysisk aktivitet og idrætspsykopædagogik
- Teori og historie om fysisk aktivitet og sport
- Idrættens sociologi og deontologi
- Dataanalyse
- Basketball
- Fodbold
- Track and Field
- Golf I
Praktikophold
Ekstern praktikordning
Praktik er en vigtig del af din træning. At få erfaring efter det, du har lært i din uddannelse, er den bedste måde at komme ind på arbejdsmarkedet på. Der er to typer praktikophold: Studieordninger – som er inkluderet i din studieplan – og ekstrastudier – som du kan lave frivilligt.
For at gennemføre pensumpraktik i virksomheder skal du have 50 % af pointene godkendt og registreret, før du starter dit praktikophold. Disse praktikophold overvåges af virksomheden og praktikkoordinatoren, og der udarbejdes del- og slutrapporter til evaluering.
Hvis du ønsker at tage din erhvervserfaring til det næste niveau, inden du afslutter din universitetsuddannelse, kan du tage et praktikophold uden for studieretningen. Du kan gøre dem i ethvert akademisk år, men husk på, at praktik er et formativt supplement til dine studier; derfor, jo mere viden du har tilegnet dig gennem dit studie, jo mere vil du få gavn af praktikoplevelsen.
Programresultat
Basale evner
- CB1: Studerende skal have demonstreret viden og forståelse inden for et studieområde, der er kernen i den almene ungdomsuddannelse og ofte er på et niveau, der, selvom det understøttes af avancerede lærebøger, også omfatter nogle aspekter, der indebærer viden fra banebrydende deres studieretning.
- CB2: Studerende skal vide, hvordan de anvender deres viden på deres arbejde eller kald på en professionel måde og besidde de kompetencer, der normalt demonstreres gennem udvikling og forsvar af argumenter og problemløsning inden for deres studieområde.
- CB3: Studerende skal have evnen til at indsamle og fortolke relevante data - sædvanligvis inden for deres studieområde - for at foretage vurderinger, der inkluderer en refleksion over relevante sociale, videnskabelige eller etiske spørgsmål.
- CB4: Studerende skal være i stand til at formidle information, ideer, problemer og løsninger til både specialiserede og ikke-specialister.
- CB5: Studerende skal have udviklet de læringsevner, der er nødvendige for at gennemføre videre studier med en høj grad af autonomi.
Tværfaglige færdigheder
- CT1: Autonom læring: Evne til at vælge de strategier, værktøjer og øjeblikke, du anser for at være mest effektive til at lære og selvstændigt implementere det, du har lært.
- CT2: Selvtillid: Evne til at vurdere vores resultater, præstationer og evner med den indre overbevisning om, at vi er i stand til at håndtere de udfordringer, vi står over for.
- CT3: Evne til at tilpasse sig nye situationer: at kunne vurdere og forstå forskellige positioner, tilpasse sin tilgang efter situationen kræver det.
- CT4: Analyse- og syntesekapacitet: at være i stand til at nedbryde komplekse situationer i deres bestanddele; også at vurdere andre alternativer og perspektiver for at finde optimale løsninger. Syntese søger at reducere kompleksitet for bedre at forstå den og/eller løse problemer.
- CT5: Evne til at anvende viden i praksis, at bruge den viden, der er erhvervet på det akademiske område, i situationer, der ligner virkeligheden i det erhverv, som de studerende uddannes til, som muligt.
- CT6: Mundtlig kommunikation / skriftlig kommunikation: evnen til at transmittere og modtage data, ideer, meninger og holdninger for at opnå forståelse og handling; i denne forstand er mundtlig kommunikation det, der foregår gennem ord og fagter og skriftlig kommunikation, det, der foregår gennem skriftlige og/eller grafiske medier.
- CT7: Bevidsthed om etiske værdier: Evne til at tænke og handle efter universelle principper baseret på personens værdi, som er rettet mod deres fulde udvikling, og som involverer en forpligtelse til visse sociale værdier.
- CT8: Informationsstyring: Evne til at søge, udvælge, analysere og integrere information fra forskellige kilder.
- CT9: Interpersonelle relationsfærdigheder: Evne til at forholde sig positivt til andre mennesker ved verbale og non-verbale midler, gennem assertiv kommunikation, hvilket betyder evnen til at udtrykke eller formidle, hvad du ønsker, hvad du tænker eller føler uden at forstyrre, angribe eller såre følelserne af den anden person.
- CT10: Initiativ og iværksætterånd: Evne til at udføre vanskelige eller tilfældige handlinger med beslutsomhed. Evne til at forudse problemer, foreslå forbedringer og vedholde at opnå dem. Præference for at påtage sig og udføre aktiviteter.
- CT11: Planlægning og tidsstyring: Evne til at sætte mål og vælge midlerne til at nå disse mål ved at bruge tid og ressourcer effektivt.
- CT12: Kritisk ræsonnement: Evne til at analysere en idé, et fænomen eller en situation fra forskellige perspektiver og antage en unik og personlig tilgang til den, baseret på begrundet nøjagtighed og objektivitet i modsætning til intuition.
- CT13: Problemløsning: Evne til at finde en løsning på et forvirrende problem eller en kompliceret situation uden en foruddefineret løsning, hvilket gør det sværere at løse.
- CT14: Innovation og kreativitet: Evne til at foreslå og udvikle nye og originale løsninger, der tilføjer værdi til de stillede problemer, selv på andre områder end selve problemet.
- CT15: Ansvar: Evne til at opfylde de forpligtelser, der er indgået med sig selv og med andre, når man udfører en opgave og forsøger at nå et sæt mål inden for læringsprocessen. Eksisterende kapacitet i ethvert emne til at erkende og acceptere konsekvenserne af en frit udført handling.
- CT16: Beslutningstagning: Evne til at vælge mellem eksisterende alternativer eller måder til effektivt at løse forskellige situationer eller problemer.
- CT17: Teamwork: Evne til at integrere og aktivt samarbejde med andre mennesker, områder og/eller organisationer for at nå fælles mål.
- CT18: Brug af informations- og kommunikationsteknologier (IKT): Evne til effektivt at bruge informations- og kommunikationsteknologier som et værktøj til søgning, bearbejdning og lagring af information samt til udvikling af kommunikationsevner.
Specifikke færdigheder
- CE1: Evne til at designe, udvikle og evaluere undervisnings- og læringsprocesser relateret til fysisk aktivitet og sport, under hensyntagen til individers egenskaber og deres kontekst og ved at vedtage de nødvendige uddannelsesmæssige, tekniske og læseplanmæssige principper.
- CE2: Evne til at formidle holdninger og værdier i professionel praksis inden for alle områder af fysisk aktivitet og sport, hvilket bidrager til forbedring af samfundet.
- CE3: Evne til at planlægge, planlægge, implementere, overvåge og evaluere trænings- og konkurrenceprocesser på forskellige niveauer og i forskellige aldersgrupper.
- CE4: Evne til at analysere og anvende fysiologiske, biomekaniske, psykologiske og sociale principper på de forskellige områder af fysisk aktivitet, sport og rekreation.
- CE5: Evne til at identificere ukorrekt praksis, der udgør en sundhedsrisiko for at forebygge og korrigere dem i forskellige typer af befolkninger.
- CE6: Evne til at vurdere fysiske konditionsniveauer og motoriske færdigheder, ordinere og programmere sundhedsorienterede fysiske øvelser i forskellige aldre.
- CE7: Evne til at fremme og evaluere varige, autonome og sundhedsorienterede fysiske aktivitets- og sportsvaner.
- CE8: Evne til at designe, planlægge, organisere, implementere og evaluere kontinuerlige og/eller enkeltstående sports- og rekreative aktivitetsprogrammer under hensyntagen til alle faktorer, der betinger deres udvikling i forskellige professionelle, sociale og økonomiske sammenhænge.
- CE9: Evne til at vælge og anvende sportsmaterialer og -udstyr til hver type aktivitet, identificere de tekniske egenskaber ved forskellige sportsfaciliteter.
- CE10: Evne til at deltage i effektiv styring og/eller ledelse af offentlige og private organisationer, der implementerer fysisk aktivitetstjenester i enhver af deres facetter (rekreation, sundhed, sport, uddannelse osv.), identificere, definere og systematisere de processer, der kræves for at nå deres mål.
- CE11: Evne til at deltage i samfundet på den studerendes præmisser ved at udtrykke en teoretisk, akademisk og faglig diskurs om fysisk aktivitet og idrætsvidenskab.