Keystone logo
Universidad Francisco Marroquin

Universidad Francisco Marroquin

Universidad Francisco Marroquin

Introduktion

Universidad Francisco Marroquín, også kendt ved sin akronym UFM, er et privat og sekulært universitet i Guatemala City, Guatemala. Den blev grundlagt i august 1971 omkring libertarianismens filosofi.

Ifølge økonomen Milton Friedman er det "et af de førende universiteter i Latinamerika."

Vores mål var at studere og formidle de frie samfunds etiske, økonomiske og retlige principper. Vi var overbeviste om, at idéer på lang sigt styrer; at hvis vores land skulle nyde fredelig velstand uden pres fra ideologiske grupper, var det nødvendigt, at nok indflydelsesrige mennesker klart forstår det frie samfunds organisation og dermed opnå overbevisning og mod til at forsvare det.

Naassom Azevedo / Unsplash

Amigos em campus universitário

mission

Vores mission er at undervise og formidle de etiske, juridiske og økonomiske principper i et samfund af frie og ansvarlige mennesker.

værdier

sandhed

Sandhed er et nødvendigt og vigtigt middel til at nå frem til det gode

frihed

Kun i frihed kan man forfølge sin lykke, være ansvarlig og handle moralsk.

retfærdighed

Retfærdighed er at anerkende hver person som deres egen.

dyder

116101_Virtudes.jpg

Academic Excellence

definition

  • Vi forstår ved "excellence" en overlegen kvalitet, der gør folk eller ting værdige til entydige anerkendelse eller ære. Og for "akademisk ekspertise", kvaliteten af ideer, principper og handlinger hos dem, der som professorer eller studerende sædvanligvis placerer sig over den blotte materielle og rutinemæssige opfyldelse af deres pligt, udgør et levende eksempel på sammenhængende liv for alle. Excellence forstået på denne måde er kun mulig inden for rammerne af frihed, kompetence og respekt.
  • Akademisk ekspertise skal vundet og forsvares på en professionel måde. På samme måde kan det kun opfattes som følge af vedholdende bestræbelser og undertiden smertefulde afkald, der er afgørende for at kunne åbne nye huller og stier indenfor videnområdet.
  • En institution, der stræber efter akademisk ekspertise, er demonstreret og akkrediteret gennem emulatorerne og efterligterne, som det inspirerer gennem årene.
  • En person, der stræber efter at være fremragende, kan aldrig blive realiseret som sådan, hvis han i hvert tilfælde ikke forlanger sig selv mere end de andre.

Professorens Excellence

  • Lærerens faglige ekspertise indebærer en fjern forberedelse (understøttet af hans legitimationsoplysninger) og et nært forberedende arbejde (bestående af den forsigtige og daglige forberedelse af hvert fag og hver klasse) for generøst at stille eleverne sin erfaring som lærer og lærer, hans begejstring for det emne, han giver, og hans faste, høflige og personlige opmærksomhed på hver af dem.
  • Det indebærer også klarhed og sammenhæng i de ideer, som den forsøger at transmittere, kendskab til de studerendes konkrete situation, skelnen til at vælge, tildele og prioritere opgaverne, skønsbeføjelsen til at kræve og foreslå de mest relevante aflæsninger.
  • Eksponeringens klarhed bør ikke forhandles, men stilles til rådighed for eleverne i en gestus af ridderlighed og høflighed.
  • Hvad der adskiller den fremragende lærer som et brand er hans ønske om kontinuerlig personlig forbedring i alt, hvad han mener, siger, gør og lærer.

Ekspertise hos de studerende

  • Styrkens og permanensen af en uddannelsesinstitution hviler på uddannelse af de studerende, som den vælger omhyggeligt under hensyntagen til blandt andet dets faglige evne og lederskabsevne.
  • Studenternes faglige ekspertise manifesteres i deres intellektuelle nysgerrighed, deres disciplin, som det vedrører brugen af deres studietid og deres deltagelse i klasser, deres evne til at afstå smag, tilfredshed og umiddelbare succeser, deres dyrkning af dyder og grundlæggende værdier, rigdom og udvælgelse af dets leksikon indenfor og udenfor klasseværelset, dets evne til at anvende opportunistiske ressourcer til rådighed.
  • Dette indebærer en rimelig balance og tilpasset til virkeligheden af den studerende, mellem de humanistiske studier, internaliseret under de tidligere studier, rettet til hans gode præstationer som borger og mor eller mor til morgendagens familie og styringen af de vigtigste teknikker i den valgte akademiske afdeling.
  • Den studerendes faglige ekspertise er grundlaget for hans succes inden for fagområdet og afspejles i den grad, der opnås som følge af hans indsats. Ekspertisenes ekspertise resulterer i den ideelle kombination af de værdier og principper, som styrer hver persons trivsel, og deres opdatering i deres foretrukne specialisering (forudsat at hver enkelt udfører bedre i det, de mest har han kan lide det)

De skal forstås som hvirvler af den studerendes faglige ekspertise :

  • Hans evne til at observere, abstrakte og konkludere logisk og udtrykke klart og præcist i ord og skrift, hans ideer og overbevisninger.
  • Din vilje til at fortsætte med at udvide din viden alene.
  • Hans ro i sindet på tidspunktet for at stille spørgsmålstegn ved eller modbevise andres positioner og forsvare deres egne.
  • Hans evne til forundring ved hverdagslige begivenheder.
  • Hans tilbøjelighed til at læse, lytte, tale og skrive med kritisk forstand og samtidig bevidst om grænserne for menneskelig kapacitet til at gøre sig forstået og forstå andre.
  • Hendes beslutsomhed om at forestille sig virkeligheden anderledes end hvordan hun blev præsenteret, og hvordan de har vant hende til at se det.
  • Deres evne til at iværksætte specialiseret og teknisk viden og at udvikle de færdigheder og evner, der er nødvendige for udøvelsen af erhvervslivet.
  • Hans fastholdenhed i at forfølge, gøre og sprede det gode ved at vide, at han bliver nødt til at være vågen over sin egen frihed og ansigt, med forsigtigt mod, de risici, der er forbundet med enhver menneskelig udfordring.
  • Slutningen af en uddannelsesproces er dannelsen af mennesker, der ved, hvordan man påtager sig forpligtelser og udnytter mulighederne, uden at tillade eller tillade nogen at undergrave deres værdighed.

Placeringer

  • Guatemala City

    6A Calle,final, 01010, Guatemala City

Spørgsmål