Bachelor of Science i økonomi og ledelse for kunst, kultur og kommunikation
University Bocconi
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, Italiensk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 12.689 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* *med forbehold for justering
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Programmet giver dig en stærk forberedelse inden for økonomi og erhvervsliv sammen med et markant fokus på humaniora , hvilket forbedrer dine kritiske vurderingsevner. De mange forskellige emner, der dækkes, er det, der adskiller det fra de andre Bocconi BSc-programmer.
Kandidater fra dette program arbejder på en bred vifte af virksomheder og institutioner i forskellige brancher, men uddannelsens tilgang og undervisningsmetoder gør det særligt velegnet til studerende, der er interesseret i kunstneriske industrier (museer, teatre og auktionshuse), kulturelle sektorer (forlag, musik). og tv) og kreative områder (mode, design, kommunikation og byudvikling).
Det tilbyder en komparativ tilgang. Ledelse og iværksætterprofessionelle er forberedt på internationale miljøer, der kræver evnen til at tilpasse sig og interagere med forskellige kulturer og sprog.
I løbet af uddannelsen vil du især fokusere på projektledelse gennem gruppeprojekter og workshops inspireret af virksomheder og institutioner, og styret af fakultetsmedlemmer. Aktiv læring er et væsentligt træk ved læseplanen, og interaktion mellem elever med forskellig baggrund tilskynder til udveksling af synspunkter og udvikling af lyttefærdigheder.
Du kommer til at bo i en travl og spændende by: Milano er ideelle omgivelser på grund af det store antal muligheder for at kontakte og møde virksomheder fra alle brancher og kulturinstitutioner af alle typer.
Program struktur
Første år
Hovedemner
- Ledelse af kulturelle virksomheder og institutioner
- Kunstens filosofi
- Kritiske tilgange til kunsten
- Økonomi
- Matematik
- Økonomisk Historie
- Lov
- Første fremmedsprog
- Computer videnskab
I løbet af det første år får du et solidt fundament inden for økonomi, ledelse, kvantitative metoder og jura med fokus på de kreative industrier og sektorer, der styrkes i løbet af det andet år.
Programmet indeholder også specifikke kurser inden for humaniora. Især Metode og forskning i kunst er arrangeret i 3 kurser (fordelt på første og andet år), og giver eleverne mulighed for at lære det kunstneriske og kulturelle sprog, der er typisk for den vestlige tradition. Det første introduktionskursus, på det første år, er obligatorisk.
Andet år
Hovedemner
- Regnskab
- Statistikker
- Organisation
- Kulturantropologi
- Kritiske tilgange til kunsten
- Andet fremmedsprog
- Bløde færdigheder seminar
I det andet år vil du blive ved med at studere de vigtigste emner relateret til økonomi og ledelse i de kulturelle industrier. Regnskab vil lære dig den grundlæggende logik og teknikker for virksomhedsregnskab, og hvordan du læser relaterede dokumenter. Organisation vil hjælpe dig med at forstå, hvordan en virksomhed/institution er organiseret, og den individuelle adfærd og gruppedynamikken i den.
Derefter vil du tage endnu et kursus i humaniora, kulturantropologi og gennemføre Metode og forskning i kunst med to monografiske kurser, der giver dig den passende baggrund, der er nødvendig for kritisk at læse, forstå og værdsætte specifikke fagområder, som kan føre til et karrierevalg. De kan frit vælges blandt:
- Billedkunst og kultur
- Information, fortælling, medier
- Musik og scenekunst
Endelig vil du deltage i et seminar, der har til formål at forbedre dine lederevner og ledelsesevner.
Tredje år
Hovedemner
- Markedsføring
- Finansiere
- Konkurrencestrategi i kreative industrier
- Erhvervsret
- Værksted
- Udvekslingsprogram
- Praktik
- Sidste rapport
I det sidste år vil du færdiggøre din ledelsesforberedelse i de kreative brancher ved at studere emner som Marketing, Strategi, Finans (både corporate finance og finansielle markeder og institutioner) og Erhvervsret. Desuden skal du vælge et værksted (eller erstatte det med et praktikophold):
- Kommunikation og Kulturforbrugsbeslutninger
- Markedsundersøgelser for kulturelle omgivelser
- Politikker for kunst og kultur
- Turisme, lokal identitet og destinationsstyring
- Omdannelsen af kultursektoren og kunstmarkedet: Kritiske problemstillinger og sager
- Landespecifikke forretningsmodeller inden for mode og luksus
- Den globale industri af fantasier
- Bæredygtigheden af lokal produktion i en global verden
- Digital Disruption og Entreprenørskab
Du kan også deltage i et studie i udlandet på et af partneruniversiteterne i udlandet.
Programkrav kan ændres.
Internationale muligheder
At studere i udlandet kan være en fantastisk mulighed for vækst både akademisk og personligt, hvilket giver dig mulighed for at udfordre dig selv i et multikulturelt miljø. Udvekslingsprogrammet giver dig chancen for at tilbringe et semester i udlandet på et partneruniversitet, begyndende på din bacheloruddannelse.
Udvekslingsprogrammer
Et-semester programmer med prestigefyldte partneruniversiteter, herunder:
- Erasmus Universitet (Holland)
- New York University, Stern School of Business (USA)
- Universidad de San Andres (Argentina)
- Singapore Management University (Singapore)
- University of Technology, Sydney (Australien)
Karrieremuligheder
De fleste kandidater i økonomi og ledelse for kunst, kultur og kommunikation fortsætter deres uddannelse på kandidatniveau; dimittender kan også have direkte adgang til arbejdsmarkedet.
Kandidater kan arbejde i ledelsen af kreative og kulturelle institutioner og virksomheder, der arbejder med marketing og kommunikation; salg og distribution; administration, planlægning og kontrol, økonomistyring; og planlægning, organisering og ledelse af arrangementer.
Færdigheder omfatter fortolkning af kunstneriske sprog og analyse af den kulturelle dynamik i nutidens verden og deres indflydelse på sociale relationer; analysere markeder, salg, kanal og styring af forbrugere med særlig reference til kommunikation, kreative og kulturelle institutioner og virksomheder; og udarbejdelse og analyse af regnskaber, planlægning og ledelseskontrol og relaterede juridiske aspekter, især ophavsret og varemærker.
Karrieremuligheder for kandidater kan være hos små, mellemstore og store virksomheder; offentlige, private og almennyttige virksomheder; virksomheder, der leverer varer eller tjenester relateret til områder af sociale spørgsmål og kunst, kultur, kommunikation, showbusiness, sport, turisme, mode og design og medier og digitale medier eller starter et iværksætterinitiativ; startups.
Adgang
Hvert år udvælger Bocconi University de bedste kandidater og sætter et antal studerende, der kan optages på dets programmer for at garantere de bedste indbydende forhold og succes på den akademiske vej og for at lette indgangen for vores kandidater i den professionelle verden.
Normalt er der i alt 2700 pladser til Bachelor of Science og Integrated Master of Arts in Law-uddannelsernes førsteårsstuderende. Klasserne består af cirka 100 studerende til bacheloruddannelser undervist på engelsk og cirka 120 studerende til bacheloruddannelser undervist på italiensk. De integrerede Master of Arts in Law klasser (kun undervist på italiensk) består af omkring 140 studerende.