University of Applied Sciences Würzburg-Schweinfurt
Introduktion
Med mere end 9.300 studerende og omkring 200 professorer er University of Applied Sciences Würzburg-Schweinfurt , eller FHWS, et af de største universiteter for anvendt videnskab i Bayern. FHWS blev grundlagt i 1971 med to placeringer, der har succes indtil i dag - i byerne Würzburg og Schweinfurt.
Gradsprogrammer
FHWS's ti fakulteter tilbyder mere end 40 bachelor- og kandidatuddannelser. De brede og fremadrettede programmer dækker teknologi, økonomi, samfundsvidenskab, datalogi, visuelt design og sprog. At studere ved FHWS er kendetegnet ved en særlig orientering mod anvendelse. Et praktisk semester, projektarbejde og en høj andel af praktisk arbejde i laboratorier og seminarer understreger vigtigheden af en praksisorienteret tilgang på FHWS. Studerende er perfekt forberedt på deres fremtidige arbejdsliv og arbejdsmarkedets krav.
Undervisningsstandarden overvåges af Udvalget for Undervisningskvalitet ved FHWS var dekaner for studier af alle fakulteter og lederen af Campus for Professionel Udvikling arbejder sammen som en af vores vicepræsidenter.
Endvidere deltager FHWS i programmet "Quality Pact for Teaching" fra det føderale ministerium for uddannelse og forskning (BMBF). Projektet BEST-FIT implementerer foranstaltninger, der sigter mod at øge antallet af beståede prøver og dermed reducere antallet af frafald.
FHWS er også en del af "hochschule dual", et initiativ fra bayerske universiteter for anvendt videnskab, der tilbyder et dobbelt studieprogram, enten som et kombineret studieprogram (uddannelse + studier) eller som studier med intensiveret praksis (studier + integreret praktisk / praktikophold) faser).
Forskning
På universiteterne for anvendt videnskab er forskning afgørende for at kunne undervise i den moderne teknologi og videnskab, og nye teknologier og videnskabelig udvikling efter vores professors forskningsaktiviteter implementeres i undervisningen. Forskningsaktiviteter gennemføres ikke kun i tæt samarbejde med regionale virksomheder og institutter, men også i nationale og internationale forskningsprojekter.
I mange FHWS-laboratorier har studerende mulighed for at ansøge om at øve og intensivere de tidligere teoretiske erhvervede færdigheder og viden. Derudover er der i seks institutioner af FHWS-forskning derudover drevet. Som en del af forskningskortet fra den tyske rektorkonference (HRK) definerer FHWS to hovedforskningsområder: Energiteknologi og effektivitet samt mobilitet og mennesker.
Internationalisering
FHWS fokuserer på internationalisering som sin differentieringsstrategi og har sat sig som mål at være et internationalt universitet, hvor studerende fra mange forskellige nationer lærer og studerer sammen. For at opnå dette har FHWS introduceret en prisvindende model af uddannelser, der er unik i Tyskland. Der tilbydes bacheloruddannelser undervist på engelsk som tvillingeprogrammer, der stort set er identiske med deres tyske ækvivalent. Studerende har således mulighed for at skifte mellem uddannelsen, der undervises på engelsk, og den, der undervises på tysk i løbet af deres studieforløb.
Derudover er FHWS en del af et verdensomspændende netværk med omkring 140 internationale partnerinstitutioner, hvor FHWS-studerende kan tage et semester i udlandet.
digitalisering
Digitalisering ændrer arbejdslivet og vil få yderligere betydning i fremtiden. FHWS omfavner denne udvikling med sin digitaliseringsstrategi. Det inkluderer et syn udenfor, det er mod sine studerende og formidle den relaterede kompetence, men også et syn inde, der fremmer digitalisering inden for FHWSs organisationsstruktur.
Derudover er FHWS medlem af Center for Digital Innovations Mainfranken (ZDI), der understøtter og tilskynder til start af digitale virksomheder.
Fortsat uddannelse
FHWS Campus for Professionel Udvikling og Sprogfærdighed samarbejder med virksomheder og internationale videregående uddannelsesinstitutioner for at tilbyde et innovativt og praksisorienteret program i forskellige discipliner rettet mod enkeltpersoner, virksomheder og ansatte på FHWS, der er interesseret i efteruddannelse.