Dobbelt bachelorgradsprogram for elektrisk og elektronisk teknik
University of Shanghai for Science and Technology
Nøgleinformation
Campus placering
Shanghai, Kina
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, Kinesisk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
CNY 80.000 / per year *
Ansøgningsfrist
31 May 2024
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* afhængigt af de seneste regler fra den kinesiske regering om at godkende de internationale studerende til at komme til Kina eller ej, kan studietypen ændres til onlineundersøgelsen, indtil den internationale studerende kan komme til Kina
Introduktion
Siden september 2020 tilbyder SBC og USST de studerende en fantastisk og unik mulighed for at tjene både en britisk bachelorgrad og en kinesisk bachelorgrad. Hvis internationale studerende har et stærkt ønske om at lære kinesisk, kan de være dobbeltindskrevet. Efter fire års studier på SBC kan studerende både optjene et britisk bachelorgrad fra Liverpool John Moores University og et kinesisk bachelorgrad fra University of Shanghai for Science and Technology (USST).
Programmål
Denne major kultiverer avancerede ingeniørtalenter med international videnstruktur og international kommunikationsevne, god humaniora og videnskabelig læsefærdighed, solid grundlæggende viden om naturvidenskab og informationsteknologi, stærk ingeniørpraksis og bæredygtig læringsevne og kan engagere sig i forskning og udvikling, design, fremstilling , drift og ledelse inden for elektronik, informationsvidenskab, elektronisk teknik, computerteknologi osv.
Egenskaber
- Ingeniørvidenskab: have solid grundlæggende viden om matematik, fysik og computerteknologi, beherske faglig viden inden for informationsvidenskab og være i stand til at bruge den lærte viden til at løse komplekse problemer relateret til informationsteknologi.
- Problemanalyse: være i stand til at bruge den grundlæggende viden og faglige viden til at identificere og udtrykke de videnskabelige problemer og komplekse tekniske praktiske problemer inden for informationsteknologi og bruge akademiske tidsskrifter og netværksdatabaser til litteraturgennemgang, sammenligning og analyse for at opnå effektive konklusioner .
- Design / udviklingsløsninger: være i stand til at designe løsninger til problemer inden for informationsteknologi, designsystemer, enheder (komponenter) eller processer for at imødekomme specifikke behov, opfylde de relevante internationale og indenlandske udviklings-, design-, ledelses- og kvalitetsstandarder for informationen ingeniørindustrien, opfylder specifikke applikationskrav og afspejler fornemmelsen af innovation i designprocessen, i betragtning af det sociale, sundhed og sikkerhed. Derudover er der også mange faktorer, såsom lov, kultur og miljø.
- Forskning: Baseret på videnskabelige principper og anvendelse af videnskabelige metoder til at studere problemerne inden for informationsteknologi, herunder designe eksperimenter, analysere data og få rimelige og effektive konklusioner gennem informationssyntese.
- Brug moderne værktøjer: være i stand til at vælge og bruge passende teknologier, ressourcer, moderne tekniske værktøjer og informationsteknologiværktøjer til problemerne inden for informationsteknologi, herunder forudsigelse og simulering af komplekse tekniske problemer, og være i stand til at forstå deres begrænsninger.
- Ingeniørvidenskab og samfund: være i stand til med rimelighed at analysere problemerne inden for informationsteknologi baseret på den relevante baggrundsviden inden for informationsteknologi, evaluere indflydelsen af professionel ingeniørpraksis og problemløsninger på samfund, sundhed, sikkerhed, lov og kultur og forstå ansvaret.
- Miljø og bæredygtig udvikling: vær fortrolig med retningslinjerne, politikkerne, love og regler for miljøbeskyttelse og bæredygtig udvikling, og forstå og evaluere indvirkningen af informationsteknisk praksis og problemløsninger på miljø og socialt bæredygtig udvikling.
- Professionelle normer: have kvaliteten af humaniora og samfundsvidenskab og følelsen af socialt ansvar, være fortrolig med love og regler og adfærdskodeks inden for informationsteknologi og være i stand til at overholde koden for professionel etik og opfylde ansvar i udøvelsen af informationsteknologi.
- Individ og team: stærk udtryksevne, interpersonelle færdigheder og evnen til at spille en rolle i teamet og være i stand til at påtage sig rollen som individet, teammedlemmen og lederen i teamet under den tværfaglige baggrund.
- Kommunikation: være i stand til effektivt at kommunikere med jævnaldrende og offentligheden inden for informationsteknologi, herunder at skrive rapporter og designe manuskripter, afgive udtalelser, tydeligt udtrykke eller reagere på instruktioner; have en stærk national vision og være i stand til at kommunikere og udveksle i den tværkulturelle kontekst.
- Projektledelse: har en vis ledelseskendskab, være i stand til at gøre rationel brug af ledelsessystemet, koordinere og organisere opgaver i et tværfagligt miljø, med rimelighed fordele ressourcer og forbedre arbejdskvalitet og effektivitet.
- Livslang læring: udvikle en vane med kontinuerlig udforskning, selvfornyelse og anvendelse af læring, have bevidsthed om autonom læring og livslang læring og have evnen til at lære og tilpasse sig udvikling.
Curriculum
- Det første år
工程 技术 基础 数学 1 | Grundmatematik for teknik og teknologi 1 | engelsk |
基础 物理 - 力学 、 材料 与 波 | Grundfysik - Mekanik, materialer og bølger | engelsk |
英语 语言 学习 | Engelsk sprogstudier | engelsk |
工程 技术 基础 数学 2 | Grundmatematik til teknik og teknologi 2 | engelsk |
基础 物理 - 粒子 、 场 与 电 | Grundfysik - partikler, felter og elektricitet | engelsk |
工程 技术 实践 | Ingeniør- og teknologipraksis | engelsk |
金工 实习 B | Metalbearbejdningspraksis B | kinesisk |
体育 (1) 和 (2) | PE1 og PE2 | kinesisk |
- Det andet år
工程 原理 | Tekniske principper | engelsk |
电路 原理 | Principper for elektriske kredsløb | engelsk |
工程 数学 1a | Ingeniørmatematik 1a | engelsk |
信号 与 系统 | Signaler og systemer | Tosproget |
工程 数学 1b | Ingeniørmatematik 1b | engelsk |
微处理器 与 软件 | Mikroprocessorer og software | engelsk |
数字 及 模拟 电路 | Digital og analog elektronik | engelsk |
电子 工程 实践 1 | Elektroteknisk praksis 1 | engelsk |
体育 (3) 和 (4) | PE3 og PE4 | kinesisk |
- Det tredje år
数字 信号 处理 | Digital Signal Processing | Tosproget |
工程 数学 3 | Ingeniørmatematik 3 | kinesisk |
工程 数学 2 | Ingeniørmatematik 2 | engelsk |
数字 与 嵌入式 系统 | Digitale og indlejrede systemer | engelsk |
控制 系统 设计 与 分析 | Kontrolsystem design og analyse | engelsk |
应用 仪器 | Anvendt instrumentering | engelsk |
电机 | Elektriske maskiner | engelsk |
线性 电子 学 | Lineær elektronik | engelsk |
电子 工程 实践 2 | Elektroteknik 2 | engelsk |
- Det sidste år
过程 控制 | Proces kontrol | engelsk |
工业 自动化 | Industriel Automation | engelsk |
工业 管理 | Industrial Management | engelsk |
专业 实习 | Feltarbejde | kinesisk |
优秀 人才 (国际) 领导 力 培养 计划 | Fremragende talent (International) lederuddannelsesprogram | engelsk |
学生 体质 健康 标准 测试 | Studerendes fysiske sundhedstesttest | kinesisk |
信号 处理 | Signalbehandling | engelsk |
电力 电子 驱动 与 系统 | Elektronik, drev og systemer | engelsk |
工程 项目 (毕业 设计) | Engineering Project | engelsk |
Karriereudsigter
SBC's Career Service & Development Center (CSD) er forpligtet til at forbedre uafhængig læring, karrierebeskæftigelsesevne, social tilpasningsevne og kulturel bevidsthed ved at udvikle en systematisk kompetencemodel inden for en global sammenhæng og i sidste ende lette karrieresucces for studerende og alumner. Indtil videre har SBC etableret langsigtede strategiske partnerskaber med 200 førende arbejdsgivere og professionelle konsulentinstitutioner, centreret om en dynamisk læseplan, der vil muliggøre udvikling af kandidatuddannelsesevner, der fremmes gennem en række arbejdsrelaterede muligheder, herunder studenterplaceringer, studerende praktikophold, studerende deltids- og frivillige aktiviteter, virksomhedsbesøg, et fagligt instruktørudvalg, virksomhedsstipendier, mindre jobmesser, mock-interviews og projekter om socialt ansvar.
Forretningsprogrammer (Business Management and Events Management) -partnere inkluderer Louis Vuitton, H&M, ZARA, NIKE, HSBC, Standard Chartered Bank, KPMG, DTZ, Nürnberg Messe, Reed Exhibitions, Riviera Events, Saatchi & Saatchi, MSL China, MMI, Edelman , Touch Media, VNU-udstillinger og andre førende virksomheder.
Ingeniørprogram (maskinteknik og elektroteknik og elektronisk ingeniørvirksomhed) virksomhedspartnere inkluderer Siemens, Ingersoll Rand, Philips, Continental Automotive System, LENZE, SKF, Machaire, Lectra, ICD Security Systems, IMI, EMERSON, Valeo, Bosch, Haworth Furniture, FESTO, Autoliv og andre førende virksomheder.
Som en konsekvens af programmets særpræg vil studerende være i stand til at anvende deres viden, uddybe deres arbejdspladsindsigt, foretage værdibedømmelser, kommunikere og dokumentere deres præstationer i forbindelse med udvikling af beskæftigelsesevner.
Indgangskrav
Akademisk krav
- GCSE / IGCSE: Vellykket gennemførelse af 5 moduler, inklusive matematik og engelsk, med karakterer 4 eller derover. (CCCCC for studerende før 2017)
- IB: 22 point
- A niveau: En E-klasse fra et britisk A-niveau bord
* For adgangskrav til Dual Bachelor Degrees Program fra dit eget land bedes du kontakte det internationale kontor på [email protected]
Engelsk Sprogkrav
IELTS 5.0 | TOEFL iBT 35 | PTE Academic 36 | LanguageCert IESOL B1 High Pass | SBC-indgangstest Passere |
Kinesiske sprogkrav
- HSK 3 eller derover.
* For mere information om HSK test, se venligst den officielle hjemmeside for denne test. http://www.chinesetest.cn/index.do
Indlæggelser
Galleri
Programresultat
Programmål
Denne major kultiverer avancerede ingeniørtalenter med international videnstruktur og international kommunikationsevne, god humaniora og videnskabelig læsefærdighed, solid grundlæggende viden om naturvidenskab og informationsteknologi, stærk ingeniørpraksis og bæredygtig læringsevne og kan engagere sig i forskning og udvikling, design, fremstilling , drift og ledelse inden for elektronik, informationsvidenskab, elektronisk teknik, computerteknologi osv.
Egenskaber
- Ingeniørvidenskab: have solid grundlæggende viden om matematik, fysik og computerteknologi, beherske faglig viden inden for informationsvidenskab og være i stand til at bruge den lærte viden til at løse komplekse problemer relateret til informationsteknologi.
- Problemanalyse: være i stand til at bruge den grundlæggende viden og faglige viden til at identificere og udtrykke de videnskabelige problemer og komplekse tekniske praktiske problemer inden for informationsteknologi og bruge akademiske tidsskrifter og netværksdatabaser til litteraturgennemgang, sammenligning og analyse for at opnå effektive konklusioner .
- Design / udviklingsløsninger: være i stand til at designe løsninger til problemer inden for informationsteknologi, designsystemer, enheder (komponenter) eller processer for at imødekomme specifikke behov, opfylde de relevante internationale og indenlandske udviklings-, design-, ledelses- og kvalitetsstandarder for informationen ingeniørindustrien, opfylder specifikke applikationskrav og afspejler fornemmelsen af innovation i designprocessen, i betragtning af det sociale, sundhed og sikkerhed. Derudover er der også mange faktorer, såsom lov, kultur og miljø.
- Forskning: Baseret på videnskabelige principper og anvendelse af videnskabelige metoder til at studere problemerne inden for informationsteknologi, herunder designe eksperimenter, analysere data og få rimelige og effektive konklusioner gennem informationssyntese.
- Brug moderne værktøjer: være i stand til at vælge og bruge passende teknologier, ressourcer, moderne tekniske værktøjer og informationsteknologiværktøjer til problemerne inden for informationsteknologi, herunder forudsigelse og simulering af komplekse tekniske problemer, og være i stand til at forstå deres begrænsninger.
- Ingeniørvidenskab og samfund: være i stand til med rimelighed at analysere problemerne inden for informationsteknologi baseret på den relevante baggrundsviden inden for informationsteknologi, evaluere indflydelsen af professionel ingeniørpraksis og problemløsninger på samfund, sundhed, sikkerhed, lov og kultur og forstå ansvaret.
- Miljø og bæredygtig udvikling: vær fortrolig med retningslinjerne, politikkerne, love og regler for miljøbeskyttelse og bæredygtig udvikling, og forstå og evaluere indvirkningen af informationsteknisk praksis og problemløsninger på miljø og socialt bæredygtig udvikling.
- Professionelle normer: have kvaliteten af humaniora og samfundsvidenskab og følelsen af socialt ansvar, være fortrolig med love og regler og adfærdskodeks inden for informationsteknologi og være i stand til at overholde koden for professionel etik og opfylde ansvar i udøvelsen af informationsteknologi.
- Individ og team: stærk udtryksevne, interpersonelle færdigheder og evnen til at spille en rolle i teamet og være i stand til at påtage sig rollen som individet, teammedlemmen og lederen i teamet under den tværfaglige baggrund.
- Kommunikation: være i stand til effektivt at kommunikere med jævnaldrende og offentligheden inden for informationsteknologi, herunder at skrive rapporter og designe manuskripter, afgive udtalelser, tydeligt udtrykke eller reagere på instruktioner; have en stærk national vision og være i stand til at kommunikere og udveksle i den tværkulturelle kontekst.
- Projektledelse: har en vis ledelseskendskab, være i stand til at gøre rationel brug af ledelsessystemet, koordinere og organisere opgaver i et tværfagligt miljø, med rimelighed fordele ressourcer og forbedre arbejdskvalitet og effektivitet.
- Livslang læring: udvikle en vane med kontinuerlig udforskning, selvfornyelse og anvendelse af læring, have bevidsthed om autonom læring og livslang læring og have evnen til at lære og tilpasse sig udvikling.
Karrieremuligheder
SBC's Career Service & Development Center (CSD) er forpligtet til at forbedre uafhængig læring, karrierebeskæftigelsesevne, social tilpasningsevne og kulturel bevidsthed ved at udvikle en systematisk kompetencemodel inden for en global sammenhæng og i sidste ende lette karrieresucces for studerende og alumner. Indtil videre har SBC etableret langsigtede strategiske partnerskaber med 200 førende arbejdsgivere og professionelle konsulentinstitutioner, centreret om en dynamisk læseplan, der vil muliggøre udvikling af kandidatuddannelsesevner, der fremmes gennem en række arbejdsrelaterede muligheder, herunder studenterplaceringer, studerende praktikophold, studerende deltids- og frivillige aktiviteter, virksomhedsbesøg, et fagligt instruktørudvalg, virksomhedsstipendier, mindre jobmesser, mock-interviews og projekter om socialt ansvar.
Business Program (Business Management and Events Management) virksomhedspartnere omfatter Louis Vuitton, H&M, ZARA, NIKE, HSBC, Standard Chartered Bank, KPMG, DTZ, Nürnberg Messe, Reed Exhibitions, Riviera Events, Saatchi & Saatchi, MSL China, MMI, Edelman , Touch Media, VNU Exhibitions og andre førende virksomheder.
Engineering Program (Mechanical Engineering and Electrical and Electronic Engineering) virksomhedspartnere omfatter Siemens, Ingersoll Rand, Philips, Continental Automotive System, LENZE, SKF, Machaire, Lectra, ICD Security Systems, IMI, EMERSON, Valeo, Bosch, Haworth Furniture, FESTO, Autoliv og andre førende virksomheder.
Som en konsekvens af programmets særpræg vil studerende være i stand til at anvende deres viden, uddybe deres arbejdspladsindsigt, foretage værdibedømmelser, kommunikere og dokumentere deres præstationer i forbindelse med udvikling af beskæftigelsesevner.