Bachelor i moderne fremmedsprog og civilisationer
University of Parma
Nøgleinformation
Campus placering
Parma, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Italiensk, Engelsk
Studieformat
Blandet, På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
* https://en.unipr.it/studying/tuition-fees-and-scholarships-2020-2021
Introduktion
Programmet
Kurset giver også de studerende mulighed for at personalisere deres akademiske karriere med valgfrie emner i andet og tredje studieår. Der lægges stor vægt på at studere erfaringer og praktikophold i udlandet takket være et betydeligt antal aftaler og udvekslingsprogrammer.
Kurset giver fremtidige kandidater mulighed for at opbygge en karriere relateret til journalistik, oversættelsesassistance, institutionelle og kulturelle tjenester, handel, diplomatisk og konsulær repræsentation, turisme og europæisk kulturformidling. Desuden har kandidater ret til at forfølge deres studier på et andet kursus (kandidatuddannelsesprogram), der baner vejen for akademisk undervisning og skoleundervisning.
For at forberede de studerende til fremtidige erhverv udvikler kurset dybdegående kendskab til to europæiske fremmedsprog og deres relative civilisations kulturarv uden at udelukke et teoretisk grundlag for lingvistik og italiensk sprog. Studerende har også mulighed for at lære et tredje sprog, i det mindste at tilegne sig retfærdige skrive- og talefærdigheder.
Studieområderne inkluderer obligatoriske grundlæggende emner, obligatoriske fagkarakteristika i klassen og supplerende obligatoriske emner. Det treårige kursus er struktureret som følger:
- I det første år selvfølgelig vælger de studerende bare første og andet sprog.
- I det andet år vælger de studerende selvfølgelig et tredje sprog, og filologien (blandt germansk, romantik og slavisk filologi) er forbundet, men ikke obligatorisk, til det valgte sprog og litteratur til den afsluttende eksamen.
- I det tredje år opfordres de studerende til at tage en praktikophold eller et studieprogram i udlandet. I både andet og tredje år kan studerende vælge et antal point i valgfrie emner fra ethvert studieområde, der tilbydes af universitetet for at personalisere deres læseplan i overensstemmelse med de akademiske regler.
Hvad man kan forvente efter eksamen
Kurset sigter mod at producere kandidater, der er i stand til at forstå den socio-kulturelle relevans af de historiske, geografiske og kulturelle sammenhænge forbundet med de sprog, de har studeret, sammen med et interkulturelt perspektiv. Kandidater forventes også at demonstrere uafhængighed af dømmekraft og individuelt initiativ til organisering og planlægning af deres aktiviteter.
Tilegnelsen af disse færdigheder sikres ved specifikke træningsaktiviteter, der sigter mod at øge bevidstheden om socio-sproglige og kulturelle ændringer samt sprogernes rolle i moderne samfund.
Praktikaktiviteter giver studerende førstehånds erfaring med specifikke, praktiske sammenhænge, der hjælper dem med at erhverve uafhængig vurdering.
Erhvervelse af uafhængig vurdering vurderes gennem en evaluering af den studerendes individuelle studieprogram samt gennem deres grad af autonomi og evne til at udføre, herunder gruppearbejde, under praktikken.
Den erhvervede uafhængige bedømmelse vurderes i sidste ende under skrivning og forsvar af den afsluttende afhandling, for hvilken de studerende skal indsamle, evaluere, fortolke og diskutere data relateret til deres studieretning. I tilfælde af sprog- og litteraturstudier forventes det, at de studerende lægger særlig vægt på kulturelle, sociale og etiske spørgsmål.
Adgangskrav
Instruktion for studerende fra italienske og EU-statsborgere .
Procedurer for tredjelandsstatsborgere .
Læreplan
Programmet
Kurset giver også de studerende mulighed for at personliggøre deres akademiske karriere med valgfrie fag på andet og tredje studieår. Der lægges stor vægt på studieerfaringer og praktikophold i udlandet takket være et betydeligt antal aftaler og udvekslingsprogrammer.
Kurset giver fremtidige kandidater mulighed for at opbygge en karriere relateret til journalistik, oversættelsesassistance, institutionelle og kulturelle tjenester, handel, diplomatisk og konsulær repræsentation, turisme og europæisk kulturmægling. Endvidere har dimittender ret til at forfølge deres studier i en Second Cycle Degree Course ( Kandidatuddannelse), der baner vejen for akademisk og skoleundervisning.
For at forberede eleverne til fremtidige erhverv udvikler kurset et indgående kendskab til to europæiske fremmedsprog og deres relative civilisationers kulturarv, uden at udelukke et teoretisk grundlag for lingvistik og italiensk sprog. Studerende har også mulighed for at lære et tredje sprog, i det mindste for at opnå retfærdige skrive- og talefærdigheder.
Studieområderne omfatter obligatoriske grundfag, obligatoriske fagkendetegn for klassen og supplerende obligatoriske fag. Det treårige kursus er opbygget som følger:
- På det første år vælger de studerende bare første og andet sprog på studiet.
- På andet år vælger eleverne naturligvis et tredje sprog og filologien (blandt germansk, romansk og slavisk filologi) forbundet, men ikke obligatorisk, til det valgte sprog og litteratur til den afsluttende eksamen.
- På kursets tredje år opfordres studerende til at tage en praktikplads eller et studieprogram i udlandet. På både andet og tredje år kan studerende vælge et antal point i valgfrie fag fra ethvert studieretning, der tilbydes af universitetet for at tilpasse deres læseplan i overensstemmelse med de akademiske regler.
Indlæggelser
Programresultat
Hvad kan man forvente efter eksamen
Kurset sigter mod at producere kandidater, der er i stand til at forstå den sociokulturelle relevans af de historiske, geografiske og kulturelle kontekster forbundet med de sprog, de har studeret, sammen med et interkulturelt perspektiv. Kandidater forventes også at demonstrere uafhængighed af dømmekraft og individuelt initiativ til at organisere og planlægge deres aktiviteter.
Tilegnelsen af disse færdigheder sikres af specifikke uddannelsesaktiviteter, der har til formål at øge bevidstheden om socio-lingvistiske og kulturelle ændringer samt sprogs rolle i moderne samfund.
Praktikaktiviteter giver eleverne førstehåndserfaring med specifikke, praktiske sammenhænge, der vil hjælpe dem med at opnå selvstændig dømmekraft.
Tilegnelsen af selvstændig dømmekraft bedømmes gennem en evaluering af den studerendes individuelle studieprogram samt gennem dennes grad af selvstændighed og evne til at udføre, herunder gruppearbejde, under praktikopholdet.
Den erhvervede uafhængige dømmekraft vurderes i sidste ende under skrivningen og forsvaret af den afsluttende afhandling, for hvilken de studerende skal indsamle, vurdere, fortolke og diskutere data relateret til deres fagområde. I forbindelse med sprog- og litteraturstudier forventes de studerende at sætte særlig fokus på kulturelle, sociale og etiske spørgsmål.