
Bachelor in
Bachelor i Branding og Marketing Management VIA University College

Stipendier
Introduktion
Kort introduktion
Bacheloruddannelsen i Branding og Marketing Management inden for mode og møbel er et 3½ års fuldtidsuddannet program på engelsk struktureret som en AP-grad og en BA-top-up.
Du vil lære om markedets skiftende karakter og hvordan man giver et mærke en kommerciel dimension og sikre, at målgruppen ikke kan undgå at høre om det. Du lærer at anvende forskellige marketingkanaler - fra hjemmesider til udendørs reklamer - og hvordan de respektive kanaler hjælper mærket med at opnå den rigtige position på markedet.
Undervisningen omfatter en kombination af sager og sande til livsproblemer relateret til mode- og livsstilsvirksomheder.
Du vil også erhverve kompetencer for at overvåge og udvikle mærker på en uafhængig måde. At udarbejde foreslåede løsninger og implementere dem i praksis, både visuelt og kommunikativt, vil også være en af dine store kvalifikationer. Du vil være i stand til at etablere den rigtige position for mærket og sørge for, at nye begreber falder i tråd med varemærkernes værdier.
De fælles projekter i kursusprogrammet forbedrer dine kompetencer vedrørende tværfaglige samarbejder, og den obligatoriske placeringstid giver dig mulighed for at udvide dit netværk og CV.
Programmet finder sted på Campus Herning.
Indhold og struktur
Programmet er organiseret, så du først deltager i fælles projekter for alle BA-studerende og derefter sætter et stort fokus på din valgte specialitet. Omfanget af de fælles projekter er at give dig et fuldt indblik i andre områder af designindustrien og for at hjælpe dig med at udvikle din evne til at samarbejde.
Valgfag og generelle fag inden for specialitet skal styrke dine kvalifikationer inden for Branding og Marketing Management. Målet er at hjælpe dig med at udvikle dit personlige billede. Gennem de valgfag tilbyder vi obligatoriske studieture og mulighed for at forbedre dine færdigheder i dit valgte emne.
Placeringsperioden på 3. og 6. semester er en obligatorisk del af programmet, hvor du får mulighed for at teste dine færdigheder i praksis.
Hvert semester afsluttes med mundtlig eller skriftlig eksamen og du afsluttes med en bacheloropgave.
Karrieremuligheder
Med en BA med Branding og Marketing Management, har du evner til at arbejde med branding og marketing inden for mode og livsstilsbranchen.
Du ved, hvordan man løser løsninger og implementerer dem i praksis både visuelt og kommunikativt.
Dit job er at finde den rigtige position på markedet for mærket og sørge for, at nye koncepter falder i tråd med brandets værdier. Det er dit job at sikre, at mærket har en kommerciel dimension. Dit job er også at anvende forskellige marketingkanaler - fra hjemmesider til udendørs reklamer - og hvordan de respektive kanaler hjælper mærket med at opnå den rigtige position på markedet.
Den teoretiske viden, som du erhverver i løbet af dine studier, vil være til fordel, når det kommer til at forvalte projekter i en branding og marketing afdeling.
Adgangskrav
VIA University College vil acceptere ansøgninger fra internationale studerende med en:
- Almen gymnasieuddannelse;
- International eller Europæisk Baccalaureat;
- Et gymnasium diplom i USA / Canada mindst et år på et universitet / college;
- Mindst to års relevante studier fra universiteter i Afrika, Indien, Pakistan og lande med et lignende uddannelsessystem
- Studerende, der har afsluttet det første år af en bachelorgrad, kan også anvende, men vil have brug for individuel vurdering afhængigt af oprindelsesland.
Alle studerende skal have opnået matematik / økonomi svarende til dansk niveau C - og engelsk svarende til dansk niveau B.
Derudover skal du lave en optagelsesopgave. Optagelsesopgaven for internationale studerende kan downloades fra vores hjemmeside fra 1. februar og fremefter.
Deadline og yderligere detaljer findes i opgaven.