BA Honours i digitale medier
York University - School of the Arts, Media, Performance & Design
Nøgleinformation
Campus placering
Toronto, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
CAD 7.037 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Indenlandske gebyrer: $ 7.037. Internationale gebyrer: $ 32.416. Fuldtidsundervisning
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Digitale medier tilbydes sammen af Computational Arts (School of Arts, Media, Performance, and Design) og Electrical Engineering and Computer Science (Lassonde School of Engineering), der smelter kunst og medier med engineering. I programmet bruger eleverne kode og programmering som værktøjer til kreativt udtryk i former som spil, fordybende og 3D-miljøer, tingenes internet (IoT), interaktiv ydeevne og datavisualisering.
Arbejde i digitale medier fokuserer på en bred vifte af aktuelle og nye former for digitalt understøttede medier med applikationer, der spænder fra softwareudvikling til videospil og interaktiv mediekunst. Navnet Digital Media afspejler bredden og den hybrid karakter af studieområdet, som anvender metoderne og teorierne inden for datalogi og kunst til design, implementering, evaluering og undersøgelse af de mange former, der findes i moderne digitale medier.
Digitale medier reagerer på en veletableret verdensomspændende interesse i hybridisering af kunst og videnskabelig praksis og metoder. Studerende arbejder i et fælles miljø, der giver dem mulighed for at udvikle ekspertise på tværs af beregningsvidenskab og kunstnerisk praksis, arbejde i teams og udvikle tværfaglighed. I digitale medier integrerer studerende kritisk kunstnerisk diskurs og videnskabelig undersøgelse med bred anvendelse i morgendagens kreative industrier, herunder næste generations performance, skærme, blandet virkelighed, informatik, datavisualisering, spil, udvikling af mobile applikationer og nye samtidskunstformer.
I programmet begynder eleverne med en 18-måneders fælles kerne og forgrener sig derefter i en af tre strømme alt efter deres interesser og mål. På de øvre årskurser arbejder de studerende uafhængigt og samarbejder om ambitiøse gruppeprojekter, så de kan fremme deres individuelle interesser og få værdifulde udviklingsevner i stor skala. Ud over at få dybtgående viden med banebrydende teknologi, studerende opgraderer med de kreative færdigheder til fremtidens arbejde, herunder beregningstænkning, sensemaking, modstandsdygtighed, teamwork og samarbejde mellem mennesker og maskiner.
Højdepunkter
Top 6 grunde til at ansøge
- Ontario's eneste uddannelsesprogram, der integrerer kunst, datalogi og teknik.
- Lær beregningstænkning, teamwork, modstandsdygtighed og færdigheder for fremtiden.
- Udforsk kreativt udtryk gennem innovativ teknologi.
- Professionelle praktikopholdsmuligheder gennem Lassondes Co-op-kontor.
- Arbejd i banebrydende forskningslaboratorier og avancerede klasselokaler.
- Store karrieremuligheder.
De første 18 måneder
Den fælles kerne
I de første 18 måneder af programmet gennemfører studerende i programmet Digital Media en fælles grundlæggende læseplan bygget på en blanding af kurser fra Computational Arts and Computer Science and Electrical Engineering. Emner som interaktiv kunst, programmering og kritiske studier giver de studerende den teoretiske og praktiske baggrund, der er nødvendig for at få succes i programmet såvel som i fremtidens felt.
År to til fire
I løbet af deres andet år vælger eleverne mellem tre streams alt efter deres interesser og mål. Digital Media Game Arts-strømmen engagerer studerende i spilteori, design og udvikling i forkant og fremtidige domæner inden for spiludvikling og design.Digital Media Arts stream fokuserer stærkt på digital kunstskabelse og produktion, hvor brugen af beregningssystemer og tænkning den primære udtryksform, og digital medieudvikling er orienteret mod den mere tekniske side af feltet med et dybere dyk ind i områder, der krydser ind i datalogi, såsom lavt niveau-grafikrørledninger og udvikling af spilmotorer. Disse streams repræsenterer Pathways gennem programmet med det formål at fremhæve brede studieområder. Hver strøm giver også studerende muligheder og muligheder for studerende til at kombinere elementer fra andre strømme såvel som kurser fra hele AMPD og York University for at skræddersy deres studier til at passe til deres særlige behov.
Kombiner din kærlighed til spildesign og udvikling med fremtidige former og sammenhænge til spil - Digital Media Game Arts
Videospil er en afgørende kulturel form for det 21. århundrede. Digital Media Games Arts-strømmen har et ekspansivt og fremadskuende perspektiv på spiluddannelse gennem udforskning af en række leveringsplatforme. I Digital Media Game Arts streams lærer de studerende færdighederne i spiludvikling og design fra koncept til produktion. Studerende får praktisk erfaring med at arbejde med professionelle spilmotorer med formidling af arbejde i forskellige platforme og kulturelle sammenhænge (mobile medier, webbaseret, galleri, urban gaming osv.) Med en tilgang, der inkorporerer tværfagligt samarbejde og nye grænser af spil. Derudover undersøger Digital Media Game Arts Stream nye og banebrydende tendenser inden for udvikling af videospil, såsom inden for alt gaming, queer-spil, Not Games og urban gaming, hvor potentialet og grænserne for spil og gameplay bliver udfordret og testet.
Er du interesseret i at udforske teknologi som et udtryksfuldt medium? - Digital Media Arts
Digital Media Arts-strømmen fokuserer på skabelsen af digital medieydelse og kunstnerisk udtryk gennem teknologi. Med sin blanding af tilbud inden for digital ydeevne, fysisk databehandling og fabrikation og blandet virkelighed beboer programmet rumene mellem det virtuelle og det fysiske og tilskynder til et problemfrit kontinuum mellem virtual reality og den verden, vi bor i. Mens der lægges mere vægt på tilbud i AMPD, understreger strømmen i Digital Media Arts brugen af kreativ kodning, beregning og systemtænkning som metoder til kreativt udtryk. Digital Media Arts-strømmen har den mest fleksibilitet af de tre streams. Studerende kan forfølge en række interesser fra kreativ teknologi til kunstnere, der udforsker forkant med nye medier og nye samtidskunstformer.
Vil du skabe fremtiden for digitale medieværktøjer og teknologier? - Digital medieudvikling
Ved at lægge mere vægt på tilbud inden for elektroteknik og datalogi fokuserer Digital Media Development-strømmen på design af kerneværktøjer og teknologier, der understøtter praksis for digitale medier. Denne stream giver et specialspor på vores mest avancerede muligheder inden for digitale medier såsom spiludvikling på lavt niveau, interaktion mellem menneske og computer, signalbehandling, virtual reality, maskinindlæring og simulering. Studerende i denne strøm er godt placeret til at arbejde i områder med lavt niveau medieudvikling og værktøjsudvikling, der repræsenterer en sektor med høj efterspørgsel i de kreative industrier. Som med alle vores strømme undervises emner på en måde, der tilskynder modstandsdygtighed og tilpasningsevne i det stadigt skiftende landskab af ny medieteknologi, så kandidater er i stand til at vedtage nye teknologier og paradigmer, når de opstår og holder sig i forkant med feltet i den uforudsigelige fremtid.
Karriereveje
- Game Programmer / Manager / Designer / Developer
- Game UI Programmer
- Teknisk kunstner til videospil
- Ny mediekunstner
- AR / VR-udvikler
- Interaktiv oplevelsesdesigner
- Interaktiv medieudvikler
- Datavisualisering
- Entreprenør
- Media / Multimedia Developer
- Grafisk tekniker
- Kreativ producent / udvikler
- Grafisk designer
- Sound Designer
- UI / UX Designer
- Webprogrammerer / leder / designer / udvikler
- Frontend applikationsudvikler
- Full Stack softwareudvikler
- Ansøgningsanalytiker og arkitekt
- Backend-udvikler
- Computerprogrammerer / softwareingeniør
- Digital medielærer og fagkoordinator
- Kreativ konsulent / direktør
- Data Analyst
- Digital udviklingsarkitekt
- Digital Marketing Manager
- Digital projektdirektør
- Digital Strategiespecialist
- Redaktionel teknisk direktør
- Integreret computerudvikler / ingeniør
- It specialist
- Lead Programmer / Designer
- Operations Specialist
- Produkt Designer
- Projektudvikler
- Seniorudvikler
- Social Media Executive
- Software Arkitekt / Designer / Programmer / Ingeniør
- Software Testing Engineer
- Systemprogrammerer
Galleri
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.