The Education University of Hong Kong

Introduktion

Læs den officielle beskrivelse

Om EdUHK

The Education University of Hong Kong er en offentligt finansieret tertiær institution dedikeret til fremme af undervisning og læring gennem et varieret udbud af akademiske og forskningsprogrammer om læreruddannelse og komplementære samfundsvidenskaber og humaniora discipliner.

Vi plejer pædagoger og sociale ledere, der er intellektuelt aktive, socialt omsorgsfuldt og globalt bevidste om at blive agenter for forandring i de samfund, de tjener. Vi lægger stor vægt på forskningskapacitet - vores forskning vil bidrage til fremskridt inden for viden, stipendium og innovation, med en bæredygtig indvirkning på sociale fremskridt og menneskelige forbedringer.

EdUHK sigter mod at være et førende universitet på uddannelse, skaber en indflydelse og definerer uddannelseslandskabet ikke kun for Hong Kong men også for Asien og Stillehavsområdet.

110738_110723_2.png

Velkomstbesked

The Education University of Hong Kong (EdUHK) lægger vægt på læring og undervisning af høj kvalitet i forgrunden af sine aktiviteter. Vi er forpligtet til at pleje enestående og omsorgsfulde undervisere og fagfolk, som bidrager konstruktivt til bæredygtig social og økonomisk udvikling i Hongkong og videre.

Resultaterne af kvalitetssikringsrådets revisionsrapport i 2017 bekræftede universitetets engagement som en videregående uddannelsesinstitution og de mekanismer, den har indført for at skabe en kvalitetskultur. Den positive rapport styrker universitetets forpligtelse til at sikre kvaliteten af sin læring og undervisning og berigelsen af elevindlæringserfaring. På baggrund af det positive resultat fortsætter universitetet sine bestræbelser på forskellige fronter, og nogle eksempler er:

  • at opretholde kvalitet og akademiske standarder som det fremgår af effektiv gennemførelse af forbedringsforanstaltninger vedrørende programresultater i forbindelse med generiske hensigtsmæssige læringsresultater, evaluering af programresultater mv .;
  • at forbedre kvaliteten af elevernes læring gennem den omfattende gennemgang af bacheloruddannelsen og støtte til elevernes helhedsudvikling med en ny ikke-formel læringsstrategi og at yde foranstaltninger til at lette elevernes ikke-lokale læringserfaring for at fremme internationalisering; og
  • at stræbe efter kvalitetsindlæring og undervisning ved at øge brugen af teknologi til fremme af effektiv læring som f.eks. brug af e-Portfolio, fortsætte med at skærpe e-læringspolitikken og -praksis og yde forskellig støtte til medarbejdernes faglige berigelse og udveksling af god praksis .

Alle disse er vidne til universitetets fortsatte indsats for at fremme, støtte og opretholde en kvalitetskultur med fokus på studerendes læring.

Denne hjemmeside giver omfattende information om læring og undervisning på universitetet. Studerende opfordres til at udforske de mange muligheder, der findes i både formel og ikke-formel læring for at opnå faglige og personlige mål. Webstedet tilbyder også en platform for EdUHK samfund til at dele ideer og strategier for læring og undervisning. Vi byder velkommen til dine synspunkter, forslag og bidrag, som vil være vigtige for universitetets fremskridt.

Professor John Lee Chi-kin
Vicepræsident (akademisk) og formand for lærings- og undervisningskvalitetskomité

110739_110722_1.png

Samarbejde

The Education University of Hong Kong mener, at internationalt og lokalt samarbejde sammen med skolepartnerskab og -udveksling bidrager væsentligt til universitetets vækst som et center for kvalitetsundervisning og læreruddannelse anerkendt både i Hong Kong og i udlandet.

På den internationale platform tilbyder universitetets interaktion med sit globale netværk af samarbejdspartnere i konferencer og samarbejdsvilkår os internationale benchmarks for excellence i læreruddannelsen. Til gengæld demonstrerer universitetet lederskabsrolle ved at nå ud og dele vores erfaringer med uddannelsessamfundet i hele regionen og længere væk. Ved at skabe forbindelser med skoler og institutioner internationalt og lokalt, gennem udvekslingsordninger for verdensklasse forskere og centre, har universitetet været involveret i samarbejdsvillige forsknings- og udviklingsprojekter.

På den lokale uddannelsesplads giver det dynamiske forhold til børnehaver og skoler universitetet mulighed for at producere kandidater, der får kvalitetserfaring på området. Klasseværelser giver elevlærerne chancen for at øve det, de har lært og udvikle deres evner. De giver også forskere mulighed for at observere og udvikle strategier, der tager højde for Hongkongs ændrede uddannelsesmiljø.

Ved at gennemføre samarbejdsprojekter og styrke skolens partnerskabsaktiviteter vil universitetet

  • etablere et læringsmiljø af kulturel og sproglig mangfoldighed til støtte for udviklingen af internationale perspektiver
  • tilvejebringe en pensumramme, der danner læring som et svar på stigende globalisering og tværkulturel kommunikation
  • styrke forbindelserne med regionale og internationale partnere og tage en ledende rolle i forskning og pædagogik; og
  • fremme internationalisering og tilskynde elevernes integration til lokale, regionale og oversøiske multikulturelle samfund.

Placeringer

Hong Kong

Address
10 Lo Ping Road, Tai Po, New Territories
Hong Kong, Hongkong

Keystone-stipendium

Oplev de muligheder, vores stipendium kan give dig

Programmer

BA
Bachelor