Læs den officielle beskrivelse

Alchimia moderne smykker skole er ledet af Lucia Massei. De ekspansive toårige BFA- og MFA-programmer er udviklet i mere end et årtiers erfaring i tæt samarbejde med et team af internationale lærere og rådgivere, alle ledere i deres respektive kreative verdener.

Alchimias mål er at lære eleverne at udtrykke deres kreativitet gennem moderne smykker og udvikle tekniske og teoretiske færdigheder af høj kvalitet. Ved at vedtage den teknologiske udvikling i vores tid og de mest eksperimentelle kulturelle tendenser, opfordrer Alchimia sine elever til at forbedre deres talenter. Dets fokus bygger på revision og vedtagelse af traditionelle teknikker og omhyggeligt udvalgte materialer kombineret med eksperimentelle og banebrydende tilgange til design, lærer eleverne, hvordan man omdanner ideer og forskningsveje i smykker og designobjekter, og hvordan man får adgang til arbejdskonteksten.

Alchimias studerende er mentoriseret og ledet af et team af eksperter inden for smykker, design og billedkunst. Under brug af deres egne erfaringer som reference, professorer professorer teknikker, tendenser og udvikling inden for moderne smykker og propound emergences i personlig kreativitet ved at tilbyde skræddersyet vejledning og evaluering i løbet af elevernes akademiske år.

Alchimia's View

Alchimias decalogue:

Fusionering af tradition og innovation

Vores første mål, eller bedre, vores mission er at befæste, bevare og sprede traditionelle teknikker - især dem, der er relateret til den italienske kulturarv - for at udvikle, omdanne og fusionere dem til nutidig tænkning og kultur. Vi tror, at der ikke kan være nogen sand innovation uden kendskab til hvad der kom før. Tradition og innovation, som sind og hånd, skal bevæges sammen.

Konstant opmærksomhed på pædagogik

Dette særlige aspekt er afgørende for vores arbejde, og vi kan med stolthed sige, at vi har udviklet en særlig "Alchimia-metode" baseret på effektiv organisation, et miljø, der værdsætter hårdt arbejde såvel som velkendt atmosfære og læseplaner, der balancerer teoretisk viden og hands- på erfaring. Det, vi tilbyder og søger efter, er en række perspektiver og evigt tilstedeværende berigelse med hensyn til indhold og undervisningsmetoder.

Kvaliteten af undervisningspersonalet

Vores lærere repræsenterer det bedste blandt de forskellige italienske og internationale skoler, og de videregiver ikke kun deres tekniske færdigheder, men deres lidenskab og dedikation, hvilket er den afgørende forudsætning for at sikre det fremragende undervisningsniveau og det unikke vifte i hver Rute. Dette kan mærkes og ses både inde fra skolen og udefra gennem dets kreative resultater.

Studerende

Vores forhold til dem, der går på skolen, uanset typen og varigheden af de kurser, de valgte at deltage i, er altid karakteriseret ved den største opmærksomhed på deres individuelle kvaliteter, som vi kraftigt opfordrer til at udtrykke. Vi tror på, at kun eleverne (som kommer fra hele verden) kun gennem udviklingen af deres individuelle potentiale og deres kultur effektivt kan opbygge en original karriere i fremtiden.

Forskning og eksperimentering

Da vores tilgang er præget af en permanent spænding mod selvfornyelse, er forskning en del af skolens eneste aspekt og aktivitet, fra eksperimentering med materialer til konstant refleksion over de forskellige "former" fra fremstillingsprocesser til forbedring af vores undervisning metoder og i bredere forstand af vores coaching. Resultaterne er så betydningsfulde som bekræftet af mange internationale priser - at vi overvejer at oprette en afdeling, der udelukkende er dedikeret til innovation og forskning i fremtiden.

Internationalt anvendelsesområde

Vores metaforiske rødder og vores fysiske rødder er dybe i hjertet af Firenze, hovedstaden i den italienske renæssance og arvingen af sin udfordrende arv i smykker, men de er også vendt udad og skubber os for at styrke vores samarbejde med institutioner spredt over hele kontinenterne. Dette skyldes, at vi kun ved at forstå gensidig viden og gennem udveksling mellem forskellige kulturer, som ikke skal begrænses til kunstområdet, forstå, hvem vi er og opnå innovation i de ting, vi vælger at gøre. Vores lærere og medarbejdere såvel som vores studerende kommer fra hele verden, og det er også tak til dem, at vores "sprog" har erhvervet en så tydelig og stærk identitet.

Forurening

I en tid som vores karakteriseret ved en markant sektorspecialisering såvel som mange kunstige grænser (som den cyklisk tilbagekaldte mellem kunst og håndværk), hvor der findes en række (ofte fiktive) underopdelinger inden for hver disciplin, er læseplanerne for vores kurser integrerer systematisk elementer af konceptualisering for at bryde fri af disse barrierer både hvad angår teknisk anvendelse såvel som strukturel udvikling.

Uafhængighed

Autonomi og frihed fra enhver konditionering, selv bureaukratisk konditionering, er en del af skolens DNA. Over tid har vi været udsat for valg om flere muligheder, der ville have ændret skolens størrelse og struktur betydeligt, men for os var det blot et spørgsmål om at bekræfte (og det vil også være i fremtiden) et præcist valg. Det er et valg, som vi anser for afgørende for at sikre en blanding af teoretisk spænding og pragmatisme, professionalisme og kreativ drift, som vi mener er vores største styrke.

Vision

Vores vision er ideen om at strukturere Alchimia mere og mere som et sted, der fremmer og formidler kreative midler til produktion og læring med en fod i kunsten (i videste forstand) og en i teknisk og teknologisk forskning (herunder industrielle anvendelser); Kort sagt, en permanent forbindelse mellem verdener tænkte ofte at være fjernt (fra et geografisk, sektorielt, professionelt og kunstnerisk perspektiv), men som potentielt supplerer hinanden.

Lidenskab

Det er nøgleordet, enordssyntesen, skolens filosofi og det uundværlige redskab til at nå hvert enkelt af sine mål. Vi er stærkt overbevist om, at en af de få mulige svar på en krise, der vedrører hele en socioøkonomisk model, er en anden måde at forstå arbejde på, en gang gammel og moderne, en blanding af empati for de mennesker, der arbejder med os, har kærligheden for at gøre tingene ordentligt og stræbe efter konstant forbedring. Det betyder det med lidenskab, det immaterielle, men materielle element, der bestemmer Alchimias succes, og omfatter både design og etik dimension. Det er vores prioritet at videresende dette videre til vores elever.

Programmer undervist i:
Engelsk

Denne skole tilbyder også:

Bachelor

ALCHIMIA Contemporary Jewellery School

Det toårige BFA-program tilbyder en omfattende grundforbindelse i moderne smykker og kropsudsmykning til dem uden forudgående erfaring eller besiddelse af smykker-making ... [+]

Det toårige BFA-program tilbyder en omfattende grundforbindelse i nutidige smykker og kropsudsmykninger til dem uden forudgående erfaring eller besiddelse af smykker-making færdigheder på en relativt kort tid.

Kurset begynder med traditionelle teknikker og færdigheder i konstruktion og design af smykker og introducerer derefter eleverne til ny teknologi, kreativ ressourceudnyttelse og materialeudtryk for originalitet i design.

Programmet er opdelt i seks 14-ugers moduler, der giver en afbalanceret kombination af praktiske og teoretiske principper gennem en udfordrende, men organisk fulddybningsproces.

I vejen til Alchimias filosofi fremmer programmet en tilgang til læring, der sammenfletter den teoretiske, den pragmatiske og den erfaringsmæssige for at udvikle tillid, dygtighed, kreativitet og fantasi. Det er skræddersyet til hver enkelt elev, med lærere, der yder personlig coaching, og bygger på en række forskellige faglige oplevelser, herunder omhyggeligt udvalgte studieture både lokalt og i udlandet.... [-]

Italien Florence
September 2019
Fuldtid
2 år
på universitet
Læs mere på dansk
Address
Piazza Piattellina 3/r
50124 Florence, Tuscany, Italien