Keystone logo
International University of Monaco

International University of Monaco

International University of Monaco

Introduktion

Det International University of Monaco er en privat institution for videregående uddannelse grundlagt i 1986 i fyrstedømmet MONACO.

Dens programportefølje inkluderer bachelor-, kandidat-, MBA- og DBA-grader. Det fokuserer hovedsageligt på de ekspertiseområder, der er tæt forbundet med Monaco: forvaltningen af serviceaktiviteter med høj værditilvækst, især i luksus- og finanssektoren. Denne tilgang har gjort det muligt for IUM at differentiere sig og opnå kontinuerlig vækst, hvor antallet af studerende er steget fra 300 studerende i 2010 til 650 i 2021. Integration inden for INSEEC Group, den franske leder inden for privat videregående uddannelse, har uden tvivl bidraget til denne udvikling.

På trods af denne vækst forbliver IUM en intim handelsskole i menneskelig skala med et dybt multikulturelt syn. Med mere end 70 forskellige nationaliteter i sin elevgruppe opfordrer IUM til interaktioner og udvekslinger mellem studerende fra hele verden.

Inspireret og styret af sin mission har IUM sat sig specifikke mål, der karakteriserer dets vision om sin fremtid og den rolle, det agter at spille i sit miljø:

  1. At blive anerkendt lokalt og internationalt som et referencepunkt i erhvervslivet og akademiske miljøer inden for serviceaktiviteter af høj værdi, især inden for Luxury Management, Hospitality & Event Management og Financial Services.
  2. At være en væsentlig aktør i fremme af virksomhedernes sociale ansvar og bæredygtig udvikling i luksus-, gæstfriheds- og finanssektoren.
  3. At bidrage væsentligt til Monacos tiltrækningskraft og at være en flagskibsinstitution i Fyrstendømmet.
  4. At fremme en innovativ pædagogisk tilgang, der udvider klasseværelsets grænser ved at mobilisere projektbaseret og erfaringsbaseret læring direkte med et væld af organisationer.
  5. At forberede og uddanne meget eftertragtede praktikere inden for luksus, gæstfrihed og finansielle tjenester, ansat ved eksamen, og at etablere et indflydelsesrigt og aktivt alumni-netværk, der er en kilde til merværdi for virksomheder inden for disse områder.

Mission statement

  • IUM uddanner højtuddannede og ansvarlige virksomhedsledere fra hele verden inden for aktiviteter af høj værdi, især inden for luksus, gæstfrihed og finansielle tjenester.
  • IUM tilbyder fremragende undervisning i sit lille, forbundne, stimulerende, tværkulturelle miljø, der fremmer en iværksætterånd, samarbejde, erfaringsbaseret læring og gensidig forståelse blandt studerende, fakulteter og medarbejdere.
  • IUM står for uddannelseskvalitet gennem forskning dedikeret til fremme og formidling af ledelsesviden i aktiviteter af høj værdi for at forbedre ledelsespraksis. Det udfører sine forskningsaktiviteter i tæt forbindelse med det lokale og internationale erhvervsliv, hvilket fremmer innovation, virksomhedernes sociale ansvar og bæredygtig udvikling.
  • IUM bidrager til internationaliseringen af den akademiske institution, som den tilhører, OMNES Education, og til Fyrstendømmet Monacos tiltrækningskraft og dynamik.

Vision

  • At blive anerkendt lokalt og internationalt som et benchmark i erhvervslivet og akademiske samfund inden for tjenester med høj værditilvækst, især i Luxury Management; Hospitality and Event Management; og finansielle tjenesteydelser; til uddannelse på kandidat- og postgraduate niveau; og til forskning på disse områder.
  • At være en væsentlig aktør i fremme af virksomhedernes sociale ansvar og bæredygtig udvikling inden for luksus, gæstfrihed og finansielle tjenester.
  • At bidrage væsentligt til Monacos tiltrækningskraft.

Nøgletal

  • +680 studerende
  • +70 Nationaliteter
  • 30 elever pr. klasse
  • 600 begivenheder i Monaco om året

En stærk vægt på erfaringsbaseret læring

På IUM kan studerende anvende deres akademiske læring uden for deres daglige læringsmiljø i en reel forretningssammenhæng.

Den erfaringsbaserede læringstilgang karakteriserer hele læseplanen og lægger vægt på anvendelser, eksempler fra den virkelige verden og casestudier.

Denne tilgang giver eleverne mulighed for at arbejde med konkrete, aktuelle udfordringer givet dem af virksomheder og være aktivt involveret med relevante virksomhedsledere i strategisk beslutningstagning og anbefalinger, som regel under erhvervskonkurrencer, praktikophold og teambaserede projektstudierejser organiseret inden for programmet.

Akkrediteringer

AMBA-akkrediteretAACSB-akkrediteret

Placeringer

  • Monaco-Ville

    14 Rue Hubert Clerissi, 98000, Monaco-Ville

    Programmer

      Institutionen tilbyder også:

      Spørgsmål