Keystone logo
Mapúa Institute of Technology

Mapúa Institute of Technology

Mapúa Institute of Technology

Introduktion

Mapúa Institute of Technology Grundlagt den 25. januar 1925 er Mapúa Institute of Technology fortsat den førende teknologiske akademiske institution og største ingeniørskole på Filippinerne. Det forestiller sig at blive et globalt ekspertcenter inden for uddannelse. For at sikre sine studerendes professionelle beredskab vedtog den udfaldsbaseret tilgang til uddannelse, den første akademiske institution i landet for at gøre det. Det forfulgte og lykkedes også at få sine 10 ingeniør- og databehandlingsprogrammer akkrediteret af et bredt anerkendt akkrediteringsorgan - den amerikanske baserede ABET. Mapúa er den første skole i Filippinerne og i Sydøstasien for at modtage ABET-akkreditering for sine programmer. Med sine stærke systemer og processer, globale perspektiver på uddannelse, verdensklasse læseplaner, højtuddannede professorer og state-of-the-art faciliteter, giver Mapúa uovertruffen muligheder og en bestemt fordel for sine kandidater./>

1

En tradition for excellence I næsten ni årtiers ekspertise inden for teknisk instruktion er MIT vokset til Filippinernes største ingeniørskole, med mindst 15 kandidatuddannelser og 18 kandidatprogrammer. Dens enrollees tegner sig for mindst 16% af den samlede studentepopulation i BS i Chemical (ChE), Civil (CE), Computer (CpE), Electrical (EE), Elektronik (ECE), Environmental and Sanitary (EnSE), Industrial IE) og Maskinteknik (ME) programmer fra de 10 bedste ingeniørskoler i landet, baseret på Kommissionen for Higher Education (CHED) 2010 registreringsdata. MITs programtilbud inden for andre fagområder har også udvidet sig især inden for arkitektur og design, informationsteknologi (it), business og management, multimedie kunst og videnskab, samfundsvidenskab og sundhedsvidenskab. MITs bestræbelser på løbende at forbedre kvaliteten af ​​sin uddannelse har været bemærkelsesværdige. For at demonstrere høje standarder i klasseværelset instruktion, forskning og udvidelse service, CHED erklæret instituttet som National Center for Udvikling til CE, CpE, CS (Computer Science), EE, ECE, IE, IT, og ME programmer. Industripartnerskabet har også fået mere fokus i instituttet i de senere år. I øjeblikket er det forbundet med hundredvis af lokale og internationale uddannelsesinstitutioner, organisationer og virksomheder for dets fakultetudvikling, samarbejdsvidenskabelige forskere og praktikophold. Sådanne bestræbelser gjorde det muligt for MIT at konsekvent producere topnotchers i licensure undersøgelser. På rekord har Instituttets styrets helte nået næsten 300 siden 2002. MIT bevæger sig for at finjustere sine undervisningsstandarder med en række akkrediteringer. For det første bekræftede den filippinske sammenslutning af kollegier og universiteter Kommissionen for Akkreditering (PACUCOA) instituttets høje standarder inden for uddannelsesoperationer, hvilket gav niveau IV-akkreditering til sit CE-program og niveau III-akkreditering til sine CpE-, EE-, ECE-, EnSE- og IE-programmer . Fra 2010 til 2011 har MIT bevist sig på niveau med andre førsteklasses universiteter rundt om i verden, da ABET, Inc. gav sin første akkrediteringstætning i hele Østasien til sine otte ingeniørprogrammer (ChE, CE, CpE, EE, ECE , EnSE, IE og ME) og to computerprogrammer (BS Computer Science og BS Information Technology), der sætter det foran resten af ​​uddannelsesinstitutionerne i landet. Teknik til miljøet Ud over sin udøvelse af akademisk ekspertise bestræber MIT sig også på at være en del af løsningen på det globale spørgsmål om klimaændringer. MIT har længe været en advokat for miljøbevarelse og teknik for miljøet, der begynder med åbningen af ​​sin BS Environmental and Sanitary Engineering (EnSE) -program i 1958, efterfulgt af åbningen af ​​sin Master of Science i miljøteknologi program i 2001 og Ph .D. i miljøteknikprogram i 2004. EnSEs læseplan indeholder i øjeblikket 17 tre-enhedskurser relateret til beskyttelse og bevarelse af og ingeniørarbejde til miljøet. Desuden har instituttet også medtaget miljøteknik og miljøvidenskab kurser i alle sine tekniske og ikke-tekniske programmer. MIT mener, at disse kurser er nok introduktioner for alle eleverne til at forstå den virkelige situation for miljøet. Det menes også, at disse kurser er tilstrækkelige til at træne dem for at kunne designe, konstruere og gennemføre bæredygtige løsninger på miljøproblemer. For at supplere sin instruktion indbefattede MIT i sine initiativer 2010-2020 reduktionen af ​​dets carbon footprint. For at indlede en institutionel indsats for reduktion af CO2-fodaftryk (CFR) dannede instituttet en kernegruppe ledet af fagleder for kemiteknik (ChE) Dr. Alvin R. Caparanga. Nogle ChE-studerende blev pålagt at gennemføre en indledende undersøgelse for at beregne instituttets samlede kulstoffodaftryk. Efter fremlæggelsen af ​​resultaterne indkaldte CFR-udvalget til at træffe de nødvendige tiltag, som instituttet skal tage for at reducere dets kulstoffodaftryk, der hovedsageligt produceres ved forbrug af energi, vand og papir. Sammen med de forskellige skoler og kontorer har CFR-udvalget samlet bedste praksis til bevarelse af sine ressourcer. MIT har flyttet til at erstatte alle sine lamper med mere energieffektive dem. Dette vil straks efterfølges af skolens udskiftning af sine klimaanlæg. CFR-gruppen er i færd med at opstille mål og overvågningsretningslinjer for denne indsats med henblik på fuld gennemførelse i 2012. Ud over den interne indsats har MIT også udvidelsestjenester dedikeret til at løse miljøhensyn gennem uddannelse. Instituttet har under sit Social Orientation og Community Participation Program (SOCIP) gennemført seminarer om genanvendelse, energibesparelse og anvendelse af vedvarende energi; informationsdrev om global opvarmning og forurening i samfundet; og træplantering og rene og grønne projekter i samarbejde med regeringen og ikke-statslige organisationer.

Placeringer

  • Manila

    Mapúa Institute of Technology Muralla St., Intramuros, 1002, Manila

    Spørgsmål